Zastavení prací na kanálu Dunaj–Odra–Labe neznamená konec příprav splavnění Labe do Pardubic
12.1.2022 12:08 | PŘELOUČ
( ČTK)
Zastavení prací na projektu kanálu Dunaj–Odra–Labe, které má vláda ve svém programovém prohlášení, nezpůsobí konec příprav splavnění Labe do Pardubic. ČTK to řekl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka. Ředitelství vodních cest (ŘVC) se splavnění tohoto úseku snaží prosadit už mnoho let, vystupují však proti němu ekologické organizace. Nelíbí se jim, že by plavební kanál u Přelouče měl vést přes přírodně cenné Slavíkovy ostrovy. ŘVC proto připravuje jinou variantu trasy a čeká se na její posouzení.
"Zastavení splavnění Labe do Pardubic to neznamená. Způsob splavnění se bude teprve posuzovat, a to právě v souvislosti s dopady stavby na životní prostředí," uvedl na dotaz ČTK Jemelka.
Kvůli lodní přepravě do Pardubic by bylo nutné vybudovat plavební kanál, který obejde jez v Přelouči a takzvané labské hrčáky, úsek řeky na středním toku s bystřinným prouděním. Labe je zatím splavné jen do Chvaletic. Kromě toho by byla nutná modernizace plavebního stupně Srnojedy na Pardubicku a vybudování přístavu v Pardubicích. Podle dřívějších údajů by měla výstavba kanálu o délce téměř 3,2 kilometru stát více než tři miliardy korun.
Podle ekologické organizace Děti Země je prosazování kanálu více než 25 let ukázkou opakovaného porušování zákonů úřady, předkládání nepravdivých argumentů státním investorem a neúčelného utrácení veřejných peněz na neužitečnou stavbu, která je finančně neefektivní, dopravně zbytečná a ekologicky škodlivá. Smysluplnost a hospodárnost plavebního kanálu zpochybnil již v roce 2009 i Nejvyšší kontrolní úřad.
reklama
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (29)
A jezu na Labi pod Ústím.
Což je jenom dobře.
Hlavní však je, nezrušit stavení uzávěru v trase D-O-L !
Odpovědět
TO je to první, co se musí zrušit. Tady je desítky let stavební uzávěra na nesmyslný utopický projekt, brdící rozvoj obcí a krajů. Včera bylo pozdě!
Odpovědět
Já vím, uzávěry a podobné nesmyslné buzerace jsou pro vás bolšány přímo způsob myšlení.
Odpovědět
Proč tam doprdele někdo chce nějaký jež??? Teď tu kotví pěkně bok po boku dvě Labské princezny, a dostaly se sem i bez jezu.
Odpovědět
Nejdříve bychom si měli položit otázku, k čemu jsou ekologické organizace dobré. Pro občany tohoto státu to určitě není. Např. obyvatelé Přerova o tom ví své.
Odpovědět
Je tady někdo s informacemi o této plánované stavbě ?
Tedy kolik a čeho/rok by se přepravilo do Pardubic ?
Odpovědět
Nejdříve musí být to Labe splavné téměř celý rok.
Odpovědět
ono spíš problém je i podstatně větší tonáž lodí a absolutní nerespektování přirozenosti koryta řeka, která se stala narovnáním toku jen kanálem a úplně totálním nesmyslem z pohledu protipovodňový ochrany je to katastrofa
Odpovědět
i ve všech dalších ohledech... je to prostě jen takový předražený a totálně iracionální blud, který jde proti všem strategiím dnešní doby...
Odpovědět
Proč je ten kanál nesmysl z pohledu protipovodňové ochrany, máte informace, kde co je špatně?
Odpovědět
Protože ten kanál by pozral všechny finanční prostředky na protipovodnovou ochranu.
Odpovědět
Víte o plánech na protipovodňové úpravy u vás kolem Labe, kde chybí prostředky?
Odpovědět
ano přesně to v Čechách potřebujeme-)))
Odpovědět
divím se proč ti zelení mozci ještě nepožádali o vypuštění všech přehrad na Vltavě ,obrovské škody na přírodě, stejně jako ekonomické , které tyto přehrady způsobují, přece musí vidět všichni ochránci přírody a je nutná okamžitá akce dříve než nás všechny ty přehrady zahubí ,
proto vyzývám ekology,jednejte, vaše prospěšné ativity, musí být vidět
Odpovědět
Ještě jim to dávejte na stříbrném tácu, aby se toho ti fanatici chytli.
I když se tam zajisté jezdí rekreovat !
Odpovědět
Existovat v minulosti ekologisti, tak svět zůstal na úrovni jeskyní
a sběru kořínků. Lov je fuj, vykácení lesa kvůli zemědělství taky, výroba
nástrojů pomocí ohně hnus(uhlíková stopa) a ohřívání ohněm a vaření na
něm ta nejhorší věc na světě. A co teprve pálení vápna na stavbu budov,
stavba náhonů pro pily a mlýny. A cesty pro povozy? To nestačí zvěří
vyšlapané stezky? Nic nedělat, proti všemu protestovat, ale hezky si
hovět v teplíčku a rozumovat od PC. Nebýt pokroku, tak tu ale nebudou
i ekologisté, protože normální lidé přemýšlejí moudře a v souvislostech.
Těmi souvislostmi je vývoj lidské společnosti, včetně přetváření krajiny
a nikoliv pouze konzervace, či dokonce neuvážený návrat zpět. Dobře, že
lidský život netrvá staletí a tak nezažiji vládu totálních zblblíků
odtržených od reality. Ti dosavadní jsou opravdový výkvět vzdělanosti
a je s podivem, že jim vůbec někdo moudrý naslouchá.
Odpovědět
Sladká hudba jest kvičení a pláč místních hejlů nad zastavením prací na DOLu. :-) I nález NKÚ ukázal, že DOL je jen obr tunel. Z 55 studií dokázalo MD doložit jen jednu za 22 milionů. Což máme cca krásnou miliardičku jen na studiích. Takže zastánci DOLu alias hejlové - kolik peněz dostáváte za propagaci tohoto tunelu? :-)
Odpovědět
Ále, hanba mluvit, je to bída. Jestě mi nedali za propagaci toho kanálu (ne tunelu, splet jste to asi s Blankou) ani halíř. A co solárníci, platí hejla líp, že bych přestoupila? Výlet na Kypr by se mi zamlouval. Se studiemi souhlas, už jich během 100 let bylo dost, ale jsou kvůli zdržovačům, a nakonec jim slouží jako argument s drahotou.
Odpovědět
Tak napište hradnímu čučkaři. Ať vám nějakou tu kačku pošle.
Odpovědět
Já si počkám na vaši reakci u studie a budování rychlotratí a při
záboru problematických pozemků. A to vše pro minimální zrychlení
dopravy o hodinu a něco mezi oběma konci republiky bez zastávek
po trase a tudíž pouze pro cestující koncových stanic. Budujeme
tranzitní dopravu pro cizí a na údržbu stávajících tratí pro naše
občany už nezbydou peníze.
Odpovědět
Obvyklou rychlostí ta rychlotrať bude vybudovaná už na konci tisiciletí, jsem v klidu. Jestli to teda nevezmou do rukou sousedi nebo číňani, to by byl jiný fofr. Ale je to legrace. D1 je (před koronou pravda víc) víc parkoviště než dálnice, 1 pruh jako by neexistoval, je to spíš vlak kamiónů s rychlostí 10 km v hodině, a na trati Brno Praha neubehne týden, aby nespadl sloup el. vedení, strom nebo srážka něčeho s něčím. Jsou ty současné cesty dost nebezpečné.
Odpovědět
Obvyklou rychlostí ta rychlotrať bude vybudovaná už na konci tisiciletí, jsem v klidu. Jestli to teda nevezmou do rukou sousedi nebo číňani, to by byl jiný fofr. Ale je to legrace. D1 je (před koronou pravda víc) víc parkoviště než dálnice, 1 pruh jako by neexistoval, je to spíš vlak kamiónů s rychlostí 10 km v hodině, a na trati Brno Praha neubehne týden, aby nespadl sloup el. vedení, strom nebo srážka něčeho s něčím. Jsou ty současné cesty dost nebezpečné.
Odpovědět
A kanálem to zrychlíte strašně moc, co? Dejte si obklad vy ekonomický nedouku. :D
Odpovědět
Nucením lidí do solárů a výtěžkem daní solárníků na Kypru něco zrychlíte?
Odpovědět
Vůbec netuším proč pořád blekotáte o solárnících. :D
Odpovědět
S tím vám nepomůžu, ale tajně si myslím, že to víte:D
Odpovědět
|
|