Stavba obchvatu Břeclavi by mohla začít v roce 2020
Kompenzační opatření se stanovují u investičních záměru s negativním vlivem na chráněnou lokalitu. "Dělají se kvůli vyvážení negativních vlivů. Vytvoří se nové lokality nebo vylepší ty stávající, aby chráněné rostliny a živočichové našli lepší místo," řekl Brabec. Jako konkrétní příklad uvedl výsadbu nových stromů, odstranění nepůvodních druhů, kosení luk nebo vytvoření tůněk pro chráněné živočichy.
Pro lužní lesy, kterými povede břeclavský obchvat, bylo stanoveno 25 kompenzačních opatření. Původně se předpokládalo, že začnou být účinná až za pět let. "Jsme přesvědčení, že doba bude kratší. Některá opatření už fungovat začala a další by měla do tří let," zdůraznil Brabec.
O obchvatu Břeclavi se dlouho mluví, ale jeho stavba se stále oddalovala. Podle vedení Břeclavi je situace ve městě neúnosná a tvoří se tam koleny nejen ve špičkách. Dopravu má z města odvést obchvat, který naváže na silnici ve směru na Mikulov, má vést jižně od Břeclavi a připojit se u dálnice D2.
Břeclav je významný silniční uzel. Kostru tvoří dálnice D2 z Brna na Bratislavu, silnice I/55 z Olomouce do Břeclavi, silnice I/40 z Břeclavi do Mikulova a komunikace II/425 z Rajhradu do Břeclavi a Lanžhotu. Obchvat by výrazně zklidnil centrum města. ŘSD počítá se snížením hluku, nižším znečištěním životního prostředí a zvýšením bezpečnosti silničního provozu.
reklama