https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ustecky-obchodnik-s-reklamnim-textilem-uvadi-na-trh-tricka-z-pet-lahvi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Ústecký obchodník s reklamním textilem uvádí na trh trička z PET lahví

15.5.2022 01:07 | ÚSTÍ NAD LABEM (ČTK)
Na výrobu jednoho trička je zapotřebí řádově 12 PET lahví. Ilustrační foto
Na výrobu jednoho trička je zapotřebí řádově 12 PET lahví. Ilustrační foto
Foto | Drop the Label Movement / unsplash.com
Ústecký obchodník s reklamním textilem uvádí na trh oděvy z recyklovaného plastu. Pokračuje tak v trendu udržitelného podnikání. Trička a mikiny z PET lahví vydrží léta, řekla ČTK marketingová ředitelka společnosti Malfini Martina Weberová.
 

Poptávka po produktech z polyesteru přišla podle Weberové ze západní Evropy a postupně sílí. Na první pohled člověk nepozná, že je tričko z plastu. PET lahve se drtí, pak se rozeberou na vlákna a z nich se vyrobí oděv. "Výroba se hlídá až do konečného produktu, který má mezinárodní certifikaci. Což představuje určité náklady, ale na druhou stranu tím myslíme na životní prostředí a dá se říci, že PET lahve tak znovu žijí," uvedla. Na výrobu jednoho trička je zapotřebí řádově 12 PET lahví.

Vývoj produktu trval zhruba rok. Trička a microfleecové mikiny doplní v nejbližší době mikiny v kombinaci 80 procent bavlna a 20 procent recyklát. "Úspora primárních zdrojů, zvyšování podílu druhotných surovin, přechod na obnovitelné zdroje - s tím vším a ještě s mnoha dalšími ekologickými aspekty jako složkami konceptu cirkulární ekonomiky, se i my v rámci udržitelnosti a společenské odpovědnosti setkáváme stále častěji," uvedl ředitel Jan Chovanec.

Textil společnosti Malfini je také z organické bavlny, z bambusu, viskózy. Prodej firma postupně rozšiřuje. V současnosti dodává zboží, které se vyrábí v Asii, do třiceti zemí Evropy. "Dodávali jsme i do Ruska, což jsme stopli okamžitě po ataku Ruska na Ukrajinu. S tou nadále obchodujeme. Nejsou to už takové objemy zakázek jako v roce 2021, jsme zhruba na šedesáti procentech," uvedla Weberová.

V roce 2019 dosáhly tržby firmy 1,4 miliardy korun, loni 1,8 miliardy. "Letos atakujeme hodnotu 2,5 miliardy korun," uvedla marketingová ředitelka. Logistický sklad v Ostravě má firma z 80 procent zaplněn. Právě zachování skladových zásob pomohlo podle Weberové překonat covidovou dobu. "Neskončili jsme s objednávkami textilu na začátku pandemie, věřili jsme, že se obchod zase rozběhne. Naši konkurenti vyčkávali a pak neměli zásoby na skladu," uvedla Weberová. Díky ekonomickému růst firma neustále mírně zvyšuje počet zaměstnanců, aktuálně jich má 350.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

15.5.2022 13:55
no to bude aspoň dobře hořet...v případě nějaké požární události či neopatrné manipulace s ohněm se na těle to triko připeče...
Odpovědět
radim buffalo tobias

radim buffalo tobias

16.5.2022 10:24
a co tak v článku i uvést, kde se dají ta trika, zakoupit ? to má zájemce vše googlovat ?
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist