https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/tisk-brusel-zvysuje-tlak-na-volkswagen-kvuli-emisni-afere
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Brusel zvyšuje tlak na Volkswagen kvůli emisní aféře

24.10.2016 11:10 | BRUSEL (ČTK)
Dopis, který byl zaslán v pátek, rovněž vyzývá Volkswagen, aby zajistil, že úprava vozů nepoškodí ostatní aspekty jejich fungování, jako jsou spotřeba pohonných hmot, hlučnost či životnost motoru. Varuje, že v opačném případě by šlo o porušení zákonů EU na ochranu spotřebitelů
Dopis, který byl zaslán v pátek, rovněž vyzývá Volkswagen, aby zajistil, že úprava vozů nepoškodí ostatní aspekty jejich fungování, jako jsou spotřeba pohonných hmot, hlučnost či životnost motoru. Varuje, že v opačném případě by šlo o porušení zákonů EU na ochranu spotřebitelů
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Evropská komise zvyšuje tlak na německý automobilový koncern Volkswagen kvůli jeho emisnímu skandálu. Program svolávání problémových vozů k opravě podle komise dostatečně neřeší újmu způsobenou evropským zákazníkům a Volkswagen by měl zvážit odkup alespoň části jejich aut. Informuje o tom list Financial Times.
 

V dopise, ke kterému list získal přístup, eurokomisařka pro spravedlnost, spotřebitele a rovnost pohlaví Věra Jourová vyzývá automobilku, aby věnovala zvláštní pozornost lidem, kteří chtějí svůj automobil prodat a zřejmě nebudou schopni nalézt kupce, dokud nebude vůz opraven a nebude splňovat ekologické normy Evropské unie. Pro tyto zákazníky by měl Volkswagen podle Jourové zajistit přednostní svolání vozu, nebo nabídnout jeho odkup za výhodných podmínek. Adresátem dopisu je člen představenstva Volkswagenu Francisco Javier Garcia Sanz, který má řešení emisní aféry na starosti.

Dopis, který byl zaslán v pátek, rovněž vyzývá Volkswagen, aby zajistil, že úprava vozů nepoškodí ostatní aspekty jejich fungování, jako jsou spotřeba pohonných hmot, hlučnost či životnost motoru. Varuje, že v opačném případě by šlo o porušení zákonů EU na ochranu spotřebitelů, píše Financial Times.

Dopis je podle listu známkou nespokojenosti Evropské komise s tím, že Volkswagen při řešení skandálu bere větší ohled na zákazníky ve Spojených státech než v Evropě. Majitelé problémových vozů v USA se podle červnové dohody mohou rozhodnout, zda budou požadovat úpravu aut, nebo jejich zpětné odkoupení Volkswagenem. Dohoda navíc předpokládá, že majitelé obdrží odškodné 5100 až 10.000 dolarů (až 248.000 Kč).

Volkswagen loni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Aféra se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda. V Evropské unii Volkswagen v důsledku této kauzy svolává k úpravě zhruba 8,5 milionu aut. Koncern však odmítá výzvy, aby evropské zákazníky za skandál odškodnil podobným způsobem jako zákazníky ve Spojených státech.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist