https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/uplna-shoda-na-upravach-hardwaru-dieselu-zatim-v-srn-neni
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Úplná shoda na úpravách hardwaru dieselů zatím v SRN není

1.10.2018 00:17 | BERLÍN (ČTK)
Zástupci německé vlády podle agentury DPA zatím nedošli k úplné shodě na tom, jak by měly vypadat hardwarové úpravy části starších dieselových vozidel. / Ilustrační foto
Zástupci německé vlády podle agentury DPA zatím nedošli k úplné shodě na tom, jak by měly vypadat hardwarové úpravy části starších dieselových vozidel. / Ilustrační foto
Licence | Volné dílo (public domain)
Foto | geralt / Pixabay
Zástupci německé vlády podle agentury DPA zatím nedošli k úplné shodě na tom, jak by měly vypadat hardwarové úpravy části starších dieselových vozidel. O úpravách, které mají vést ke znatelnému snížení emisí oxidu dusičitého (NO2), by koalice měla definitivně rozhodnout dnes.
 

Návrh, který se v minulém týdnu dostal do médií, počítá s tím, že by se hardwarové úpravy dotkly především majitelů dieselů splňujících ekologickou normu Euro 5, kteří žijí v okolí deseti nejvíce znečištěných regionů v Německu. Tito majitelé by měli tři možnosti - odprodat auto zpět automobilce, vyměnit ho za výhodných podmínek za nové nebo si nechat nainstalovat nový katalyzátor. Pro třetí možnost by se podle vládního odhadu mohlo realisticky rozhodnout kolem 260.000 lidí.

S tím, že se na financování změny hardwaru bude z 80 procent podílet, souhlasil ve čtvrtek koncern Volkswagen. Další německé automobilky o tom podle listu Frankfurter Allgemeiner Zeitung také uvažují. Kancléřka Angela Merkelová (CDU) je jasně proti tomu, aby za úpravy museli doplácet majitelé aut. Ministr financí Olaf Scholz (SPD) je zase nechce hradit z peněz daňových poplatníků.

Otázka financování tak byla podle všeho i jedním z témat páteční schůzky Merkelové, Scholze, ministra dopravy Andrease Scheuera (CSU), ministra hospodářství Petera Altmaiera (CDU) a ministryně životního prostředí Svenjy Schulzeové (SPD). I když na ní politici nedospěli ke konečnému řešení, jsou podle zdrojů z vlády věci na dobré cestě.

Němečtí politici, kteří podle kritiků tématu dlouho nevěnovali dostatečnou pozornost, se nyní problémem zabývají, protože části starších dieselových aut hrozí ve spolkové republice zákazy jízdy. Částečný zákaz už platí v Hamburku a nevyhne se zřejmě ani dalším velkoměstům jako je Mnichov nebo Stuttgart. Počítat s ním od února příštího roku musí také řidiči ve Frankfurtu nad Mohanem.



reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist