https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/skoda-auto-vita-zmeny-emisnich-norem-vytvari-pravni-a-planovaci-jistotu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Škoda Auto vítá změny emisních norem, vytváří právní a plánovací jistotu

10.5.2025 21:50 (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Škoda Auto vítá čtvrteční rozhodnutí europoslanců, které automobilkám zajistí více času na splnění emisních cílů. Poskytne jim flexibilitu k dosažení jejich cílů. Změna pro výrobce automobilů vytváří právní a plánovací jistotu, sdělila ČTK mluvčí automobilky Michaela Sklenářová.
 
Nově by automobilky měly vykazovat plnění emisních cílů za tříleté období, nikoli za každý rok. Výrobci automobilů se tak podle Evropské komise vyhnou už letos placení pokut za jejich nesplnění. Ve středu se na změně emisních norem CO2 shodli zástupci členských států EU. Nyní musí předpis ještě formálně schválit Rada EU na některém ze svých nejbližších zasedání a norma začne platit.

"Škoda Auto jako přední evropský výrobce automobilů podporuje návrh Evropské komise na zavedení tříletého kompenzačního mechanismu pro cíle flotilových emisí CO2 v letech 2025 až 2027 a vítá skutečnost, že Evropský parlament tento návrh schválil," uvedla Sklenářová. Návrh podle ní poskytuje výrobcům potřebnou flexibilitu k dosažení jejich cílů. "Vzhledem k tomu, že Evropská rada již schválila totožné znění, předpokládáme, že Rada EU jej i formálně potvrdí a zákon následně vstoupí v platnost," dodala Sklenářová.

Návrh Evropské komise podpořilo 458 europoslanců z 573 přítomných, proti jich bylo 101. Hlasování se zdrželo 14 členů Evropského parlamentu. Návrh podpořilo všech 20 přítomných českých europoslanců. Cílem navrhované změny je podpořit evropský automobilový průmysl, který prochází rychlými technologickými změnami a čelí rostoucí konkurenci. Automobilový průmysl zaměstnává zhruba 13 milionů lidí a vytváří 14 procent hrubého domácího produktu (HDP) v Evropské unii.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (4)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Dorian Černý

Dorian Černý

10.5.2025 22:26
Hlavně aby se měly dobře množírny plechových příšer, klima počká!
Odpovědět
ss

smějící se bestie

11.5.2025 05:48
Co asi tak může Škoda Auto vítat - když jejím majitelem je
automobilka VW, že !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.5.2025 17:33 Reaguje na smějící se bestie
Škodárna patřila ještě po válce mezi elitu evropských (tj. světových) automobilek a soudruzi ji do plyšáka dotáhli do totálního bankrotu. Tak čemu se čemu?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.5.2025 17:39 Reaguje na smějící se bestie
Škoda a Kolben-Daněk byly strojařské fabriky v 19. století obrovského významu, patřily mezi největší, nejmodernější a kapitálově nejsilnější firmy celé Evropy, tj. celého světa. Takových bylo v Evropě jenom pár a třeba britské námořnictvo si nechávalo ve Škodovce vyrábět hlavně k největším lodním dělům, bo nikdo jiný to neuměl. A co s tím soudruzi udělali? Přesně to, co se vším ostaním.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist