Vychází lépe kanál Dunaj–Odra–Labe, nebo železnice? Ekonom Martin Kvizda nabízí jednoduché počty
„Samotná investice do kanálu Dunaj–Odra–Labe se odhaduje na 800 miliard korun. Pro další úvahu ji ale nebudeme brát v potaz,“ říká na úvod Martin Kvizda, „a podívejme se na základní čísla v poptávce po přepravě, nabídce přepravního výkonu, spotřebě energie a emisích a podívejme se i na další náklady.“
Poptávka po přepravě
Podle Kvizdy jsou základní požadavky na dnešní dopravu dané diverzifikací produkce a spotřeby. Počátky a konce cest zboží jsou značně rozptýlené, zároveň rostou nároky na rychlost a flexibilitu. Jednoduše řečeno, chceme mít zboží včas. A roste podíl malých, hodnotných zásilek, naopak se spolu s koncem spotřeby fosilních paliv se snižuje i jejich přeprava. To samo o sobě jde proti charakteru vodní dopravy.Tento trend je podle Kvizdy pozorovatelný i na existujícím německém kanálu Rýn Mohan Dunaj, spojnice Černého a Severního moře. Objem přepraveného zboží na něm klesá, aktuálně má hodnotu pouze 5-10 milionů tun ročně. Z tohoto množství připadá na kontejnerovou dopravu ekvivalent cca 1000 standardizovaných kontejnerů (TEU) ročně, tzn. náklad, který se dá odvézt na 10 nákladních vlacích. „To je na vodní kanál opravdu málo,“ komentuje výkon německého kanálu Kvizda.
Přečtěte si také |
Jakub Kučera: Kanál Rýn-Mohan-Dunaj má počátky daleko v historii. A slibnou budoucnost v nedohlednu
Nabídka přepravního výkonu
V roce 2019 měla silniční doprava v České republice přepravní výkon cca 550 milionů tun. Green Deal nás zavazuje k tomu, abychom v příštích 30 letech 75 % tohoto dopravního výkonu převedli na nějaký ekologičtější mód dopravy. Nabízí se dvě možnosti, železnice či vodní doprava. „Střední přepravní vzdálenost se pohybuje kolem 81 km, což odpovídá přepravě menších, hodnotnějších zásilek,“ zmiňuje Kvizda.
Kanál Dunaj–Odra–Labe podle něho nabízí relativně málo hustou dopravní síť. „Kanál bude mít málo možností nakládky či překládky zboží. Železnice už dnes nabídne asi 30 krát hustší síť než kanál DOL,“ popisuje Martin Kvizda.
„Uvažovaná kapacita kanálu je 30 milionů tun nákladu ročně, což odpovídá tomu, co zvládne jeden pár nákladních vlaků v hodinovém taktu,“ tvrdí Martin Kvizda. Jinými slovy, kdyby se podařilo v hodinovém taktu provést jeden pár nákladních vlaků po elektrizované železniční trati z Břeclavi přes Přerov do Bohumína, tak už dnes můžeme odvézt veškeré zboží, které by měl přepravit budoucí uvažovaný kanál. Přičemž maximální kapacita dvojkolejné železniční tratě ve stopě kanálu je desetinásobná, pokud uvažujeme šesti minutový takt nákladních vlaků.
Další otázkou je náročnost záboru území. Kanál podle Kvizdy zabere pruh cca 50 m území, zatímco dvojkolejná trať zabere koridor šíře 10 m. „I kdyby by došlo k tomu, že by nynější trať byla kapacitně vytížena, což by se kvůli osobní dopravně mohlo stát, stále by se územně vyplatilo postavit ještě jednu trať, než jeden kanál,“ komentuje prostorové nároky Kvizda.
Spotřeba energie a vyprodukovaných emisí
Energie je v dopravě nezbytná pro překonávání odporu. Pro vodní dopravu je to zejména odpor vody, na železnici je to valivý odpor a odpor vzduchu. Odpory velmi silně závisí na rychlosti přepravy. Pro hrubý výpočet vychází Kvizda z předpokládané průměrné rychlost 80 km/h u vlaku a 10 km/h u lodí. „Nezbytný energetický výkon pro přepravu při maximální kapacitě 30 milionů tun ročně na kanálu Dunaj–Odra–Labe by odpovídal 585 milionům kWh. To by odpovídalo spotřebě 58 milionům litrů nafty, a to by znamenalo 155 tisíc tun emisí CO2,“ vypočítává Martin Kvizda.Naproti tomu železniční doprava, stejný náklad 30 milionů tun ročně by znamenal 170 milionů kWh, což by podle energetického mixu předpokládaného pro rok 2040 znamenalo 17 tisíc tun CO2. Kdybychom uvažovali současný energetický mix, dostali bychom se k nějakým 50 tisíci tunám CO2, tedy ke třetině toho, co by potřebovala lodní doprava.
Když by se spotřeba nafty na lodní dopravu vyjádřila finančně a uvažovali bychom cenu nafty bez daní na 15 Kč/l, dostali bychom sumu kolem 877 milionů Kč / rok. Pokud bychom uvažovali cenu elektrické energie bez daně na 2,5 Kč/kWh, stála by přeprava 425 milionů Kč / rok. „Přeprava nákladu po železnici by byla zhruba polovinu levnější než lodní doprava,“ shrnuje Martin Kvizda.
Další náklady
Ekonomy budou zajímat i další náklady. Jednoduše se dají spočítat náklady na pracovní sílu. Každé nákladní soulodí, které uveze 100 kontejnerů, vyžaduje typicky jednoho kapitána a dva lodníky, vypočítává Kvizda. Lodě vzhledem k pobytu v plavebních komorách a jiným prostojům dosahují reálné cestovní průměrné rychlosti 8 km/ h. Je potřeba počítat s poměrně velkým počtem soulodí a počtem posádek.Nákladní vlak, který uveze 100 kontejnerů, potřebuje jednoho strojvedoucího a pohybuje se průměrnou rychlostí 80 km / h. „Je to zhruba 30 krát nižší nárok na personální zabezpečení,“ vypočítává Kvizda.
Dalším podstatným nákladem kanálu DOL je nutnost čerpání vody. Kanál překonává hlavní evropské rozvodí a pro zajištění maximálního přepravního výkonu 30 milionů tun nákladu ročně je nutné čerpat velké množství vody. Orientačním výpočtem se Kvizda dostal k údaji, který hovoří o energetické náročnosti 230 milionů kWh/rok. „To je asi 72 % celkové roční spotřeby elektřiny veškeré nákladní železniční dopravy v ČR. Už jen kvůli tomuto nákladu se kanál DOL jeví dosti neefektivní,“ míní Martin Kvizda.
Vzhledem k výkyvům počasí je také nutné počítat s tím, že nastanou období, kdy bude extrémní zima, či sucho, které zkomplikují provoz ve vodní dopravě. A pro všechny tyto případy musí existovat záložní varianta. „A to jsou náklady, které se potřeba také započítat,“ říká Martin Kvizda.
Je tedy efektivnější převod dopravy ze silnici na kanál DOL? Podle Kvizdy není. „Možnosti kanálu Dunaj–Odra–Labe rychlostí, strukturou a objemem přepravovaného nákladu neodpovídají poptávce. Kapacita kanálu je desetinásobně menší než kapacita železnice, přitom má kanál pětinásobný zábor půdy. Přeprava na kanálu je desetkrát pomalejší. Spotřeba energie je na kanálu DOL 3,5 krát vyšší než na železnici a 2 krát dražší. Vyprodukuje 9 krát víc emisí CO2. Kanál vyžaduje 30 krát víc personálu. Kanál generuje i další náklady, které železnice nemá,“ shrnuje své závěry Martin Kvizda.
Martin Kvizda, ředitel Institutu pro dopravní ekonomii, geografii a politiku při Masarykově univerzitě o kanálu Dunaj–Odra–Labe hovořil v rámci diskuzního pořadu Ostravské univerzity FactumOU ve čtvrtek 24. 6. 2021 (začátek cca 10:07).
reklama
Dále čtěte |
Další články autora |
Online diskuse
Všechny komentáře (182)
Jirka Černý
7.7.2021 08:01Zbyněk Šeděnka
7.7.2021 08:18 Reaguje na Jirka ČernýJarka O.
7.7.2021 08:52 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaZbyněk Šeděnka
7.7.2021 09:04 Reaguje na Jarka O.Jarka O.
7.7.2021 09:08 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaZbyněk Šeděnka
7.7.2021 09:14 Reaguje na Jarka O.Pavel Hanzl
7.7.2021 11:42 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaExistují země, kde státní správa funguje a nekrade, ale my mezi ně nepatříme.
Jarka O.
7.7.2021 13:04 Reaguje na Pavel HanzlZbyněk Šeděnka
7.7.2021 13:33 Reaguje na Pavel Hanzlsmějící se bestie
7.7.2021 12:17 Reaguje nasmějící se bestie
7.7.2021 12:38 Reaguje na smějící se bestiesmějící se bestie
7.7.2021 16:48 Reaguje na smějící se bestieMajka Kletečková
7.7.2021 17:34 Reaguje na smějící se bestiesmějící se bestie
7.7.2021 17:40 Reaguje na Majka Kletečkováradim buffalo tobias
8.7.2021 14:30 Reaguje na smějící se bestieMajka Kletečková
8.7.2021 15:34 Reaguje na smějící se bestiesmějící se bestie
8.7.2021 09:57 Reaguje naPája Žížala
9.7.2021 07:12 Reaguje naMiloš Zahradník
7.7.2021 18:51 Reaguje na Jarka O.Jarka O.
8.7.2021 09:26 Reaguje na Miloš ZahradníkPavel Hanzl
7.7.2021 10:15 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaZato DOL je vládní koncepce a už se do něho nainvestovaly řádově stovky miliónů (nebo i miliardy??) a pořád to nekončí. I když VŠICHNI ví, že je to nesmysl jak čapa.
Příklad systémové korupce, nejhorší varianta.
Já to vidím jako podstatný rozdíl.
Míra Nový
8.7.2021 20:18 Reaguje na Jirka ČernýZbyněk Šeděnka
7.7.2021 08:03radim buffalo tobias
8.7.2021 14:32 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaPetr Eliáš
7.7.2021 08:49Zbyněk Šeděnka
7.7.2021 09:05 Reaguje na Petr EliášPavel Hanzl
7.7.2021 11:40 Reaguje na Petr EliášJen jezy na Labi už stály právě miliardu a neudělo se ani ťok.
smějící se bestie
7.7.2021 12:18 Reaguje naMajka Kletečková
7.7.2021 13:08 Reaguje na smějící se bestieDOL není investice pro budoucnost, ale obří tunel pro tuneláře.
smějící se bestie
7.7.2021 15:51 Reaguje na Majka KletečkováMajka Kletečková
7.7.2021 17:38 Reaguje na smějící se bestiesmějící se bestie
8.7.2021 09:58 Reaguje na Majka KletečkováJarka O.
7.7.2021 13:08 Reaguje naJarka O.
7.7.2021 13:09 Reaguje naJarka O.
7.7.2021 09:06Kanaly ve vych. Nemecku jsou krasne, vypadaly hodne vytizene, a slouzi i k rekreaci a rybareni. Ale maji tam rovinu. Nedal by se kanal vybudovat aspon castecne levneji tam, kde spady nejsou tak velke, v nizinach, treba Dunaj Odra? Dal by se pouzit Batuv kanal?
Zbyněk Šeděnka
7.7.2021 09:19 Reaguje na Jarka O.Břetislav Machaček
7.7.2021 09:54taky politicky neprůchodné. Jediná schůdná alternativa má dnes končit
v Bohumíně, případně v Ostravě a vyjde na zcela marginální částku,
protože většinu bude financovat Polsko a EU. Z naší strany se očekává
pouze zájem a i z toho se stala politická otázka. Odmítáním i této
minimální varianty se zbavíme navždy možnosti napojení na síť ostatních
evropských vodních cest a už nebude příležitost použít k tomu investice
z EU. Ona i ta stavba rychlotratí není taková selánka a zmíňovaných
deset metrů šíře je samotný kolejový svršek dvoukolejné tratě. Pak jsou
tu různé náspy, zářezy do krajiny a ochranná pásma. Výsledek může být
tak násobně širší a navíc s výrazně větším hlukovým zatížením. Nyní i
varianty rychlotratí jsou trnem v oku místním obyvatelům a aktivistům
a tak ani to nevidím jako nějakou schůdnou rychlou variantu, jak odlehčit
enormnímu zatížení dosavadních hlavních železničních tratí. Propašovat
byť jen jeden nákladní vlak mezi osobní dopravou je dnes problém a bude
o to větší, pokud budou rychlotratě pouhými kočkopsy rychlotratí s těmi
dosavadními tratěmi a nádražími se sníženou rychlostí. Pár set metrů
ode mne má tato trať směřovat souběžně s dálnicí do Polska. Už dnes
je z toho mnoho místních znechuceno, protože jim to nikdo před léty,
kdy začali stavět nové domky neřekl. Bourat je asi nebude třeba, ale
mít v sousedství rychlodráhu nebude určitě terno. Takže spíše se
upínají k tomu, že plány jsou jedno a realizace věc jiná. U nás se
vše pouze plánuje a realizace se většinou ani nekoná. Kanál už kdysi
zeměměřiči vytyčovali před sto léty na poli mých předků a dosud nic.
V Polsku za vlády nacistů ho stačili i velkou část postavit a v celém
světě postavili celou síť kanálů. Myslím, že vodní doprava neřekla
poslední slovo, pokud se nechceme zahltit kamióny, dalšími dálnicemi
a novými železničními tratěmi. Pokud by stavbu neprosazoval prezident,
tak by asi pro mnohé nebyla tím pověstným červeným hadrem na býka a
byla by posuzována trochu jinak. Tak se z ní stal symbol boje proti
pro některé nenáviděného lidem zvoleného prezidenta. Prosazovat to
pan "akademik" s naslouchátkem v uchu, tak mu budou titíž asi tleskat.
Petr Eliáš
7.7.2021 10:25 Reaguje na Břetislav MachačekA mohu prosím vidět dvoukolejnou trať s průměrným záborem několikanásobně větším než 10m?
No a pokud by lidem zvolený prezident nebyl dobytek, tak by slušnými lidmi nebyl nenáviděný. ;)
Břetislav Machaček
7.7.2021 11:17 Reaguje na Petr EliášZjistěte si kolik je šířka pozemku SŽDC běžné dvoukolejné
tratě v rovině, kolik ve svahu a kolik na náspu. Kolik
stromů v okolí ohrožuje bezpečnost dopravy a jak vypadají
skutečné oplocené rychlotratě. Budete překvapen kolik zabere přístav zvaný nádraží a kolik zaberou depa a opravny. Taky to jaký mají vliv vlaky a kamiony na mortalitu zvířat, ptáků a hmyzu. Loď jede pomalu a nepotřebuje ani oplotit kanál, stejně jako dálnice a tratě. I to jsou negativní překážky pro migraci zvířat a vícenáklady zmíněné pozemní dopravy. Vidět pouze negativa lodní dopravy je stejně hloupé, jako nevidět i pozitiva kanálu při zadržováni vody v krajině. Není to pouze doprava, ale i možnost rekreace, rybaření a taky možnosti nabídnout vodním živočichům vhodné podmínky
k životu. Kanály jsou využívány i takto a lodě nezabíjejí
ve stokilometrové rychlosti ptáky, hmyz a veškerá zvířata,
která jim přijdou do cesty. Vy nevíte o skutečné ekologii
nic a milujete napadat ty, kteří myslí realisticky. Kdo
prosazuje dálnice a tratě na úkor vodní dopravy, tak to
s přírodou opravdu nemyslí vážně a jde mu pouze o rychlý
zisk, rychlost přepravy a je mu jedno s jakými to bude
dopady na ta zvířata a lidi v okolí. Mi by byl milejší
průjezd jedné lodě za hodinu kolem mého domu, než co pět
minut vlaku a co pět sekund kamionu se stejným množstvím nákladu. Vás se to ale asi osobně netýká a tak rozumujete
stejně jako ti pseudoekologové, kteří jsou proti, ale už
nenabízejí jinou ekologičtější alternativu. Nabízejí pouze
horší alternativy a ještě v globále dražší, protože dobře
vyprojektované kanály nepotřebují zdaleka takovou údržbu
jako dálnice a tratě. Navíc stabilizují v místě spodní
vody a vodní režim na ně navázaných tůní, slepých ramen
atd. Jeďte se podívat do Polska na kanál na Odře kdysi
vybudovaný nacisty a zjistíte jaké má nádherné okolí a
jak kypí životem. To se o mnoha řekách nedá vůbec říci
a to je prakticky od války minimálně udržovaný. Vy máte
ale tu svoji ideologii a s ní si vystačíte místo toho
více myslet v souvislostech. Ty tisíce zvířat zahynulých
na silnicích a tratích nahrazujících lodní dopravu vás
asi v noci nestraší a raději hledáte příčinu jejich zmaru
někde jinde. Četnost a rychlost zbytné dopravy nás přivede
do totální katastrofy za potlesku pseudoekologů a ideologů.
Tak si směle do mne zase kopněte, když už nic jiného
nenabízíte. Já nemám ve zvyku kývat na kdejakou kravinu
podepsanou "vědci" a ochranáři, protože mne život naučil
myslet v souvislostech a nepapouškovat cizí moudra, jako
vás!
Zbyněk Šeděnka
7.7.2021 11:32 Reaguje na Břetislav MachačekBřetislav Machaček
7.7.2021 12:07 Reaguje na Zbyněk Šeděnkaa invazních rostlin a živočichů ,které přepravily vlaky, kamiony a nezodpovědní pěstitelé a chovatelé.
Vypíchnout jeden druh globální přepravy zboží
a přehlížet jiné, je už pouhým zaujetím vůči ní.
Co taková křídlatka, bolševník, lupina, akát,
nebo želvy nádherné, norci američtí atd.? Ti
nepřijeli s balastní vodou v lodích, ale
záměrně a nebo nechtíc na palubách lodí, na
vágonech s rudou(křídlatka) a nebo v kamionech
se zeleninou a ovocem. Transport zboží napříč světem má svůj podíl na zkáze místní fauny a flóry
a nelze tak kritizovat pouze ten jeden, který je
trnem v oku zmanipulované laické veřejnosti.
Divím se vám, že právě vy vidíte pouze toho jednoho
viníka a o těch druhých mlčíte. Já neobhajuji ani
jednoho a pouze dávám příklad, že nic není ani
černé a ani bílé a nelze ideologicky zavrhnout zcela jeden z druhů dopravy.
Zbyněk Šeděnka
7.7.2021 12:39 Reaguje na Břetislav MachačekPetr Eliáš
7.7.2021 11:35 Reaguje na Břetislav MachačekAss
7.7.2021 11:54 Reaguje na Petr EliášNapř. pan "ekonom" říká vlak 100 kontainerů, ale jaksi tratě v čr, co mají projet jsou maximálně o délce 50 kontainerů, tedy jeho vypočítaných 30procent mzdových nákladů není pravda a to jsem vzal jenom jedno číslo co mě zaujalo, jak by asi dopadli všechna čísla co předhazuje?
Petr Eliáš
7.7.2021 12:01 Reaguje na AssPsal o kanálu v Německu. Jak jsou na tom s délkou vlaků němci? ;)
Břetislav Machaček
7.7.2021 12:09 Reaguje na Petr Eliášnež ukončit diskusi takto. Děkuji za "hodnotné"
informace, které jsem se od vás dozvěděl .
Petr Eliáš
7.7.2021 12:10 Reaguje na Břetislav MachačekPetr Eliáš
7.7.2021 11:55 Reaguje na Břetislav Machaček1) Prezident je několikrát soudem uznaný lhář a mluví na veřejnosti sprostě. Tak proč ho tak nenazvat?
2) Právě že vím jaké pozemky to jsou a vím, že melete kraviny. Mimochodem - ten kanál také není jen 50 m široká rýha v zemi, jak si ho představujete. A okolí kanálu bude muset být ,,vyklizené,,.
3) Vy nejste realistický. Vy jste naivní jak malé dítě. Vaše představa o tom, jak budete potřebovat jen jednu lodičku za hodinu je opravdu stupidní.
4) Ale proboha, to tu opět budete šířit kravinu o tom jak kanál zadrží vodu v krajině? Nebo že nebude překážkou při migraci zvířat? A to si jako fakt myslíte, že umělý kanál je pro vodní živočichy nějaká výhra? Řekl bych, že to nejsem já, kdo o ekologii ví hov.. ;-)
5) No přesně tak, kanály vlastně nepotřebují žádnou údržbu. A ty řeči o stabilizaci spodní vody jsou také výživné. :-)
6) A kolik se toho nákladu na tom vašem polském kanálku přepraví? Nemají poláci většinu přepravy na silnicích? :-)
Shrnu to. Ten kanál je zhovadilost a nic nám nepřinese.
A vám doporučuji se trochu o tom dovzdělat. ;)
Břetislav Machaček
7.7.2021 12:39 Reaguje na Petr EliášKanál bude mít takové okolí, jaké bude vhodné
a to, že se po něm nyní přepravuje minimum je dáno tím, že není zcela dokončen a čeká na to dokončení.
Zvěř kanál přeplave, ptáci a hmyz bez úhony přeletí, což pro trať a silnici vždy neplatí.
Stabilita spodních vod na propustném podloží
je závislá na stabilitě průtoku napájecí vodoteče
a při kolísání její hladiny kolísá i ona. Kanál
bude konstruován na konstantní hladinu a průtok, což bude tu hladinu spodní vody stabilizovat.
Konstrukce kanálu umožňuje nejen průplach
sedimentů, ale i těžbu těžších hodnotných
frakcí(štěrky a písky).Ani jedno není odpad
na rozdíl od sutě a odfrézovaného asfaltu
s omezenou recyklací a opětovným použitím.
Konstatovat pouze, že je něco zhovadilost je
dáno absencí toho vzdělání, které doporučuji
doplnit hlavně vám a co ještě máte jako
argument mimo dalšího napadnutí mé osoby?
Petr Eliáš
7.7.2021 13:00 Reaguje na Břetislav MachačekPřepravovat se toho po něm moc nebude. Ani ,,studie,, proveditelnosti to nepředpokládá. Dle studie má jít o vedlejší činnost. A na kanálech v zahraničí toho taky moc nevozí, rok od roku méně, protože o to není zájem a není tedy důvod proč by tomu mělo být u nás jinak. Už nežijeme v 19. století, víte? :D
No stou podzemní vodou je to váš čistý nesmysl, pramenící z vaší neznalosti a nemá ho cenu komentovat.
A při tom čištění a průplachu a těžbě sedimentů se bude dít co (když pominu ten nesmysl s těžbou)? No nic, budete sedět na zadku a čekat než kanál zase otevřou. No ale řekl bych, že většina lidí nebude jako vy a povezou to kamionem nebo vlakem.
Prostě ty vaše argumenty jsou jen a pouze vaše nesmyslné domněnky člověka, který ztratil kontakt s realitou někdy před čtyřiceti lety. ;)
Jarka O.
7.7.2021 13:25 Reaguje na Petr EliášPetr Eliáš
7.7.2021 13:31 Reaguje na Jarka O.Jarka O.
7.7.2021 13:40 Reaguje na Petr EliášZbyněk Šeděnka
7.7.2021 17:47 Reaguje na Jarka O.Jarka O.
8.7.2021 09:29 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaPetr Eliáš
8.7.2021 09:47 Reaguje na Jarka O.Jarka O.
8.7.2021 09:59 Reaguje na Petr EliášPetr Eliáš
8.7.2021 10:29 Reaguje na Jarka O.A z toho si snad dokážete odvodit, z jakých projektů by se peníze museli odklonit.
https://www.opd.cz/Pages/Home.aspx
https://ec.europa.eu/inea/en/connecting-europe-facility
Zajímavý článek:
https://denikreferendum.cz/clanek/16177-kanal-d-o-l-jako-evropske-dilo-pristich-staleti
Miloš Zahradník
7.7.2021 18:37 Reaguje na Břetislav MachačekMajka Kletečková
8.7.2021 15:52 Reaguje na Miloš ZahradníkPája Žížala
9.7.2021 07:31 Reaguje na Břetislav MachačekA ten můj dům tu stál před dráhou.
Osobně si myslím, že by (také zdejší) odborníci se měli zaměřit- když jim jde o ekologii a ekonomii- na útlum mnohem nevýhodnější letecké dopravy - peklo imisí- a ekologizaci námořní dopravy. Ale to asi neudělají. Proč? No opakuji se, ale já si myslím, že za tím jsou lobbisté PR stavebních a investičních firem lačnících po státních dotovaných zakázkách. Když nejsou, vyrobí se příběh, pak potřeba, z toho nutnost, Tuna a spol zahltí net. jejda v Bruselu vznikne záměr.. hlavně zdůraznit imise..... ještě použít cvičenou opičku Grétu a je to přesně podle osvědčeného scénáře. Jen hňup nevidí opakující se scénář. A tady se o mls perou stavebníci drah se stavebníky kanálu. a STAVÍME! A je jedno jestli dráhu, kanál, věrták.............
Pavel Hanzl
7.7.2021 10:42 Reaguje na Břetislav MachačekNebýt jeho, NIKDO by vůbec o takové pitomosti neuvažoval, natož aby do toho cpal stovky miliónů.
Význam by to mělo v době Tomáše Bati, ale už tehdy zjistili, že to je příliš megalomanské a nezaplatilo by se to nikdy.
My nejsme schopni dostavět dálnice na hranice, nejsme schopni ani polepit D1, nejsme schopni se ani shodnout na tom, koho vezmeme do tendru na JED (EDU). Natož, abychom to chtěli stavět!!!
Jaká byla POSLEDNÍ větší stavba u nás?? Asi tunel Blanka a jaké vagóny keců a mediálních pitomostí se kolem toho nadělalo?
Co se postavilo (nebo aspoň začalo stavět) za babišistánu?? Ani ťok!!!
smějící se bestie
7.7.2021 15:56 Reaguje na Pavel HanzlMajka Kletečková
7.7.2021 18:17 Reaguje na smějící se bestieZ toho, že Baťa chtěl kdysi DOL (?) stavět a nevyšlo mu to, neplyne, že to ani dnes není pitomost, zrovna tak z toho neplyne ani, že to pitomost je.
smějící se bestie
7.7.2021 19:27 Reaguje na Majka Kletečkovásmějící se bestie
7.7.2021 23:44 Reaguje na Majka KletečkováPavel Hanzl
7.7.2021 10:46 Reaguje na Břetislav MachačekAle prý se mudruje nad první etapou z Prahy na německé hranice, ovšem výsledk bude jak dycky. Giga náklady a jinak ani ťok.
Zbyněk Šeděnka
7.7.2021 10:55 Reaguje na Břetislav MachačekPavel Hanzl
7.7.2021 11:27 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaA to se prostě nedaří, ani dálnice dostavět na hranice nejde (asi z politických důvodů) a z Berlína do Vídně se vlakem jezdí oklikou kolem nás.
Prostě ostuda, babišistán v praxi.
Jarka O.
7.7.2021 11:41 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
7.7.2021 11:47 Reaguje na Jarka O.Nevím, co je "koncept auto", ale Německo má rychlých železnic už dnes něurékom, na rozdíl od nás.
Jarka O.
7.7.2021 13:23 Reaguje na Pavel HanzlBřetislav Machaček
7.7.2021 11:45 Reaguje na Zbyněk Šeděnkaalespoň minimálně tranzit přes naše území. Dnes jsme svědky
nové dopravy kamiony z Číny až do Evropy, protože nastaly
i problémy s plynulou lodní dopravou zboží. Pokud by
měla silniční a železniční doprava zcela nahradit tu lodní,
tak se bude muset kapacita dálnic a tratí zněkolikanásobit
a cena přepravy o mnoho navýšit. To globalizovaná ekonomika
sice ustojí, ale ustojí to samotné životní prostředí? Proto
je třeba přemýšlet i o jiných alternativách dopravy zboží,
které si s pomalostí lodní dopravy vystačí a na tratích a
silnicích ponechat pouze tu osobní a toho zboží, které rychlost přepravy potřebuje. Moudré národy už ty kanály
mají v záloze a my budeme zase honit Bycha a vymlouvat se
na předky, kteří to odmítli a vystačili si se silnicemi
a železnicí. No a ptát se většiny na názor, když ji někdo zmanipuluje, je vidět i u voleb, ale tam je alespoň možnost
reparátu. U staveb s přesahem několika volebních období je
však reparát iluzí. Na to musí mít politik "koule", aby to
prosadil a ty většina politiků nemá. Kritizují Zemana, který
má alespoň tu vizi a má odvahu ji vyslovit. Oni umí pouze
lavírovat o ničem a kritizovat někoho, kdo tu vizi má. Lidé
jejich typu nepostaví ani ty rychlotratě a ani nejnutnější
síť dálnic. Za jedno, či dvě funkční období si vystačí pouze
s kritikou jiných a nějakou tou malou domů za ty vedlejšáky.
Výsledek za 30 let je nulový v porovnání třeba s Asií, kde
na to ti politici "koule" mají a předvádějí světu jaká bude
jednou budoucnost. My si vystačíme s jejich turisty, kteří
navštíví náš skanzen technické vyspělosti minulého století.
Pavel Hanzl
7.7.2021 11:55 Reaguje na Břetislav MachačekTíwanako, Cuzko, Stonehenge, Velikonoční ostrov, Petra, Egypt atd. atd. a majstrštych je vidět na Baalbeckých terasách. Tam největší kamený blok váží 1100 tun (slovy tisícsto tun) a dopravili ho na stavbu sice jen kilometr, ale přes nějaký nezpevněný terén a do kopce.
Kdybyste místo sepisování těchto litanií vymudroval, jak to tehdy dělali, Nobelova cena by vás neminula a světová doprava by se prudce zlepšila.
Břetislav Machaček
7.7.2021 12:18 Reaguje na Pavel Hanzllodích a kanály k dopravě či zavlažováni budovali
nejen oni, ale i v Mezopotámii a jinde na světě.
A to mnohdy na takových říčkách, které ten kanál napájely pouze v období dešťů a přesto se jim
ta stavba vyplatila. Vize se ale dnes neodpouští, pokud to není vize vlastní a vlastní názor taky,
protože vybočit ze stáda zmanipulovaných ovcí znamená být předhozen vlkům. Takže jsem vybočil
a vlci hurá do mne.
Zbyněk Šeděnka
7.7.2021 12:58 Reaguje na Břetislav MachačekMiloš Zahradník
7.7.2021 18:43 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaZbyněk Šeděnka
7.7.2021 18:53 Reaguje na Miloš ZahradníkJan Marján
9.7.2021 22:22 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaMiloš Zahradník
7.7.2021 18:46 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaZbyněk Šeděnka
7.7.2021 19:00 Reaguje na Miloš ZahradníkMiloš Zahradník
7.7.2021 23:39 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaZbyněk Šeděnka
8.7.2021 11:09 Reaguje na Miloš ZahradníkMiloš Zahradník
8.7.2021 12:30 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaMajka Kletečková
8.7.2021 16:04 Reaguje na Miloš ZahradníkPavel Hanzl
22.7.2021 22:02 Reaguje na Břetislav MachačekV Baalbeku žádná voda není, na Velikonočním ostrově taky ne, v Tíwanaku je k lomu 80 km (asi 30 km přes Titicaca) atd. atd. atd.
Samozřejmě obelisk z Luxoru se dopravoval do Vatikánu po vodě, jenže to byl drobek, váží sotva 110 tun.
Prostě ta technologie přepravy se nezná a voda v tom nepomůže.
Antonín Pavelka
11.7.2021 09:20 Reaguje na Břetislav MachačekMiroslav Nový
7.7.2021 13:00To, že u stávajících koridorů jsou domy blízko kolejím neznamená, že u nově postavených koridorů tomu bude taky tak.
Tzn že u nových koridorů počítejme 2x 60 metrů plus šíře samotného koridoru cca 10m a dostanenme se na celkově zabranou plochu min 130m
Zbyněk Šeděnka
7.7.2021 13:18 Reaguje na Miroslav NovýJirka Černý
7.7.2021 13:26 Reaguje na Miroslav NovýZbyněk Šeděnka
7.7.2021 13:40 Reaguje na Jirka ČernýBřetislav Machaček
7.7.2021 21:20 Reaguje na Jirka Černýasi v lodních kontejnerech plujících týdny z Číny, které
pak musí být "operativně" z Hamburku druhý den v ČR?
Pokud byly na moři týdny, tak těch pár dnů po kanálech
už odběratele nespasí . Uvažujte lidé logicky, že pak
už pojedou po našich cestách kontejnery pár kilometrů
od říčního přístavu k odběrateli a ne ty stovky napříč
republikou po přetížených dálnicích. A to nemusí být
cílovým přístavem přetížený Hamburk, ale i přístavy
v Polsku, které mají velkou rezervu. Pokud je to tou
železnicí tak výhodné, tak proč se to po ní nedopravuje
už nyní? No protože je enormně přetížená a obrovské
konkurenční množství autodpravců se podbízí nízkým
dopravným, ale to tak nemusí být na věky věků. Pak
se bude vymýšlet levnější a ekologičtější přeprava,
ale už bude na stavbu dotovaného kanálu pozdě.
Jinak po tratích typu TGW náklady jezdit nebudou
a stávající tratě přijdou pouze o zlomek osobní
dopravy převedené na rychlotratě, takže se jejich
propustnost o mnoho nezvýší. Nynější krize nahrává
dopravním stavbám a kdo zaspí, tak už to později
nedožene a doplatí na to. Možná je to i záměr
zachovat kamionovou dopravu v dosavadním rozsahu
co nejdéle.
Jirka Černý
7.7.2021 21:53 Reaguje na Břetislav MachačekI železnice bojuje s neochotou dopravců s něčím hýbat jak je to jednou na kamionu protože to stojí minimálně spoustu času, myslím že ani ROLA už nefunguje a to stačilo jen navagonovat celý tirák (v Rakousku funguje) natož překládat v njakém přístavu.
Břetislav Machaček
7.7.2021 23:17 Reaguje na Jirka Černýtak se nevyplatí ani ta ROLA a tranzit návěsů
vlakem by musel být nařízen jako třeba ve
Švýcarsku či Rakousku přes alpské průsmyky.
Někdo prostě o ekologii žvaní a jiný koná.
Tu se o ni žvaní a autodoprava se směje, že
má zelenou a bude mít i v budoucnu. Jsme
tranzitní zemí a skladištěm Střední Evropy
a to díky EU nařízeným nízkým dálničním
poplatkům a kolaboranty prodané levné půdě
k výstavbě skladů, do kterých je návoz auty
a odvoz auty taky. Nikde nemají napojení
na železnici a taky s ní jako dopravou ani
nepočítají. Překládka kontejnerů z lodí na
kamiony a naopak, není nijak složitá a je
závislá pouze na množství kontejnerů na
překládku v daném přístavu. Ono někdy trvá
pár dní pouze to, až přijde ta loď na řadu
a avízo o dodání zboží do přístavu neznamená,
že dnes odjede z přístavu. Jinak žádná říční
loď nevyjede z přístavu, pokud "není voda"
aby zablokovala vodní cestu a tak není problém
tu loď v přístavu zase vyložit. No a kanály
jsou něco jiného než splavněná říční koryta,
která jsou na průtoku vody závislá. Kanály
pracují na principu minimálních spádů se
zdýmadly na vodních stupních. Jejich nároky
na doplnění vody, která odteče přes plavební
komoru jsou minimální a počítá se s doplněním
z přehrad v daném povodí. Chce si něco málo
nastudovat o projektech vodních kanálů a
jejich plavebních stupňů, včetně jejich
napájení vodou. Kanál není prostě řeka bez
možnosti regulace průtoku závislá na množství
vody v době sucha. I u řek se vodní sloupec
zvyšuje vodními stupni a umělým navýšením
průtoku z přehrad. Řešení existuje, pokud ho
ochranáři neblokují jako jez v Děčíně a pak Labe
ukazují jako příklad neschopnosti lodní dopravy.
Nevím, kdo ty odpůrce lodní dopravy platí, ale
moc bych za to nedal, že asi autodopravci a
prodejci paliv. Přijít o velkou část přepravy
by znamenalo přijít o miliardy zisku, ale pro
životní prostředí úlevu od negativních
průvodních jevů části autodopravy.
Petr Eliáš
8.7.2021 08:50 Reaguje na Břetislav MachačekMajka Kletečková
7.7.2021 18:18(dokument z roku 2019, necelých 26 minut)
Břetislav Machaček
7.7.2021 20:46 Reaguje na Majka Kletečkováco chtěli a zastáncům nedali téměř slovo. Pokud takový pořad
vytvoří tkzv. veřejnoprávní televize, tak očekávám pořad vyvážený
a nezaujatý. Bohužel ČT je vším jiným, než vyváženou televizní
stanicí a předčí ji už v objektivitě zpravodajství komerční
televize vlastněné cizími majiteli.
Zbyněk Šeděnka
7.7.2021 20:49 Reaguje na Břetislav MachačekBřetislav Machaček
7.7.2021 21:26 Reaguje na Zbyněk Šeděnkavidíte p. Kletečkové to jako vyvážené připadalo
a tak ji pořad přesvědčil. Mne ale ne a nebýt i
jiných zdrojů informací, tak jsem tak přesvědčený jako ona.
Zbyněk Šeděnka
7.7.2021 21:48 Reaguje na Břetislav MachačekPetr Eliáš
8.7.2021 09:03 Reaguje na Břetislav Machačeksmějící se bestie
8.7.2021 10:01 Reaguje na Petr EliášJH
7.7.2021 21:46 Reaguje na Břetislav MachačekPetr Eliáš
8.7.2021 08:44 Reaguje na Břetislav MachačekZbyněk Šeděnka
8.7.2021 11:11 Reaguje na Petr EliášPetr Eliáš
8.7.2021 11:38 Reaguje na Zbyněk Šeděnkahttps://www.mediar.cz/rada-schvalila-svou-vyrocni-zpravu-o-ct-tesne-do-ni-prosla-vytka-ohledne-spd/
Každopádně, z vlastní zkušenosti vím, že většina kritiků ČT nijak extra neví co to je veřejnoprávní televize, jak funguje a jaký je její účel. A z toho usuzují, že je nevyvážená a tendenční. ;)
rýpal lesní
12.7.2021 11:32 Reaguje na Břetislav MachačekVe všech těch materiálech MD a ŘVC i šíbrů typu protagonistů ODS a lidovců jsem se názor oponentů také nedočetl.
A studie je úrovně, za kterou bych se sám styděl, kdybych byl pachatelem (to není překlep).
Házet to na ČT, která by dokonce měla zastávat "vládní" stanovisko, a vinit ji za to, že vyváženě točí i zprávu o opozičním názoru o této investici, mi připadá jako návrat k bachovu absolutismu. Ostatně, tohle nová věrchuška také umí.
<rl>
Majka Kletečková
7.7.2021 18:20Zbyněk Šeděnka
7.7.2021 19:02 Reaguje na Majka Kletečkovásmějící se bestie
7.7.2021 19:28 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaBřetislav Machaček
7.7.2021 20:39 Reaguje na smějící se bestiedůvod poukázat na neschopnost vodní dopravy.
Dělají ekologii stejnou medvědí službu jako s
odmítáním jádra a s propagací biomasy a biopaliv.
Titul Ropák roku si měli dát sami sobě za to,
kam nasměřovali energetiku a i dopravu. Když
ekolog považuje za ekologičtější dopravu po
silnici před dopravou lodní, tak to smrdí buď
neznalostí a nebo lobbováním ve prospěch
autodopravců, producentů vozidel a uhlíkových
paliv. Ono to je ale spíše pouze ten odpor k
něčemu, co propaguje jimi nenáviděný prezident.
Mám mu za zlé, že to začal propagovat a tak
ten projekt nechtíc pohřbil na dlouhou dobu.
Majka Kletečková
7.7.2021 22:13 Reaguje na Břetislav Machačeksmějící se bestie
7.7.2021 23:46 Reaguje na Majka KletečkováJan Marján
9.7.2021 22:12 Reaguje na Majka KletečkováVilda Smakal
7.7.2021 22:03Martin Vlk
7.7.2021 22:29Zbyněk Šeděnka
7.7.2021 22:51 Reaguje na Martin VlkBřetislav Machaček
7.7.2021 23:33 Reaguje na Martin Vlkna vlně dosavadní pokřivené ekonomiky. Láce automobilové přepravy
vítězí nad dopravou železniční i lodní. Být do Brazílie dálnice,
tak snad i to dříví dovezou kamiony a zdůvodní to potřebou
průběžného zásobování elektráren bez nároků na skladování a
vázaní financí v zásobách. Tak nějak funguje globální ekonomika
a dnes ani nefunguje, protože se průběžné zásobování zadrhlo.
Ekologie dopravy nezajímá ekonomy, ale bohužel už ani ekology
a tak nezbývá než trpět stále více kamionovou dopravou a
přihlížet ničení silnic a životů lidí i zvířat. Z ekologů tu
dnes máme ekonomy nedouky a ještě ideologicky pomýlené.
Petr Eliáš
8.7.2021 08:42 Reaguje na Břetislav MachačekPetr Eliáš
8.7.2021 08:32 Reaguje na Martin VlkJarka O.
8.7.2021 09:32 Reaguje na Petr EliášPetr Eliáš
8.7.2021 09:41 Reaguje na Jarka O.Břetislav Machaček
8.7.2021 10:18 Reaguje na Petr Eliášcelý svůj život zvyklý. Oponovat politrukům byl
můj koníček a bude stále, protože hlouposti je
třeba alespoň nastavovat zrcadlo, když už ji
nelze porazit jinak.
Břetislav Machaček
8.7.2021 10:10 Reaguje na Jarka O.argumenty a tak je nahrazuje ideologickými výlevy.
Přesně tak se chovali přesvědčení straníci na
vedoucích postech bez odborného vzdělání. Vystačili
si s tím napadáním odpůrců a rozhodovali z pozice
síly. Smutné, ale neustále stejný scénář, když se
odbornost nahradí politikováním a výsledek je tak
takový, jaký je. Po třiceti letech vlády politruků
nás předehnaly rozvojové země a kdo to nevidí, tak to asi vidět nechce. Nakonec proč? Dosud skanzen
vynášel a nebýt koronaviru, tak vynášel dál, ale
skutečně vyspělý svět už je někde jinde.
Petr Eliáš
8.7.2021 10:46 Reaguje na Břetislav MachačekBřetislav Machaček
8.7.2021 18:54 Reaguje na Petr Eliášcelky od cukrovarů po elektrárny. Dnes
od nich dovážíme i sirky a boty, které
jsme ještě krátce po sametu vyráběli.
Dnes umíme smontovat z dílů auta pomocí
zahraničních dělníků a nechat si tu
elektrárnu postavit na klíč. Chtělo by
to osvěžit paměť, pokud jste v té době
byl vůbec na světě a neslyšel to pouze
ve škole.
Petr Eliáš
8.7.2021 20:02 Reaguje na Břetislav MachačekJarka O.
9.7.2021 08:36 Reaguje na Břetislav MachačekBřetislav Machaček
9.7.2021 10:40 Reaguje na Jarka O.a Temelín a dnes v tichosti odebírají proud
z těchto zdrojů, když jim nestačí jejich OZE.
Není nad přející sousedy, kteří mají radost,
když nám chcípne koza. Bohužel nejsme jiní
a zařízneme kanál, který jsou ochotni Poláci
postavit po svém území až do Bohumína. Tak
nebude mít podporu z EU a nebo ano a skončí
u hranice, odkud bude vše frčet po silnicích.
Není jak rozhádat sousedy a řídit je podle
hesla: rozděl a panuj! Jednota Visegradu je
trnem v oku diktátorům tvářících se jako
demokraté. Mi je ale milejší dobrý soused,
než nějaký diktátor z EU.
Jarka O.
12.7.2021 09:52 Reaguje na Břetislav MachačekPetr Eliáš
12.7.2021 11:56 Reaguje na Břetislav MachačekPetr Eliáš
9.7.2021 10:56 Reaguje na Jarka O.Třeba LIFE:
https://www.mzp.cz/cz/komunitarni_program_life
https://www.program-life.cz/o-programu/prehled-ceskych-projektu-life/
Jan Marján
9.7.2021 22:50 Reaguje na Jarka O.rýpal lesní
12.7.2021 11:25 Reaguje na Martin VlkAle tady se hraje o jiné komodity, ty jsou uložené a) ve státním rozpoču, a za b) v podloží kvarteru. O to stavebnímu lobby jde. A jdou jim na ruku od lidovců na Povodí, přes Prahu a ministrstva, až po místní šíbry.
Mystifikátoři a blbi jsou ti, kteří takovým jdou na ruku.
<rýpal lesní>
Milan Orkáč
7.7.2021 23:57Petr Eliáš
8.7.2021 08:41 Reaguje na Milan OrkáčJan Fiala
8.7.2021 07:34D43 a další tahy zde jsou rozpracovány 8 dekád bez toho, aby byly dokončeny, kdekoliv udělat jen blbý obchvat města je zde neřešitelný problém a handrkování se s vyčuránky, co se na tom chtějí napakovat a najímají si na to všelijaké Vody z Tetčic apod., ale proč něco funkčního dokončovat, radši si uděláme kšeftíček na nesmysl...
vaber
8.7.2021 09:36tvrdilo se, že nemá perspektivu a s nástupem obřích lodí ztratí význam
a dnes dokonce Izrael uvažuje o stavbě druhého průplavu přes svoje území,
já jsem přesvědčen ,že naši potomci nám poděkují kdyby se průplav postavil
při stavbě dálnice se zničí a doslova zničí mnohem větší území území a kanál je jen řeka nebo jezero v krajině a to určitě neškodí,
jen zelení se zelenými mozky to vidí jinak
dnes rušíme železnice a ekonomika železniční dopravy je tragická ,nadáváme předkům za špatné ekonomické kalkuláce bez perspektivy?
Petr Eliáš
8.7.2021 10:31 Reaguje na vaberby měl být nejspíše návrat do doby kamenné, ale s počítači.
Tak nějak vyznívají všechny jejich aktivity a proto je kritizuji
za nerealistický přístup nejen k přírodě a krajině, ale i k
životu samotnému. Vypichují dílčí problémy, ale celek je nezajímá.
Moudrý člověk uvažuje v souvislostech a dělá kompromisy, které
jsou fanatikům cizí. Bytostně nesnáším taky ty papoušky , kteří
slepě omílají bludy svých vzorů a vůdců. Člověk bez vlastního
názoru má být raději potichu, když už neumí svůj projev obhájit.
Jinak pouhý pohled na atlas světa, či pouze Evropy, je asi podle
těch odpůrců plný samých negativních dopadů kanálů a nikde žádná
pozitiva. To, co se dopraví po všemožných kanálech, by nenahradil
žádný jiný dopravní systém a když, tak za daleko většího ničení
životního prostředí. Proto se budují všude nová díla a nečekají
na zázrak, který se konat nebude.
Břetislav Machaček
8.7.2021 10:43 Reaguje natak, že pan Eliáš změnil názor. Text jsem odeslal v době,
kdy jsem byl odhlášen a tak byl uveden bez odesilatele.
vaber
8.7.2021 15:58 Reaguje nadnes to vypadá, že není potřeba když se veškerá doprava tahá v kamionech po silnici a to zeleným nevadí
Majka Kletečková
8.7.2021 16:38Také se mi nelíbí navrhované velké betonové stavby, kterými by měl být prošpikován z technických důvodů. Plánované průplavné komory jsou obrovské betonové vany (cca délka 200 m, šířka 40 m, výška 20-25 m). Nelíbí se mi ani plánovaný plavební most v délce 1 500 m.
Viz 3:34 – 4:00, 4:08 – 4:20 https://www.ceskatelevize.cz/porady/1095913550-nedej-se/219562248420006-sen-o-kanalu-dunaj-odra-labe/
Břetislav Machaček
8.7.2021 19:00 Reaguje na Majka Kletečkovástaví jinde. Tu se bude kecat a čekat na zázrak, že nám dá někdo
něco zadarmo a nebo na dluh. Ano ,zadarmo nám přidají tranzitní
kamionové dopravy a na dluh budeme stále opravovat rozbité cesty.
rýpal lesní
12.7.2021 11:17 Reaguje na Břetislav MachačekJan Marján
9.7.2021 21:58 Reaguje na Majka KletečkováMartin Švancar
8.7.2021 19:57rýpal lesní
12.7.2021 11:16 Reaguje na Martin ŠvancarOkopávání kotníků od hlupáků byl vystaven i Jan Amos Komenský ( musel i emigrovat ), Galileo Galilei (dokonce musel odvolat pod pohrůžkou), a jiní byli dokonce pro pravdu zavražděni.
Pravdou je, že výpočty nebyly prezentovány, jen závěry, ovšem jsou plně v souladu s jinými výpočty i závěry oponentury a jsou pochopitelně v rozporu s účelovými nepravdami uváděnými zmiňovaným Skalickým, šíbrem ODS.
V Německu je ekonomický nonsens stávajících tras také prokázán.
Takže, pokud jste znalec ekonomie, logistiky, vodního hospodářství, vodních staveb nebo máte ucelené vzdělání v oborech, předložte svoji verzi posouzení ekonomiky a investice.
Mimochodem, Slovinci právě světu sdělili, že si vodního hospodářství váží a nehodlají experimentovat.
A nazvat pitomcem profesora ostravské techniky může jen osoba kategorie s indikací vlastních závažných poruch v oblasti uvažování s výpadkem více než 80%. (napsal bych to krátce, ale nejde to, kvůli autocenzuře).
<rl>
Martin Švancar
13.7.2021 10:19 Reaguje na rýpal lesníMartin Švancar
8.7.2021 20:02Aleš Ingr
8.7.2021 21:11Majka Kletečková
8.7.2021 23:13 Reaguje na Aleš IngrPetr Eliáš
9.7.2021 10:48 Reaguje na Majka KletečkováTomas K
8.7.2021 22:41rýpal lesní
11.7.2021 19:01Z hlediska ekonomiky má pan autor pravdu, je to ekonomický a logistický nonsens, stejně jako nonsens vodohospodářský. Potřebných výkonů lze dosáhnout lépe, méně poškodit přírodu a za mnohem menších investičních a provozních nákladů. Ale mafie ODS - KDU-ČSL má svoje noty. A politici místní na úrovni kraje i býv. okresu byli úkolováni dokonce tajnými přípisy. Vždy za časů vlády KDU-ČSL. Vodu totiž tihle pánové ovládají komplet, již více než 60 let.
<rýpal lesní>
smějící se bestie
12.7.2021 06:18 Reaguje na rýpal lesnírýpal lesní
12.7.2021 11:03 Reaguje na smějící se bestieNu, platí to.
Protože nevíte, že Německo na svojí části nehodlá koryto řeky Labe prohlubovat (prohrábkou ani investicí) a tedy plavební hloubky se zvašovat nebudou.
A lidovci spolu se zloději z ODS se mohou i uvztekat a třeba i uřehtat smíchy. Není jim to nic platné.
Jen se vyhodilo 650 mil Kč na studie a kecy, ze kterých nic nebude.
Tečka.
<rl>
rýpal lesní
12.7.2021 11:38<rýpal lesní>