https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/pruzkum-na-nakup-odevu-ma-u-47-procent-cechu-vliv-udrzitelnost-trend-roste
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Průzkum: Na nákup oděvů má u 47 procent Čechů vliv udržitelnost, trend roste

30.4.2022 01:36 | PRAHA (ČTK)
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto | Jason Leung / Unsplash
Na nákup nového oblečení má podle průzkumu portálu Glami u 47 procent Čechů vliv udržitelnost. Před třemi roky rozhodování tomuto trendu přizpůsobovala čtvrtina českých zákazníků. Konkrétní jména značek, které podporují produkci oděvů či obuvi s ohledem na životní prostředí si vybaví 55 procent. Většinou jmenují velké nadnárodní společnosti, které v poslední době investují do udržitelných kolekcí. Vyplývá to z průzkumu vyhledávače módy Glami.
 

Udržitelnost Češi nejčastěji posuzují podle používání organických či recyklovaných materiálů, výroby šetrné k životnímu prostředí a dobré kvality výrobku spojené s dlouhou životností. "V Česku má povědomí o udržitelné módě 66 procent zákazníků a na Slovensku je trend přibližně stejný - 64 procent respondentů ví, co si pod tím pojmem představit," uvedl za Glami Ján Kešelák.

Lidé si v průzkumu nejčastěji vzpomněli, že zboží splňující některá z výše uvedených kritérií má ve své nabídce německý výrobce sportovního oblečení Adidas, švédská oděvní společnost H&M nebo nebo americká značka Levi´s. Z výrobců, kteří podnikání založili na udržitelnosti, respondenti nejvíce uváděli francouzskou značku tenisek Veja, amerického producenta oděvů Patagonia, ale také českou obuvnickou značku Vasky.

Vyhledávač Glami uskutečnil průzkum v dubnu mezi zhruba 5300 lidmi.

Na udržitelnou módu se zaměřuje například prodejce Nila, který ve svých čtyřech prodejnách v Praze a e-shopu nabízí nejen oblečení a obuv, ale i doplňky do domácnosti nebo kosmetiku od zahraničních a lokálních etických značek. Udržitelná móda je dále k dostání v Green butiku, a to on-line i kamenné prodejně v hlavním městě. Internetoví prodejci oblečení stále častěji přiřazují k oděvům zelené štítky s upozorněním, že se jedná o udržitelný produkt.

Hana Říhová z výzkumné agentury GfK na dubnové konferenci Retail Summit v Praze řekla, že téměř každá druhá domácnost ze tří už v minulosti přestala nakupovat výrobky nebo služby, které měly negativní dopad na životní prostředí. Za udržitelné výrobky je podle Svazu a obchodu a cestovního ruchu ČR ochotno si připlatit až 70 procent zákazníků.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (4)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ig

30.4.2022 08:47
Souhlas. Navíc ta kůže a kožešiny vypadají docela dobře, není důvod je nahrazovat syntetikou.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

30.4.2022 08:56 Reaguje na
1*
syntetika také není zadarmo
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

30.4.2022 09:47
Téměř celou dobu, co existuje lidstvo, se člověk oblékal do kůží. Pak nastoupila armáda pseudoochránců zvířat, kteří nositele koženého oblečení dehonestovali. Díky nim je člověk nosící výrobky z kůže považován téměř za vyvrhele. Poklesl odbyt kožešin, nastoupily zákazy chovu. Díky těmto pseudohumanistům jsou vybíjeny chovy kožešinových zvířat a jsme nuceni se oblékat do plastů, které vyvolávají alergie a jejichž výroba je pro životní prostředí všechno jen ne ekologická. A bude ještě hůře. Maso budeme vyrábět v laboratořích, obilniny a zeleninu možná taky a příroda bude shlédnutelná asi jenom přes internet a za těžké peníze. To jsme to dopracovali.
Odpovědět
va

vaber

1.5.2022 09:34
no vidím, že na všem se dá vydělávat a dnes je to slovo,, udržitelnost,,
já bych řekl, že udržitelnost v oblečení je netloustnout a nosit stejné oblečení roky, až do roztrhání ,ovšem to se výrobcům oblečení nelíbí,
jiná udržitelnost je jen reklamní trik ,
a reklamní triky to je věda jak oblbnout spotřebitele ,
,,udržitelnost,, je vždy jen dočasná ,udržitelný není ani samotný vesmír a podle odborníků se buď vypaří nebo opět zhroutí do singularity
Odpovědět
 
reklama


Blíž přírodě

Pražská EVVOluce
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist