U plavební komory v Dolánkách na Mělnicku vznikají stání pro malé rekreační lodě. Nyní zde nemají možnost se během čekání na proplavení bezpečně a pohodlně vyvázat. Práce zahájilo Ředitelství vodních cest (ŘVC) tento týden, hotovo by mělo být letos na podzim letošního roku. Náklady přesáhnou 32 milionů korun bez DPH, pokryje je Státní fond dopravní infrastruktury. Stavba nových čekacích stání nebude mít na provoz v okolí plavební komory téměř žádný vliv. Stání poslouží podle velikosti jednomu většímu nebo dvěma menším rekreačním plavidlům, řekl dnes ČTK mluvčí ŘVC Jan Bukovský.
"Stavba je součástí rozsáhlého projektu, v rámci kterého vylepšujeme podmínky pro rekreační plavbu na Vltavě prostřednictvím výstavby stání uzpůsobených pro malá plavidla pro vyčkávání, až bude plavební komora připravena na proplavování a bude možné do ní zaplout. Ta totiž na celé řadě plavebních komor dnes chybí," řekl ředitel ŘVC Lubomír Fojtů. Ještě letos bude dokončeno čekací stání u plavební komory Roztoky a začne stavba stání u plavební komory Hořín.
Většina prací v Dolánkách, včetně vrtání pilot, se bude uskutečňovat z pomocného pontonu, který pluje na vodě. "Během první poloviny května bude hotov přívod elektřiny pro čekací stání v dolní vodě a betonové bloky, do kterých bude ukotveno osvětlení. Ihned poté proběhne usazení ocelových daleb (kůlů) dolního čekacího stání. Pak se stejné práce přesunou do horní vody, kde bude čekací stání vybudováno na levém břehu plavebního kanálu u ostrůvku mezi kanálem a řekou. Ocelové konstrukce a další prvky budou k připraveným dalbám usazeny v průběhu srpna," popsal stavbyvedoucí Filip Pekárek ze společnosti SMP Vodohospodářské stavby.
Stavba plovoucího mola pro malé rekreační lodě začala letos v březnu také v Brandýse nad Labem nedaleko lesoparku Ostrůvek, umožní stání až 12 plavidlům.
reklama