Nízkoemisní vozy a technologie pomáhá vyvíjet i areál BMW u Sokolova
Při testování na polygonu u Sokolova jde například o pokročilé systémy asistenčního řízení (ADAS) jako adaptivní tempomat, autonomní nouzové brzdění nebo detekce chodců a cyklistů, hybridní a plně elektrické pohonné systémy, nové materiály a konstrukce karoserií pro snížení hmotnosti, systémy rekuperace energie při brzdění nebo optimalizace aerodynamiky a snížení odporu. Skupina BMW má podle dřívějších informací v nabídce 15 plně elektrických modelů a elektromobily měly na jejích prodejích podíl 17 procent.
Kromě toho považuje BMW svůj testovací polygon i za příklad snahy minimalizovat dopady na přírodu a využívat obnovitelné zdroje. Kromě využívání zelené elektřiny je areál, do něhož bylo investováno 300 milionů eur (zhruba 7,5 miliardy korun) a ve kterém pracuje zhruba stovka lidí, vybaven systémem šetrného hospodaření s vodou, který sbírá dešťovou vodu a zavlažuje s ní úseky zkušebních tratí. V areálu jsou systémy, které zajišťují bezpečné přecházení obojživelníků přes testovací dráhy. K vybudování areálu bylo použito 2,2 milionu metrů krychlových zeminy vytěžené při těžbě v okolních dolech.
Polygon byl uveden do provozu loni v červenci. Umístění areálu na vrcholu Velké podkrušnohorské výsypky umožňuje testování mimo zraky veřejnosti, podobně jako u podobných testovacích areálů ve světě. Celý polygon je přísně střežený. Další testovací a vývojové areály BMW jsou podle mluvčího v Aschheimu u Mnichova, Miramas ve Francii a Arjeplogu ve Švédsku.
reklama