Soud zrušil povolení k zásahům do biotopů kvůli mimoúrovňové křižovatce u Kuřimi
"Soud uznal tři body žalob spolků. Prvním je absence odpovědi na otázku, proč složitá křižovatka s velkým záborem půdy z roku 2022 má být opravdu nejlepším řešením ke zvýšení plynulosti a bezpečnosti silničního provozu, ačkoliv od roku 2019 existuje jednodušší varianta křižovatky," uvedl Patrik.
Dále podle soudu není jasné, proč biologický dozor nemůže vést ekologický deník, který je povinný třeba u dálnice D1 a D11. "A nakonec nebyla zohledněna evropská směrnice na ochranu cenných jedinců živočichů," doplnil Patrik.
Obě mimoúrovňové křižovatky mají zlepšit situaci na dlouhodobě přetížené silnici první třídy 43 z Brna na Svitavy. Kolony jsou tam každý den, ráno ve směru do Brna, odpoledne v opačném směru. Ředitelství silnic a dálnic v minulosti informovalo, že křižovatky chce uvést do provozu v roce 2028.
Komplikovanou situaci má ale definitivně vyřešit až budoucí stavba silnice I/73, která bude mít parametry dálnice a odvede většinu dopravy ze současné silnice první třídy. Přestože se o této stavbě hovoří už dekády, začne se stavět nejdříve ve 30. letech.
reklama


Česko v Bruselu opět prosazovalo zrušení zákazu spalovacích motorů v EU od 2035
Handelsblatt: Brusel se chystá prolomit zákaz prodeje aut se spalovacími motory
Ředitelství silnic pokračuje v přípravě přeložky I/9 na Českolipsku, doplní podmínky ekologů