https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/stockholm-zakaze-vjezd-benzinovych-a-naftovych-aut-do-klicovych-casti-centra
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Stockholm zakáže vjezd benzinových a naftových aut do klíčových částí centra

11.10.2023 11:51 | STOCKHOLM (ČTK)
Panorama Stockholmu.
Panorama Stockholmu.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Švédská metropole Stockholm zakáže vjezd benzinových a naftových aut do klíčových částí centra města. Chce tím zlepšit kvalitu ovzduší a snížit hluk plynoucí z dopravy. S odvoláním na úterní oznámení stockholmského místostarosty o tom informovala agentura Reuters.
 

Plán zavádí ekologickou zónu ve 20 blocích centrální části Stockholmu. V určené oblasti jsou luxusní nákupní ulice a některé z nejdražších kancelářských nemovitostí ve Švédsku.

Strana Zelených, která je součástí vládnoucí koalice levicových a ekologicky zaměřených stran na stockholmské radnici, doufá, že se tímto krokem zvýší tlak na výměnu automobilů se spalovacím motorem za elektromobily. Po zavedení zóny je v plánu její další rozšíření.

"Vzduch ve Stockholmu dnes způsobuje dětem plicní choroby a starším lidem předčasná úmrtí. Je to naprosto nepřijatelná situace," uvedl v prohlášení místostarosta pro dopravu za strany Zelených Lars Strömgren.

Takzvaná ekologická zóna třetí třídy umožňuje primárně jízdu plně elektrických automobilů. Výjimky platí pro větší dodávky s hybridním pohonem. Některá vozidla jsou z nařízení vyňata, například sanitky, policejní vozidla a také automobily, u nichž má řidič nebo spolujezdec doložené zdravotní omezení.

Podle firem z odvětví dopravy zachází plán příliš daleko. Město by se podle nich mělo raději zaměřit na investice do elektrických dobíjecích míst, a podpořit tak dobrovolný přechod na elektromobilitu. "Od roku 2010 jsme snížili emise o 34 procent. Strana Zelených a jejich kolegové ve Stockholmu však nyní příliš spěchají," uvedl v prohlášení švédský svaz dopravních podniků.

Stockholm bude prvním městem ve Švédsku, které zavede ekologickou zónu třetí třídy.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

pk

pepa knotek

12.10.2023 08:41
Klientela co nakupuje v luxusní nákupní ulici na elektroauto mít jistě bude a zbytku obyvatel je to jedno, ti musí nakoupit v obvyklých nákupních centrech kam si zajedou i obyčejným autem. Podobné opatření bylo před lety v Hamburku a měřením se zjistilo, že na kvalitu ovzduší to nemělo vliv, takže následně zrušeno.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist