https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/soud-zrusil-povoleni-k-zasahum-do-biotopu-kvuli-mimourovnove-krizovatce-u-kurimi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Soud zrušil povolení k zásahům do biotopů kvůli mimoúrovňové křižovatce u Kuřimi

11.8.2025 20:53 | BRNO (ČTK)
Licence | Volné dílo (public domain)
Foto | ulleo / Pixabay
Krajský soud v Brně zrušil rozhodnutí ministerstva životního prostředí o povolení škodlivého zásahu do biotopů 17 skupin živočichů při stavbě mimoúrovňové křižovatky na silnici I/43 u Kuřimi na Brněnsku. Vyhověl tak žalobám Dětí Země a dalších dvou spolků. Rozsudek ČTK poskytl předseda Dětí Země Miroslav Patrik.
 
Soud argumentačně navázal na verdikt Nejvyššího správního soudu, který letos v dubnu zrušil podobné rozhodnutí pro křižovatku u Podlesí na stejné silnici, přibližně o kilometr jižněji.

"Soud uznal tři body žalob spolků. Prvním je absence odpovědi na otázku, proč složitá křižovatka s velkým záborem půdy z roku 2022 má být opravdu nejlepším řešením ke zvýšení plynulosti a bezpečnosti silničního provozu, ačkoliv od roku 2019 existuje jednodušší varianta křižovatky," uvedl Patrik.

Dále podle soudu není jasné, proč biologický dozor nemůže vést ekologický deník, který je povinný třeba u dálnice D1 a D11. "A nakonec nebyla zohledněna evropská směrnice na ochranu cenných jedinců živočichů," doplnil Patrik.

Obě mimoúrovňové křižovatky mají zlepšit situaci na dlouhodobě přetížené silnici první třídy 43 z Brna na Svitavy. Kolony jsou tam každý den, ráno ve směru do Brna, odpoledne v opačném směru. Ředitelství silnic a dálnic v minulosti informovalo, že křižovatky chce uvést do provozu v roce 2028.

Komplikovanou situaci má ale definitivně vyřešit až budoucí stavba silnice I/73, která bude mít parametry dálnice a odvede většinu dopravy ze současné silnice první třídy. Přestože se o této stavbě hovoří už dekády, začne se stavět nejdříve ve 30. letech.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

SV

Slavomil Vinkler

12.8.2025 10:51
Toto je zásadní :"Komplikovanou situaci má ale definitivně vyřešit až budoucí stavba silnice I/73, která bude mít parametry dálnice a odvede většinu dopravy ze současné silnice první třídy. Přestože se o této stavbě hovoří už dekády, začne se stavět nejdříve ve 30. letech." Zejména - proč to už nestojí, když je 80% práce už od Hitlera?
Odpovědět

Viktor Šedivý

12.8.2025 14:24
Nebylo by levnější složit se tomu parazitovi Patrikovi na nějakou rentu - spojenou s jeho závazkem, že už nebude prudit?
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist