https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/praha-otevrela-prvni-depo-pro-rozvoz-zasilek-pomoci-nakladnich-elektrokol
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Praha otevřela první depo pro rozvoz zásilek pomocí nákladních elektrokol

18.11.2020 14:33 | PRAHA (Ekolist.cz)
Nákladní elektrokolo v akci.
Nákladní elektrokolo v akci.
Zdroj | Praha.eu
Na pražské Florenci se ve středu 18. listopadu 2020 otevřelo první městské cyklodepo Depot.Bike. Slouží pro rozvoz zásilek po centru města prostřednictvím nákladních elektrokol. Praha chce tímto krokem ulevit veřejnému prostoru, snížit dopravní zátěž a přispět tak ke zkvalitnění života obyvatel města. Informuje o tom pražský magistrát.
 

V cyklodepu na Florenci u Těšnova se budou balíky překládat z náklaďáků na speciální elektrokola a kurýři je pak doručí přímo k zákazníkům. "Lokalita je dopravně dobře dostupná, je skryta pod magistrálou, má velkou kapacitu i skvělé napojení přímo do centra města," uvedl při zahájení provozu Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.

Podle něho zkušenosti ze zahraničí mluví jasně. "Až 32 procent zásilek lze v centrech měst dopravit na cargokolech," říká Scheinherr. Otevření cyklodepa má vést ke snížení počtu aut v centru města a zdravějšímu vzduchu.

„S rozvojem města úzce souvisí i jeho zásobování. Využívání nákladních elektrokol namísto dodávek pomůže centru Prahy nejen z pohledu odlehčení dopravy či lepšího využití prostoru pro chodce, ale zejména snížením počtu emisí i hluku. Otevřením prvního cyklodepa jdeme naproti zdravějšímu městu,“ uvedl náměstek primátora Petr Hlaváček.

Pro umístění logistického depa byl vybrán prostor na Těšnově u stanice metra Florenc na rozhraní Prahy 8 a Prahy 1. Do září letošního roku toto místo fungovalo jako soukromé parkoviště. Lokalita je na kraji centra města, ale je také chráněna mostem magistrály proti nepříznivému počasí, a současně je dobře dostupné z hlediska zásobování z okrajových částí města prostřednictvím magistrály.

Pilotní provoz je plánován na 6 až 8 měsíců a bude průběžně a pravidelně vyhodnocován. Projektu se zúčastní logistické a doručovací společnosti Dachser, DHL Express, DPD, GLS, Messenger, PPL a Rohlik.cz. Ty budou společně provozovat flotilu více než 30 nákladních elektrokol různých typů a technologií.

Depot.Bike funguje jako překladiště zásilek z dodávek, které je dopraví ze skladů společností na okraji města do skladového kontejneru konkrétní logistické společnosti v depu. Odtud si je kurýr vyzvedne, uloží do nákladového prostoru elektrokola a poté jsou rychle a s nulovými emisemi dopraveny k příjemcům v centru. Za jeden den dokážou kurýři z tohoto depa doručit až 80 zásilek.

O realizaci projektu rozhodla na základě dopravní studie Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy v červnu letošního roku Rada hl. m. Prahy. Díky rychlému propojení a intenzivní spolupráci mezi městskými a logistickými společnostmi se povedlo projekt uskutečnit během tří měsíců.

Pokud bude provoz vyhodnocen logistickými firmami i magistrátem pozitivně, vedení města je připraveno zvážit zavedení regulace vjezdu nákladních vozidel do centra Prahy. Prostor depa bude sloužit i jako prezentace nových technologií v lehké elektromobilitě. Na jaře 2021 je plánováno rozšíření depa o tzv. Logistický Hub, kdy bude možné zásilku dopravní společnosti také osobně předat, nebo si ji vyzvednout. Organizaci a provoz Cargo depa zajišťuje český specialista na elektrokola - ekolo.cz, ve spolupráci s Technickou správou komunikací hl m. Prahy.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (4)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Viktor Šedivý

18.11.2020 14:51
"Pokud bude provoz vyhodnocen logistickými firmami i magistrátem pozitivně, vedení města je připraveno zvážit zavedení regulace vjezdu nákladních vozidel do centra Prahy."
Tak až mi takový kurýr předvede, jak hodí na kolo paletu papíru ...
Odpovědět
MG

Milan G

18.11.2020 17:25
Už to tady jednou bylo, tak snad ještě jednu poznámku. Kromě jednoho a ten je jakž takž, není ani jeden ,,pilot,, chráněný proti nepřízni počasí.

Zásobování restaurací zůstává při starém.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

18.11.2020 22:04 Reaguje na Milan G
Proto cargokola vyjedou pouze za optimálních povětrnotních podmínek:
Teplota 15 - 22st. C
Slunce lehce pod mrakem
Vítr maximálně 5m/s
Nesmí být deštivo
Nesmí být po dešti
Nesmí být namrzlé cesty
Pokud povětrnostní podmínky nebudou splňovat současně všechny parametry, cargokola nevyjedou a celý systém bude dotován z městského rozpočtu.
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.11.2020 17:33
Pochopitelně, naprostá pitomost. Už proto, že to "cargokolo" čmoudí komíny elektráren víc, než klasická dodávka výfukem. To se ale tupcům, vyznávajícím zelené náboženství, nedá vysvětlit.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist