https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/plzensky-kraj-chce-mit-na-trati-z-plzne-do-horazdovic-nove-vlaky
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Plzeňský kraj chce mít na trati z Plzně do Horažďovic nové vlaky

30.12.2015 14:43 | PLZEŇ (ČTK)
Plzeňský kraj chce mít v roce 2019 na tratích devět nových elektrických železničních souprav nakoupených za evropské peníze. Přijdou na téměř 1,1 miliardy korun a mají jezdit na trati Plzeň - Nepomuk - Horažďovice. Pořídil by je dopravce, který bude mít s krajem smlouvu na zajištění dopravní obslužnosti. ČTK to řekli náměstek hejtmana Jaroslav Bauer (ČSSD) a Marcela Benediktová z firmy POVED, Plzeňského organizátora veřejné dopravy.
 

Kraj s dopravcem budou usilovat o dotace z operačního programu Doprava II, v němž bude pro všechny regiony 11 miliard korun na nové regionální železniční vozy. "Potřebujeme na budějovickou trať devět souprav, což představuje jednu miliardu a necelých 100 milionů Kč. Zabezpečí kompletní provoz (osobních a spěšných vlaků) na trati Plzeň - Horažďovice," uvedl Bauer. Dotaci, která má činit až 85 procent ceny vozu, si vezme dopravce, s nímž bude mít kraj smlouvu.

"Ještě nebylo nic schváleno ze strany ministerstva dopravy, očekáváme to na jaře příštího roku," uvedl Bauer. Kraj podmínky dotací připomínkoval a čeká na jejich definitivní verzi. Podle Bauera je velkým úspěchem, pokud nové soupravy začnou jezdit od prosince 2018, protože vozy se musí vyrobit a může se zkomplikovat průběh soutěže.

V operačním programu bude pro všechny kraje 11 miliard Kč na nákup nových regionálních železničních vozů. "Program už schválila vláda. Brzy budou moci kraje nebo dopravci žádat o dotace," řekla Benediktová. Podle ní by se soupravy nasadily na trať Plzeň - Horažďovice s částečným protažením na Plzeň - Jižní předměstí, ale také na Plzeňské lince z Blovic do Kozolup. Kraj chce nakoupit nové elektrické nízkopodlažní jednotky s minimální kapacitou 160 míst k sezení.

Velkou výhodou je podle Benediktové dotace ve výši 85 procent ceny vozu; v minulém operačním programu to bylo jen do 40 procent. "To je historicky první takto vysoká míra dotace směřovaná do obnovy vozového parku na železnici," uvedla Benediktová.

České dráhy po dohodě s krajem nakoupily už v roce 2012 pro Plzeňský kraj sedm RegioSharků, dvouvozových motorových jednotek polské firmy Pesa. Dotace EU tehdy činila "jen" 35 procent ceny. Jezdí hlavně na trati Plzeň - Domažlice a některé jezdí i na Cheb.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
Václav Prokš
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist