https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/vedeni-velkych-popovic-nesouhlasi-se-zamerem-vest-zeleznici-pres-prirodni-park
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Vedení Velkých Popovic nesouhlasí se záměrem vést železnici přes přírodní park

26.6.2023 01:39 | VELKÉ POPOVICE (ČTK)
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Vedení Velkých Popovic u Prahy nesouhlasí se záměrem vést železnici přes přírodní park Velkopopovicko. Projekt, který má v pondělí schvalovat krajské zastupitelstvo, by podle nich zlikvidoval jeden z mála přírodních koutů v blízkosti Prahy. V pondělí proto před budovou krajského úřadu uspořádají protestní happening, informovali zástupci obce ČTK. Hejtmančin náměstek pro regionální rozvoj Jiří Snížek (Piráti) uvedl, že bude na zasedání zastupitelstva dávat protinávrh, aby bylo námitce Velkých Popovic částečně vyhověno.
 

Zástupci Velkých Popovic v otevřeném dopise, podepsaném mimo jiní starostkou Lenkou Chalupníčkovou a místostarostou Romanem Kotrčem (oba nez.), doporučují najít vhodnější variantu trasy. "Nemáme zájem bránit rozvoji železniční dopravy a zlepšení dopravní obslužnosti sídel ve Středočeském kraji. Naším cílem je nalézt trasu a způsob provedení železničního koridoru D204 tak, aby nedošlo k nenávratné ztrátě společenských i estetických krajinných hodnot unikátní oblasti na jihovýchod od Prahy," uvedli.

Snížek podotkl, že Středočeský kraj má za úkol pro novou železnici Praha-Benešov vymezit koridor. Tento úkol vyplývá z politiky územního rozvoje České republiky, což je závazná územně-plánovací dokumentace. Pokud úkol kraj nesplní, bude rozhodovat v rozporu s ní, podotkl náměstek.

"Budu na zasedání zastupitelstva dávat protinávrh tak, aby bylo námitce Velkých Popovic částečně vyhověno, ovšem jen v rámci území přírodního parku Velkopopovicko. Koridor jako takový je samozřejmě daleko delší," uvedl Snížek.

Poukázal na to, že v rámci studie proveditelnosti železničního uzlu Praha, která je aktuálně ve zpracování, se bude posuzovat i více variant vedení trati. "Varianty budeme chtít vidět. Rozhodně tedy není jednoznačně řečeno, kudy trať povede," dodal Snížek. Vedení obce jeho pozměňovací návrh podporuje.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist