Ochránci přírody dali rozklad proti povolení stavby dvou úseků D35 na Svitavsku
"Bohužel to znamená další zdržení v přípravě obou staveb, zejména v případě obchvatu Litomyšle," uvedl Mátl.
Zveřejnil i odkaz na rozklad ochránců přírody k úseku Opatovec - Staré Město. Ochránci přírody v něm mají výhrady ke kácení dřevin či podmínkám zajištění ekologického dozoru stavby. Ve stavebním povolení podle nich údajně nejsou přesně a zcela uvedeny podmínky ministerstva životního prostředí ke stavbě.
Stavební povolení na úseky dálnice D35 Opatovec - Staré Město a Litomyšl - Janov vydalo ministerstvo dopravy v červenci a v srpnu. U úseku Litomyšl -Janov šlo o poslední potřebné povolení pro úsek dálnice D35 v Pardubickém kraji.
Součástí 16,6 kilometru dlouhé stavby Opatovec -Staré Město bude i nejdelší dálniční tunel v České republice u Dětřichova. Stavět by se mělo formou PPP projektu, tedy se zapojením soukromého investora. ŘSD chce stavbu zahájit v roce 2025. ŘSD předpokládá, že úsek bude zprovozněn v roce 2029 buď samostatně, s napojením z budoucí mimoúrovňové křižovatky Staré Město na silnici I/35, nebo současně s navazujícím úsekem D35 Staré Město – Mohelnice.
V úseku Litomyšl - Janov o délce 10,4 kilometru ŘSD plánuje zahájit výběrové řízení na dodavatele počátkem roku 2024. Zahájení stavby úseku Litomyšl - Janov je plánované na poslední čtvrtletí příštího roku, úsek by mohl jít do provozu v roce 2027.
V Pardubickém kraji je v provozu více než 30 kilometrů dálnice D35. Naposledy se loni 22. prosince otevřel úsek z Časů do Ostrova na Chrudimsku, který měří 14,7 kilometru. V květnu začala stavba dalšího úseku, trasa dlouhá téměř 12 kilometrů vznikne mezi Janovem a Opatovcem na Svitavsku. Náklady dosáhnou 2,54 miliardy korun, na dokončení má stavební firma dva a půl roku.
Dálnice D35 má v budoucnosti spojit Liberec, Hradec Králové a Olomouc a má být severní alternativou přetížené dálnice D1 při cestě z Čech na Moravu. Po dokončení bude s délkou 210 kilometrů nejdelší dálnicí v Česku.
Z D35 je zatím hotových několik vzájemně nepropojených částí, a to v Libereckém kraji úsek Liberec - Turnov, v Pardubickém kraji úsek Sedlice - Opatovice - Časy - Ostrov a v Olomouckém kraji úseky Mohelnice - Olomouc, obchvat Olomouce a Olomouc - Lipník nad Bečvou.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (9)
smějící se bestie
12.9.2023 05:00Břetislav Machaček
12.9.2023 08:10stavbu, která by těm lidem pomohla od přetížené dopravy a že nenávidí
slovo ochranář a ekologický aktivista. No a taky se nedivím výsledkům
u voleb strany Zelených, když nevystoupí veřejně proti potížismu. To
se pak nemohou divit, že je už do parlamentu nikdo nechce. My si u nás
s potížisty užili taky své a styděl jsem se, že jsem kdysi býval taky
nazýván ochráncem přírody. Dnes se od takových lidí raději distancuji.
Zbyněk Šeděnka
12.9.2023 09:56 Reaguje na Břetislav MachačekJaroslav Řezáč
12.9.2023 15:00 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaAlena Lyskova
12.9.2023 08:40Pavel Jeřábek
12.9.2023 12:49 Reaguje na Alena LyskovaZ vlastni zkusenosti - projektanti na prirodu kaslou, pokud se nejedna o ten kousek jejich klidu.