https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nizkoemisni-zona-v-praze-nebude-driv-nez-bude-hotovy-okruh
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Nízkoemisní zóna v Praze nebude dřív, než bude hotový okruh

7.12.2015 17:24 | PRAHA (ČTK)
V první fázi měly mít do zóny povolení vjet vozy splňující normu euro 3, která je závazná pro dieselová auta vyrobená po roce 2001 a pro benzinová vyrobená po roce 1993
V první fázi měly mít do zóny povolení vjet vozy splňující normu euro 3, která je závazná pro dieselová auta vyrobená po roce 2001 a pro benzinová vyrobená po roce 1993
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Nízkoemisní zóna nevznikne v hlavním městě dřív, než bude dostavěn Pražský okruh. Proti jejímu vyhlášení před dokončením okruhu se postavilo asi 20 z celkem 57 městských částí. Vyhláška o zřízení nízkoemisní zóny měla začít platit od 1. ledna 2016 a v praxi měla začít fungovat od ledna 2017. Kdy bude v provozu nedokončená část Pražského okruhu, zatím není jasné. Do zóny by směla vjet pouze auta splňující emisní podmínky.
 

"Máme za sebou připomínkové řízení a řada městských částí dala výtku, že bez vnějšího okruhu pro ně nízkoemisní zóny nejsou akceptovatelné. Jsou to především městské části na pravém břehu Vltavy," řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Právě odpor části radnic přiměl město odložit spuštění zóny. Podle Dolínka šlo o malé i velké městské části, mezi nimi jmenoval například Prahu 9 nebo Prahu 14. "U nich by byly objízdné trasy po stávajících komunikacích, které nemají parametry okruhu. Myslím si, že bojovat s městskými částmi je zbytečné, proto vyhlášku připravím a následně předám paní primátorce, aby ji protáhla legislativním procesem," řekl Dolínek.

Zóna by měla platit na území vymezeném zhruba vnitřním městským okruhem. Vyznačena bude na vjezdu i výjezdu dopravními značkami a bude platit v celé označené oblasti, žádná z ulic uvnitř nebude mít výjimku. Na dodržování vyhlášky by měli dohlížet policisté a strážníci. Ti budou moci udělit blokovou pokutu do 2000 korun.

V první fázi měly mít do zóny povolení vjet vozy splňující normu euro 3, která je závazná pro dieselová auta vyrobená po roce 2001 a pro benzinová vyrobená po roce 1993. Každé auto by muselo mít speciální plaketu nalepenou na předním skle. Hranice zóny nebude "neprolomitelná", výjimku dostanou například rezidenti nebo záchranáři.

Jak bude ale nakonec přesně fungovat, není jasné, znění vyhlášky totiž může město v čase měnit.

V rámci výstavby Pražského okruhu chybí dokončit část od D1 do Běchovic a na severu úsek od Ruzyně přes Suchdol či Březiněves. Investorem stavby je stát prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic. Stavbu dosud blokují protesty obyvatel v Běchovicích nebo v Suchdole.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist