Soud EU označil za nezákonný sofware, který reguluje emise v naftových vozech VW
"Mimo toto teplotní okno klesá míra recirkulace výfukových plynů až na nulu, což vede k překročení mezních hodnot. Toto teplotní okno je výsledkem aktualizace softwaru předmětných vozidel provedené společností Volkswagen s cílem nahradit software, který je unijním právem zakázán," uvedl soud.
Volkswagen nicméně reagoval, že teplotní okno v dotčených modelech začíná už od vnější teploty deset stupňů a že recirkulace výfukových plynů zůstává i při nižší teplotě stoprocentně aktivní. "Volkswagen se domnívá, že rozhodnutí Soudního dvora EU potvrzuje jeho právní názor. Podle kritérií stanovených v rozhodnutí zůstávají teplotní okna používaná ve vozech skupiny VW přípustná," uvedla podle agentury Reuters firma.
Automobilka rovněž upozornila, že software motor chrání před riziky v podobě poškození či nehody. Podle Soudního dvora EU je nicméně software i v takovémto případě zakázaný, jestliže by měl za běžných podmínek provozu fungovat po většinu roku.
Soudní dvůr EU se záležitostí zabýval v důsledku toho, že někteří majitelé vozů značky VW s tímto softwarem se u rakouských soudů domáhají zrušení platnosti kupních smluv. Podle Soudního dvora EU by nyní měly rakouské soudy v konkrétních případech rozhodnout o přípustnosti softwaru, uvedl Reuters.
Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že zhruba do 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál již stál automobilku desítky miliard dolarů.
reklama