https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/stavba-obchvatu-breclavi-by-mohla-zacit-v-roce-2020
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Stavba obchvatu Břeclavi by mohla začít v roce 2020

13.5.2016 16:28 | BŘECLAV (ČTK)
Stavba obchvatu Břeclavi by mohla začít o pár let dříve, než se předpokládalo. Rychleji se stihnou udělat kompenzační opatření pro lužní lesy, které jsou chráněným územím Natura 2000 a jimiž část obchvatu povede. Novinářům to v Břeclavi řekl ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO). Pokud bude mít Ředitelství silnic a dálnic vykoupené potřebné pozemky, mohlo by se podle starosty Břeclavi Pavla Dominika (Pro Region) začít stavět v roce 2020 namísto roku 2022. Obchvat za 1,3 miliardy má ulehčit dopravě ve městě.
 

Kompenzační opatření se stanovují u investičních záměru s negativním vlivem na chráněnou lokalitu. "Dělají se kvůli vyvážení negativních vlivů. Vytvoří se nové lokality nebo vylepší ty stávající, aby chráněné rostliny a živočichové našli lepší místo," řekl Brabec. Jako konkrétní příklad uvedl výsadbu nových stromů, odstranění nepůvodních druhů, kosení luk nebo vytvoření tůněk pro chráněné živočichy.

Pro lužní lesy, kterými povede břeclavský obchvat, bylo stanoveno 25 kompenzačních opatření. Původně se předpokládalo, že začnou být účinná až za pět let. "Jsme přesvědčení, že doba bude kratší. Některá opatření už fungovat začala a další by měla do tří let," zdůraznil Brabec.

O obchvatu Břeclavi se dlouho mluví, ale jeho stavba se stále oddalovala. Podle vedení Břeclavi je situace ve městě neúnosná a tvoří se tam koleny nejen ve špičkách. Dopravu má z města odvést obchvat, který naváže na silnici ve směru na Mikulov, má vést jižně od Břeclavi a připojit se u dálnice D2.

Břeclav je významný silniční uzel. Kostru tvoří dálnice D2 z Brna na Bratislavu, silnice I/55 z Olomouce do Břeclavi, silnice I/40 z Břeclavi do Mikulova a komunikace II/425 z Rajhradu do Břeclavi a Lanžhotu. Obchvat by výrazně zklidnil centrum města. ŘSD počítá se snížením hluku, nižším znečištěním životního prostředí a zvýšením bezpečnosti silničního provozu.


reklama

 
Lenka Horáková
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist