https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/opravy-trati-do-brna-zkrati-cestovani-z-trebice-o-desitky-minut
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Opravy trati do Brna zkrátí cestování z Třebíče o desítky minut

7.8.2016 11:46 | TŘEBÍČ (ČTK)
Cestování osobním vlakem mezi Třebíčí a Brnem se po dokončení revitalizace trati zkrátí až o 25 minut, zatímco nyní trvá zhruba 1,5 hodiny. Stavební práce na trati začaly na začátku srpna a potrvají do 30. června 2017, stát budou bez daně 1,248 miliardy korun. Další zrychlení vlaků by umožnila elektrizace tratě, s níž by Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chtěla začít asi za dva roky.
 

"Je to široko daleko jediné neelektrizované rameno mezi dvěma velkými městy," uvedl Viktor Vik, náměstek jednotky pro techniku SŽDC, k dalším chystaným investicím na této trati číslo 240. Pokud by mezi Brnem a Třebíčí mohly namísto současných dieselových souprav jezdit elektrické, zkrátily by se dojezdové časy oproti současnosti zhruba na polovinu.

Do příštího léta budou stavbaři na trati pracovat v úseku dlouhém 45,6 kilometru mezi Zastávkou u Brna a Krahulovem na Třebíčsku. Revitalizace je rozdělena do dvou etap. V pátek začaly práce mezi Náměští nad Oslavou, Třebíčí a Krahulovem. Kompletní výluka tam potrvá do 8. prosince, vlaky nahrazují autobusy. Po zimní přestávce bude stavba na této železnici pokračovat od 1. března do 30. června. "V té době bude vyloučena doprava v úseku Náměšť nad Oslavou - Zastávka u Brna," uvedl Vik.

Po dokončení revitalizace a nasazení modernějších dieselových vlaků se hodinová traťová rychlost vlaků zvýší z dosavadních 60 kilometrů až na 100 kilometrů. Rychlíky tak při jízdě mezi Brnem a Třebíčí ušetří 11 minut a o 25 minut se podle očekávání SŽDC zkrátí dojezdové časy osobních vlaků.

Kromě trati se revitalizace bude týkat i železničních stanic v Třebíči a zastávek Vysoké Popovice a Vladislav. Zrušeny budou dva nebezpečné přejezdy, jeden z nich je v Ptáčově u Třebíče, dalších 20 bude přestavěno. Akce se bude týkat celkem 255 objektů. "Tato stavba je také významná po stránce technologické, v celém úseku od Zastávky až po Krahulov se rekonstruuje zabezpečovací zařízení," uvedl Jiří Pelc z firmy SUDOP Brno. Na stavbu čerpá SŽDC evropskou dotaci.

Deset let chystanou elektrizaci tratě z Brna do Jihlavy podle Vika brzdí odpor občanského sdružení u prvního úseku do Zastávky u Brna. Pokud tam práce začnou v roce 2018, bude SŽDC připravovat elektrizaci dalších úseků. "Výhledově bychom chtěli až do Jihlavy," uvedl Vik. Pokud vše půjde dobře, elektrizace celé trati a modernizace jejích zbývajících úseků, na niž teď nezbyly peníze, by mohla skončit v roce 2022 nebo 2023. Tyto investice budou ještě stát dvě až tři miliardy Kč.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist