Soud zrušil povolení k zásahům do biotopů kvůli mimoúrovňové křižovatce u Kuřimi
"Soud uznal tři body žalob spolků. Prvním je absence odpovědi na otázku, proč složitá křižovatka s velkým záborem půdy z roku 2022 má být opravdu nejlepším řešením ke zvýšení plynulosti a bezpečnosti silničního provozu, ačkoliv od roku 2019 existuje jednodušší varianta křižovatky," uvedl Patrik.
Dále podle soudu není jasné, proč biologický dozor nemůže vést ekologický deník, který je povinný třeba u dálnice D1 a D11. "A nakonec nebyla zohledněna evropská směrnice na ochranu cenných jedinců živočichů," doplnil Patrik.
Obě mimoúrovňové křižovatky mají zlepšit situaci na dlouhodobě přetížené silnici první třídy 43 z Brna na Svitavy. Kolony jsou tam každý den, ráno ve směru do Brna, odpoledne v opačném směru. Ředitelství silnic a dálnic v minulosti informovalo, že křižovatky chce uvést do provozu v roce 2028.
Komplikovanou situaci má ale definitivně vyřešit až budoucí stavba silnice I/73, která bude mít parametry dálnice a odvede většinu dopravy ze současné silnice první třídy. Přestože se o této stavbě hovoří už dekády, začne se stavět nejdříve ve 30. letech.
reklama


Evropská komise zvažuje pětiletý odklad zákazu spalovacích motorů pro hybridní vozy
Výrobci elektromobilů naléhají na Brusel, aby se držel cíle nulových emisí
Evropská komise by mohla 16. prosince představit zmírnění zákazu spalovacích motorů