https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/prodej-hybridu-do-cervenece-stoupl-o-37-procent
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Prodej hybridů do červenece stoupl o 37 procent

18.8.2020 01:11 | PRAHA (ČTK)
Nejprodávanější značkou hybridů je Toyota.
Nejprodávanější značkou hybridů je Toyota.
Prodej nových aut s hybridním pohonem se za sedm měsíců letošního roku meziročně zvýšil o 37 procent na 5965 vozů. Prodej elektromobilů se pak více než ztrojnásobil na 1374 vozů. Za nárůstem stojí snaha automobilek plnit u nabízených modelů přísnější emisní limity CO2. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
 

Nejprodávanější značkou hybridů je Toyota, které s 2067 vozy patří třetina trhu, následuje Suzuki s prodejem 771 aut, Mazda s 550 a na čtvrtém místě je díky hybridní verzi Superbu Škoda.

Škoda Auto je zároveň nejprodávanější značkou elektromobilů, když od začátku roku prodala 606 elektrických Citigo. Druhá je americká Tesla, která prodala 264 elektromobilů a třetí Hyundai s 224 prodanými vozy na elektřinu.

"Vozy s full hybridním pohonem se stávají stále žádanější volbou a přestávají být pouze alternativou ke klasickým benzínovým a dieselovým autům. Jejich cena je téměř srovnatelná a vozidla s kombinací benzínového agregátu a elektromotoru navíc nabízí nižší provozní náklady i zátěž životního prostředí, a to bez nutnosti dobíjení z externí sítě. U značky Toyota tvoří hybridy v Česku 42 procent prodávaných vozů, u Lexusu je to přes 90 procent," uvedl ředitel českého zastoupení Toyota a Lexus Martin Peleška.

U elektromobilů je vedle vyšší ceny hlavním kritériem dojezd na baterie a doba potřebná k jejich nabití. Ta se v současnosti u najrozšířenějšího typu dobíjecích stanic pohybuje kolem 1,5 hodiny, což je v porovnání s tankováním běžného paliva velmi dlouhá doba. Toyota spolu s Panasonikem nedávno oznámily, že do pěti let začnou prodávat baterii s pevným elektrolitem, kterou lze nabít do 15 minut.

Zatímco prodej elektrických vozů roste, celkový trh je stále na nižší úrovni než loni. Do července se prodej vlivem koronavirové epidemie propadl o 24 procent na 114.799 aut.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist