https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/v-nemecku-kvuli-emisim-prohledavaji-kancelare-fiatu-a-dalsich
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

V Německu kvůli emisím prohledávají kanceláře Fiatu a dalších

22.7.2020 13:50 | FRANKFURT NAD MOHANEM (ČTK)
Zmíněný software byl zjištěn v motorech Multijet o obsahu 1,3 a 1,6 litru, které se používají ve vozech značky Alfa Romeo, Jeep i Fiat, a dále v dieselových motorech, kterými jsou vybaveny užitkové vozy značek Iveco a Fiat.
Zmíněný software byl zjištěn v motorech Multijet o obsahu 1,3 a 1,6 litru, které se používají ve vozech značky Alfa Romeo, Jeep i Fiat, a dále v dieselových motorech, kterými jsou vybaveny užitkové vozy značek Iveco a Fiat.
Prokurátoři ve Frankfurtu nad Mohanem prohledávají kanceláře italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a dalších firem. Jde o součást mezinárodního vyšetřování, které se týká podezření z manipulace s výfukovými emisemi. Příslušný software k manipulaci se našel v motorech aut značek Fiat, Alfa Romeo, Jeep a Iveco, uvedla agentura Reuters. První tři uvedené značky spadají pod FCA.
 

Mluvčí společnosti Fiat Chrysler uvedl, že vyšetřovatelé dorazili do několika evropských kanceláří skupiny a tlumočili v nich žádost německých úřadů o spolupráci. "FCA zkoumá příslušnou dokumentaci, aby řádně reagovala na jakékoli požadavky vyšetřovatelů," uvedla společnost v prohlášení.

Italsko-americký výrobce průmyslových vozidel CNH Industrial, pod nějž spadá značka Iveco, věc zatím nekomentoval.

Kancelář německého státního zástupce informovala, že se kanceláře prohledávají v Německu, Itálii a Švýcarsku. Vyšetřování se podle ní zaměřuje na jednotlivce v mezinárodní automobilce a v mezinárodním výrobci užitkových vozů, aniž by prokuratura FCA či Iveco přímo jmenovala. Konkrétně se soustředí na sedm osob žijících v Itálii a jejich činnost mezi lety 2014 až 2019. Mezinárodní vyšetřování koordinuje unijní agentura pro justiční spolupráci Eurojust.

Zmíněný software byl zjištěn v motorech Multijet o obsahu 1,3 a 1,6 litru, které se používají ve vozech značky Alfa Romeo, Jeep i Fiat, a dále v dieselových motorech, kterými jsou vybaveny užitkové vozy značek Iveco a Fiat.

Vozy s těmito motory splňují emisní testy, při jízdě na silnici software škodlivé látky automaticky zvýší.

V září 2015 propukl rozsáhlý emisní skandál, když německý koncern Volkswagen v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že zhruba do 11 milionů aut s naftovým motorem po celém světě nainstaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (4)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ig

22.7.2020 19:27
Děda mi vyprávěl, jak za války policie prohledávala jejich statek, protože údajně chovali bez povolení prase. Samozřejmě ze strany policie bylo všechno legální, na všechno měli papíry a pátrali přece po důkazech trestného činu. Kdyby to prase na statku měli a byli za to potrestaní, lidé by pokyvovali hlavami a říkali, že zákon se má dodržovat.
Odpovědět

Viktor Šedivý

22.7.2020 22:06 Reaguje na
Ale to byl zákon přijatý podle rozkazu z Berlína.
Dnes máme zákony podle nařízení z brusele (poté, co se Berlín s Paříží dohodne).

>>> Berlín a brusel, to je sakra rozdíl, uznejte.
Odpovědět
MG

Milan G

23.7.2020 11:45 Reaguje na Viktor Šedivý
Pane Šedivý, kde vidíte nějaký rozdíl? Kdysi to byly rozkazy z Berlína dneska z Brusele. A když se na to podíváte do hloubky tak jsou ty rozkazy opět z Berlína.
Odpovědět

Viktor Šedivý

22.7.2020 21:48
Tak instalovat software, který zajistí, že motor splní podmínky testu, má snad být trestné?
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist