https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/po-magistrale-projde-pochod-aktivistu-za-snizeni-rychlosti-happening-nebude
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Po magistrále projde pochod aktivistů za snížení rychlosti, happening nebude

2.10.2023 17:23 | PRAHA (ČTK)
Aktivisté začali s pořádáním pochodů po dopravních tepnách v Praze 1. března a zatím jich byly téměř dvě desítky, většinou na magistrále.
Aktivisté začali s pořádáním pochodů po dopravních tepnách v Praze 1. března a zatím jich byly téměř dvě desítky, většinou na magistrále.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Po pražské severojižní magistrále v úterý 3. října projde pochod aktivistů z uskupení Poslední generace na podporu zavedení maximální rychlosti 30 kilometrů v hodině. Pochod půjde po oznámené trase, konat se ale nebude původně plánovaný happening před Národním muzeem, sdělil ČTK mluvčí magistrátu Vít Hofman. Pochod se měl uskutečnil původně v září, avšak magistrát zakázal účastníkům jít po magistrále a trasu jim povolil jen po chodnících. Organizátoři se obrátili na soud, který jejich námitce vyhověl. Magistrát proti rozhodnutí podá kasační stížnost. Pochod pořadatelé ohlásili na svém účtu na síti X.
 

"Pochod by se měl uskutečnit dle oznámení svolavatele v duchu ústně vyneseného rozsudku. Pochod tak půjde po oznámené trase jedním pruhem a bez zablokování provozu happeningem. Standardně jsme také zkoordinováni s policií. Shromáždění se tedy uskuteční obdobně jako ta před prázdninami," uvedl Hofman.

Ekologičtí aktivisté chtěli 12. září pochodovat po magistrále z Bubenské ulice k Národnímu muzeu, kde plánovali blokovat dopravu kreslením na vozovku. Magistrátní odbor živnostenský a občanskosprávní jim však přikázal uskutečnit průvod podél magistrály po chodnících a v místech, kde nejsou, jít po náhradní trase mimo vytíženou komunikaci. Rovněž uložil zdržet se plánovaného blokování dopravy před muzeem.

Pořadatelé akce se kvůli úřednímu rozhodnutí obrátili na soud. Městský soud v Praze následně zrušil rozhodnutí úřadu, ale současně aktivistům zamítl možnost pořádat happening na vozovce před muzeem. Blokace dopravy je podle soudu nelegitimní a nelze ji vykonávat podle shromažďovacího práva. Proti rozhodnutí chce magistrát podat kasační stížnost. "Zatím ale stále ještě čekáme na rozsudek, na jehož vyhotovení má soud 30 dnů," uvedl Hofman.

Aktivisté začali s pořádáním pochodů po dopravních tepnách v Praze 1. března a zatím jich byly téměř dvě desítky, většinou na magistrále. Požadují plošné snížení nejvyšší povolené rychlosti v metropoli na 30 kilometrů v hodině, což má snížit emise a zvýšit bezpečnost v ulicích. Zástupci vedení Prahy argumentaci odmítli s tím, že se nebrání omezení rychlosti v rezidenčních oblastech.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (17)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Viktor Šedivý

2.10.2023 17:41

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
ss

smějící se bestie

2.10.2023 17:51
A půjdou vojenským krokem v útvaru ?
Pokud ne, nekompromisní zákrok policie je nutný !
Odpovědět
ig

4.10.2023 13:22 Reaguje na smějící se bestie
Naopak, jakmile vkročí na magistrálu (která je v těchto místech vedená po mostě), velí se "zrušit krok!". Za ten pochodový krok bych je naopak sebral, odvezl na vojenské cvičiště a tam by celý den nacvičovali chůzi po mostě.
Odpovědět
PD

Petr Difko

2.10.2023 18:13
Tohle by mělo být pokutováno.
Odpovědět

Viktor Šedivý

2.10.2023 19:18 Reaguje na Petr Difko
Ještě lepší varianta by bylo postavení takových osob mimo zákon - resp. beztrestnost pro ty, kdo pojedou po vozovce a na osoby porušující zákon nebudou (po aplikaci zvukového výstražného znamení) brát žádný další zvláštní ohled.
Odpovědět

Jirka Černý

2.10.2023 18:18
Tohle je o ničem, musíte požadovat snížení alespoň na 10 kilometrů v hodině, já se v klidu místo pětkrát za šichtu projedu do centra jen jednou a bude to opravdu pohodový den. Jo abych nezapomněl beru stále stejně na hodinu a technika také něco vyjde, takže vás to pražané vyjde trochu dráž, asi tak několikanásobek, ale to snad pro ovzduší a bezpečnost uděláte. Tedy ty emise jsou při pomalé jízdě větší, ale to je na vás moc složité a nebudu vás tím zatěžovat.
Odpovědět

Viktor Šedivý

2.10.2023 19:16 Reaguje na Jirka Černý
Tohle nejsou Pražané, tohle jsou najatí herci.
Odpovědět
pk

pepa knotek

2.10.2023 19:58 Reaguje na Jirka Černý
Pokud by se všichni řidiči dokázali domluvit na jednom dnu, kdy by se jezdilo po Praze max. třicítkou, byla by to neskutečná podívaná a zážitek, na který by obyvatelé Prahy jen tak rychle nezapomněli. Bohužel masovou akci tohoto typu asi není schopen nikdo zorganizovat.
Odpovědět
MM

Milan Milan

2.10.2023 20:26
Proč zrovna 30 km rychlost? Proč ne třeba 25 nebo 35?? Je to zřejmě úplně jedno, hlavně si zaprotestovat. By mně zajímalo kdo tyhle trapné aktivity přes nějaké "ekoaktivisty" řídí?
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

2.10.2023 20:54
Dobrý. Pokud mi poslední generace zaplatí dovolenou v Thajsku a na Bali, i s potápěním, rád se zúčastním, a budu klidně i pro rychlost chůze cca 4-5 km/hodinu. V Praze je mi to jedno. Tam ať si i s Hřibem nebo Pekarovou dělají co chtějí.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

2.10.2023 20:55
Dobrý. Pokud mi poslední generace zaplatí dovolenou v Thajsku a na Bali, i s potápěním, rád se zúčastním, a budu klidně i pro rychlost chůze cca 4-5 km/hodinu. V Praze je mi to jedno. Tam ať si i s Hřibem nebo Pekarovou dělají co chtějí.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

3.10.2023 08:19
Koncentrace bláznů přináší své plody. Ještě dobře. že směřují do jejich zaslíbeného města všichni, kteří nějak vybočují z normálu a nedělají problémy i jinde. Být to u nás, tak dostanou po čuni od řidičů a taky občanů, kteří nechtějí dýchat smrad pomalu jedoucích vozidel. Auta
omezit vjezdem je takřka nemožné, ale ani ne tím, že se budou courat ulicemi krokem. Zlatý venkov bez bláznů, kteří se vydovádí do sytosti
v Praze!
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

3.10.2023 13:04 Reaguje na Břetislav Machaček
Joo. Mám rád Jiřího Schillingera a jeho bílí Billiho bílí.....
Odpovědět
Šimon Špidla

Šimon Špidla

3.10.2023 10:22
Přiznám se, že mě také zdržování dokáže vytočit. Vždycky, když jsme každé ráno čekali se synem na cestě do školky na křižovatce cca 3 až 5 minut a dýchali jedovaté zplodiny z ranních offroadů spěchajících do práce. Příšerný.

Ale tady se v diskusi řeší beztrestnost při přejetí člověka kvůli drobnému zpoždění v koloně, která je tam beztak každé ráno i bez protestů. Že něco takového vypadne z člověka po pěti pivech, to se dá nějak pochopit, ale že to někdo dokáže napsat a odeslat...
Odpovědět

Viktor Šedivý

4.10.2023 00:25 Reaguje na Šimon Špidla
Nevidím nic špatného na tom používat normálním způsobem vozovku. Pokud tam někdo přes opakované varování vědomě zůstává a vystavuje se nebezpečí zranění nebo smrti, je to čistě jeho svobodná volba. Chce-li se dotyčný stát mučedníkem zelené víry ...
Odpovědět
RV

Richard Vacek

3.10.2023 19:17
Město by mělo pro protesty vyhradit prostor a všude jinde takové obtěžování zakázat.
Není moc rozumných důvodů, proč by blázni měli mít nárok obtěžovat a poškozovat ty, kteří o to nestojí.
Odpovědět

Viktor Šedivý

5.10.2023 16:11 Reaguje na Richard Vacek
Praha 8, Ústavní ulice?
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist