https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/studie-velke-firmy-casto-zvelicuji-svuj-boj-proti-klimatickym-zmenam
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Velké firmy často zveličují svůj boj proti klimatickým změnám

7.2.2022 11:15 | LONDÝN/BERLÍN (ČTK)
Mezi firmy, které procházejí příliš pomalými změnami, patří například internetový vyhledávač Google, internetový obchod Amazon, výrobce nábytku IKEA, technologický gigant Apple či potravinářská společnost Nestlé.
Mezi firmy, které procházejí příliš pomalými změnami, patří například internetový vyhledávač Google, internetový obchod Amazon, výrobce nábytku IKEA, technologický gigant Apple či potravinářská společnost Nestlé.
Foto | Yender Gonzalez / Unsplash
Mnoha předním světovým firmám se nedaří dosahovat svých cílů v boji proti klimatickým změnám. Podniky navíc běžně podávají přehnané či zkreslené informace o svém pokroku v této oblasti. Vyplývá to ze studie organizací New Climate Institute a Carbon Market Watch, která zkoumala 25 velkých korporací.
 

Mezi firmy, které procházejí příliš pomalými změnami, patří například internetový vyhledávač Google, internetový obchod Amazon, výrobce nábytku IKEA, technologický gigant Apple či potravinářská společnost Nestlé. Část z těchto podniků ale podle stanice BBC sdělila, že nesouhlasí s některými metodami, které jsou ve studii použity. Uvedly, že jsou odhodlány podnikat opatření k omezení klimatických změn.

Zkoumané podniky se podle studie podílejí zhruba pěti procenty na globálních emisích skleníkových plynů. Mají tak sice obrovskou uhlíkovou stopu, ale zároveň velký prostor k tomu, aby stály v čele úsilí o omezení klimatických změn.

Hlavní autor studie Thomas Day uvedl, že původním záměrem jeho týmu bylo objevit co nejvíce přínosných praktik v korporátní sektoru hodných následování, ale že zjištěné skutečnosti přinesly zklamání. "Zatímco tlak na podniky, aby řešily klimatické změny, se zvyšuje, jejich ambiciózně znějící prohlášení často postrádají skutečný obsah, což může být zavádějící pro spotřebitele i regulátory," prohlásil. "Dokonce i firmy, které si vedou relativně dobře, svá opatření zveličují," dodal.

Gilles Dufrasne ze společnosti Carbon Market Watch vyzval regulátory k opatřením, která by tyto praktiky ukončila. "Zavádějící reklamy podniků mají reálný dopad na spotřebitele i politiky. Vytváří v nás falešnou představu, že tyto firmy podnikají dostatečné kroky, ačkoliv skutečnost je tomu velmi vzdálená," prohlásil. "Bez větší regulace to bude pokračovat," dodal.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (4)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ig

7.2.2022 11:07
Kdyby si lidi přáli, aby jatka vydávala prohlášení, že se u nich neusmrcují zvířata, tak budou jatka hlásit, že nezabíjejí zvířata. Mundus vult decipi.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

7.2.2022 12:58
Pokrytectví na postupu až " na půdu " !
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

8.2.2022 07:11
to, že si někdo místo jedné objedná tři, čtyři popelnice není boj proti klimatu ale je to evergreenem firem a popravdě leckdy jediným
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

8.2.2022 07:14 Reaguje na Jaroslav Řezáč
a na polích si myslí, že ještě mají na výběr a tak se k tomu, co je živý chovají různě ale na kasičku od státu nezapomínají a mají ji na krku i když jdou spát
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist