Velká smečka vlků zaútočila na stádo ovcí u Teplic nad Metují
"Podle očitého svědka, který hlídal stádo, bylo pozorováno 11 vlků. Roztrhali šest ovcí a další jsou v takovém stavu, že se budou muset utratit," uvedl Štěpán. Podle něj jde o jeden z největších útoků vlků za poslední dobu.
Koordinovaný postup smečky považuje za velký problém. Chovatel, který má přes 3000 ovcí, není takovým útokům schopen čelit, strážci stáda také mohou dát výpovědi.
Podle Kamila Zahradníka z Lesnicko-dřevařského vzdělávacího institutu vlci pronásledovali i hlídače ovcí. "Musel se vrátit do buňky a přivolat ostatní strážce a majitele. Když přijeli, vlci tam stále byli a sledovali je. Střelba světlicemi s nimi vůbec nehnula," řekl ČTK Zahradník.
V česko-polském pohraničí mezi Krkonošemi a Orlickými horami žije podle odhadů CHKO Broumovsko více než 20 vlků ve třech smečkách, které mají jádro teritoria zřejmě na polské straně hranice, ale vydávají se i na Broumovsko či Trutnovsko. Fotopasti také nově potvrdily přítomnost vlků v Orlických horách.
Podle zástupců Správy CHKO Broumovsko nemají lidé ve volné přírodě důvod se vlků bát. Odmítli také názory, že by se vlci na Broumovsku chovali nestandardně.
Hradecký kraj vyplatil za rok 2019 na náhradách škod po vlcích rekordních více než 2,2 milionu korun. Kraj vyplácí odškodné chovatelům vybraných hospodářských zvířat od roku 2016.
Nejvyšší soud nedávno zamítl dovolání skupiny lidí z Broumovského výběžku na Náchodsku žádajících regulaci počtu vlků. Zvířata jim údajně působí škody a náhrady od státu jsou podle lidí nedostatečné. Lidé chtěli žalobami přimět k regulaci vlčí populace ministerstvo životního prostředí. Takové soudní rozhodnutí by ale podle soudů všech stupňů bylo nepřípustným zásahem do výkonné moci.
Přečtěte si také |
Jindřiška Jelínková: Jak je to tedy s těmi vlky na Broumovsku?reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (259)
Jarda Vesničan
17.10.2020 19:31Jiří Malík
18.10.2020 08:56 Reaguje na Jarda VesničanViktor Šedivý
18.10.2020 10:49 Reaguje na Jiří MalíkJarda Vesničan
18.10.2020 12:22 Reaguje na Jiří Malíkp X
18.10.2020 17:06 Reaguje na Jarda Vesničanhttps://www.youtube.com/watch?v=cr5oyFSrZ9I
To radši budu koukat na lov vlka ;)
Jarek Schindler
19.10.2020 10:24 Reaguje na p Xp X
20.10.2020 10:23 Reaguje na Jarek SchindlerJarek Schindler
20.10.2020 10:44 Reaguje na p XOno totiž jde lovit " něco" určitě se neloví " na něco".
Majka Kletečková
21.10.2020 16:59 Reaguje na Jarda VesničanTím nechci v žádném případě bagatelizovat trýznivou smrt ovcí stržených vlky.
radim buffalo tobias
9.11.2020 02:47 Reaguje na Majka Kletečkováradim buffalo tobias
9.11.2020 02:40 Reaguje na Jiří MalíkJiří Malík
18.10.2020 08:56 Reaguje na Jarda VesničanJan Šimůnek
18.10.2020 09:42 Reaguje na Jiří MalíkVaše blekotání o tom, že vlci "hubí přemnoženou spárkatou" bylo opakovaně vyvráceno.
JAROSLAV HALAMA
18.10.2020 13:23 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
18.10.2020 17:49 Reaguje na JAROSLAV HALAMAradim buffalo tobias
9.11.2020 02:51 Reaguje na Jan ŠimůnekPetr Pekařík
9.11.2020 18:49 Reaguje na radim buffalo tobiasMajka Kletečková
22.10.2020 22:43 Reaguje na Jan Šimůnekradim buffalo tobias
9.11.2020 02:52 Reaguje na Jan ŠimůnekBřetislav Machaček
18.10.2020 10:09 Reaguje na Jiří Malíkpřišel na myšlenku, že reagujeme pouze na bulvár. Co
nám zbývá, když veřejnoprávní ČT kope za vás a tak nám
tyto zprávy neukáže. Nebýt internetu a bulváru, tak si
tu žijeme v blažené nevědomosti a ukolébáváme se zcela
ideální společností mimo vlády a prezidenta. Je to hnus
kam až mohla ČT dojít, jen aby se zavděčila EU a svým
kamarádům a zastáncům. Vám pane Malík nepřeji nic zlého,
ale kdo s čím zachází, tak i schází. Při jedné ze svých
vlčích hlídek v zimě na tu smečku můžete klidně narazit
a ta se vás nebude ptát, zda jste jejich fanda a nebo
normálně myslící člověk. Doporučuji pro jistotu sedět
v zimě doma na zadku u PC a plodit nová moudra. Ovce
budou ve stájích, vlci budou hladovět a bude jim jedno
na čem si pochutnají. Takový osamělý milovník přírody
bude snadnější kořistí, než třeba myslivec s puškou.
JAROSLAV HALAMA
18.10.2020 13:31 Reaguje na Břetislav MachačekLukáš Kašpárek
23.10.2020 07:23 Reaguje na Jan OlejníčekJan Šimůnek
23.10.2020 09:02 Reaguje na Lukáš KašpárekJan Šimůnek
18.10.2020 17:52 Reaguje na JAROSLAV HALAMAJarek Schindler
18.10.2020 10:55 Reaguje na Jiří MalíkZ 99% zvěř jako potrava vlka? To je nesmysl. Spočítejte si to.
Přemnožená spárkatá a vlků pořád málo? Vy jste tu spárkatou počítal, že víte že je přemnožená? Já vím hlásá to Duha a od ní přebírá ten bulvár. Proč druhým radíte aby to nečetli když to sám čtete?
Škody na lesích za několik miliard? Zase , psal to Blesk, co. Doložte ty škody.
Predátoři kopírují potravní nabídku? To ano, v pro ně přirozeném prostředí. Tam mají také podstatně větší teritorium. No a potravní nabídka u nás. Ovcí, jak to zatím vypadá , bude pořád dost. A budou i krávy a koně.
Jaký je rozdíl mezi chovatelem ovcí a majitelem lesa? Proč si majitel lesa nezabezpečí ten les proti okusu a loupání? Může také oplocovat. Tedy stejná ochrana jako ochrana těch ovcí. "No a pokud si do těch oplocenek navíc pustí nějakého toho kavkazáka tak mu tam žádná zvěř určitě nevleze".
Je ale možné, že ten majitel lesa v tom lese neumí pracovat, nestíhá výsadbu a ochranu. Možná je ten les na něj velké sousto. No a pokud ji stihne tak to nakonec stejně vykácí a odveze v lepším případě na pilu. I když jak to tak vypadá ten ekoles bude v budoucnosti asi tak akorát na topení.
Jestli to nevíte tak škody za spárkatou hradí myslivci, škody za vlka stát. Proč ty škody nehradí eko pomatenci vašeho typu?
Jan Olejníček
18.10.2020 12:23 Reaguje na Jiří MalíkSamozřejmě minimálně na tom Broumovsku těch vašich 99% neplatí ani omylem. Můžete si to vy a vám podobní opakovat do nekonečna, nic to nezmění na tom, že je to nesmysl.
DAG
18.10.2020 14:33 Reaguje na Jiří MalíkTakže snižování stavů nesmysl.
Kde ty miliardy za škody jsou? V čistě kapitalistické společnosti, kde si žádná firma nenechá ujít korunu zde házíte miliardami. Kde jsou, kdo je komu zaplatil? LČR spočítaly škody na miliony a mají půlku lesů v republice. To mi hlava nebere.
A teď to kopírování potravní nabídky. Vlk může přežívat na lecčem včetně myší, odpadků, ovcí a tak. Takže nejsme v Africe nebo ve Skandinávii a prostředí je změněno a tyto zákony neplatí zcela.
Navíc, když si můžou pastevci oplocovat a zajišťovat několik set hektarové pastviny, tak proč si lesníci neudělají oplocenky, vždyť je taky dotuje stát. (Trocha ochutnávky Vaší medicíny)
Naše krajina je velice pozměněna dle mého sem vlk patří, ale pár jedinců v okrajových horách. Jinak všude jasný odstřel.
Díky lidem jako jste vy a duháci a nesmyslného hájení neobhajitelného. Se nakonec všeobecné mínění obrátí proti vlkům. A nepomůže Vám psaní článků do bulváru. A věřte, že politici jako Piráti a TOPka rádi otočí, až zjistí, že hlas lidu směřuje jinam.
Jan Šimůnek
18.10.2020 17:54 Reaguje na DAGJiří Janota
18.10.2020 19:58 Reaguje na Jiří MalíkPetr Šrámek
21.10.2020 21:54 Reaguje na Jiří MalíkZbyněk Šeděnka
18.10.2020 11:11 Reaguje na Jarda VesničanViktor Šedivý
18.10.2020 11:28 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaZbyněk Šeděnka
18.10.2020 12:28 Reaguje na Viktor ŠedivýJarek Schindler
18.10.2020 18:15 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaJoseph Chlor
22.10.2020 18:25 Reaguje na Zbyněk Šeděnka:-D
Pokud jsem tedy pochopil Vaši výtku tak, že vlků by mělo být mnohem více - aby pak představovali jakýsi kombajn na spárkatou ?
Víte, ať pak nemusíme vymýšlet jak vystřílet ty fretk...eh, vlky. A nedávat všade k vstupům do lesa krom zákazových dopravních značek i cedule s nápisy : " Pozor, smečky hladových vlků mohou být nebezpečné i tobě, milý muži, milá ženo, či milý nezvedenče ! "
Už to tu někdo napsal.
Domluvit se, o to jde. A začít okusující zvěř střílet více už jen z toho důvodu, ať nemusí být každá sazenička listnáče zadrátovaná ostnatým drátem, pokud tedy nevymyslí se nějaká superlevná ochrana, což by asi ale bylo o Číně a plastech, taky na dvě věci.
Tady by asi věda zafungovat mohla, pokud se překonají partikulární zájmy (kdy ovšem od jisté úrovně sklapnou boty a zavřou huby i soudy, takže moc v to nevěřím). Asi jedině věda, protože jak mít smíšené či pouze listnaté lesy a k tomu i nějakou tu býložravou a všežravou i dravou (všimněte si, že RYS nevadí nikomu !!!) zvěř a kolem lesů pak pastviny s domácími zvířaty...a nemít to jen za cenu obrovských dotačních výdajů....to chce fakt hlavu pomazanou. Možná že dokonce nějakého diktátora, jak tak člověk pozoruje všecky ty různé partikulární zájmy, někdy velmi protichůdné. Kdy na diktátora ROZUM STOIKA už nevěřím, ten se oběsil už kdysi dávno, když to všecko uviděl...
Jarek Schindler
18.10.2020 12:34 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaZbyněk Šeděnka
18.10.2020 13:16 Reaguje na Jarek SchindlerJarek Schindler
18.10.2020 14:11 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaZbyněk Šeděnka
18.10.2020 15:50 Reaguje na Jarek SchindlerJarek Schindler
18.10.2020 17:58 Reaguje na Zbyněk Šeděnka150 tisíc ulovených kusů ostatní spárkaté zvěře při koeficientu přírůstu 1 je 150 tisíc matek. Poměr samičí a samčí odhaduji na 3/1.tedy tři kusy samičí na jeden kus samčí. Tedy +50 tisíc. No a u ostatní spárkaté zvěře připočteme 10% na mladou zvěř do dvou let která se v tomto věku na rozdíl od černé nerozmnožuje. Takže vychází celkem +-265 tisíc zvěře. Protože se těžko, oblast od oblasti odhaduje poměr mezi samčí a samičí zvěří, zaokrouhlím na 300 tisíc. Pokud se rok od roku loví přibližně stejný počet zvěře, loví se přírůst. Pokud se začne výše lovu snižovat znamená to že se snižuje přírůst z důvodu snižování počtu matek. No a pokud se snižuje počet matek snižují se i stavy. Nepředpokládám, že by se výše lovu v příštích letech zvyšovala.
Jarek Schindler
19.10.2020 10:15 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaDAG
18.10.2020 16:11 Reaguje na Jarek SchindlerVysoká se loví špatně, ale zase nemá moc často dva potomky. Zde bych tipoval, že na každý střelený kus zbydou cca 4. další. To je tedy 120 - 150 tis.
A teď největší problém. Srnčí zde bych řekl, že podle zkušeností zbyde na každý střelený kus tak 6 dalších. To je cca. 600 tis.
Jinak samozřejmě ty zvířata ráno nevstanou nejdou na paseku a nežerou po řádku sazenice.
Většinu potravy berou na loukách. Co b taky v těch smrkových monokultůrách žrali? Popadané jehličí?
Je zde zase vidět neochota se domluvit na kompromisu. Když příjde někdo z Duhy a chce vám v zákonu říkat co budete dělat nebo vám dá pokutu, tak se myslivcům vůbec nedivím, že se brání. Ještě jsem žádneho eko nebo politika neslysel přijít a říct. Po kůrovcové kalamitě potřebujeme snížit stavy a chceme vás poprosit o pomoc, protože to nikdo jiný než vy nedokáže. Ne to raději protlačíme v parlamentu přílepek a nařídíme vám to a budeme vás pokutovat.
Břetislav Machaček
17.10.2020 20:04ani lidí, psů či světlic. Absence pušky z nich udělala kreatury na divokou
šelmu. Jste viníky degradace divoké šelmy na tuto kreaturu.
Jirka Černý
17.10.2020 20:07Majka Kletečková
23.10.2020 11:53 Reaguje na Jirka ČernýJarek Schindler
17.10.2020 20:12Otázkou je kolik takových útoků ještě bude a co všechno se bude muset stát aby lidé pochopili, že vlk je šelma chovající se jinak individuálně a jinak ve smečce. Že žádné bezproblémové soužití neexistuje a existovat z podstaty věci ani nemůže je už snad jasné.
Ak Kuli
17.10.2020 20:55Majka Kletečková
22.10.2020 23:28 Reaguje na Ak KuliVlk do naší přírody patří. Zvěř reaguje na jeho přítomnost, je ostražitější. Slabé a nemocné kusy nebudou přežívat tak snadno, jak tomu bylo ještě před ne moc dlouhou dobou.
Proč je tak složité vysvětlovat "pastevcům", kteří začínali v přírodě bez vlků, že teď je potřeba něco dělat jinak? Jak to, že chovatel s 3 tisíci ovcí nechrání svá zvířata i pomocí pasteveckých psů? Škody by měly být hrazeny jen zodpovědným chovatelům, kteří udělají maximum, aby ochránili svá stáda.
Miroslav Vinkler
17.10.2020 21:02To už je na defenestraci Pelce,ředitele AOPK ČR a jiných mudrlantů, kteří o životě obyčejných lidí v pohraničí mají pouze matné představy.
Chovatelům bych doporučil , aby se rázně postavili na obranu svého živobytí
všemi prostředky a nečekali až skončí na mizině i se svými rodinami .
Radek Novák
17.10.2020 21:39Miroslav Vinkler
17.10.2020 22:40 Reaguje na Radek NovákU nás je to vazba přes zákon 114/1992 Sb. /na ochranu přírody a krajiny/
Když vás vlk napadne , můžete ho zastřelit -
Pokud vlk napadá váš majetek -- tvrdí mudrlanti, že nemůžete.
Já mám jiný právní názor jak by se mělo postupovat a jsem přesvědčený, že by se dal v praxi realizovat.
Snad se farmáři ozvou a dáme to do kupy.
Radek Novák
17.10.2020 23:26 Reaguje na Miroslav VinklerRadek Novák
17.10.2020 23:26 Reaguje na Miroslav VinklerJan Šimůnek
18.10.2020 09:46 Reaguje na Miroslav Vinklerrýpal lesní
22.10.2020 23:11 Reaguje na Miroslav VinklerDoporučuji mírně opravit právní názor :-)
<rl>
Jarek Schindler
23.10.2020 08:50 Reaguje na rýpal lesníHunter
23.10.2020 11:13 Reaguje na Jarek Schindlerrýpal lesní
23.10.2020 22:56 Reaguje na Jarek SchindlerAno, tam se loví. Ale škodí míň, protože místní vědí, jak ochránit svoje.
Takže ještě jednou : Kolikrát vám sežralo divoké zvíře v lese vaše zásoby ?
A i přesto jsem nestřílel. A místní také ne.
<rl>
Mirek Hajný
17.10.2020 21:44Michal Ukropec
18.10.2020 08:36 Reaguje na Mirek HajnýJan Šimůnek
18.10.2020 09:49 Reaguje na Michal UkropecJAROSLAV HALAMA
18.10.2020 12:04 Reaguje na Mirek Hajnýpavel peregrin
18.10.2020 12:07 Reaguje na JAROSLAV HALAMAJAROSLAV HALAMA
18.10.2020 12:33 Reaguje na pavel peregrinJarek Schindler
18.10.2020 12:46 Reaguje na JAROSLAV HALAMAJAROSLAV HALAMA
18.10.2020 13:53 Reaguje na Jarek SchindlerJarek Schindler
18.10.2020 15:11 Reaguje na JAROSLAV HALAMAMajka Kletečková
22.10.2020 23:35 Reaguje na Jarek Schindlerhttps://www.youtube.com/watch?v=cr5oyFSrZ9I
Jan Šimůnek
18.10.2020 17:57 Reaguje na JAROSLAV HALAMAJan Šimůnek
18.10.2020 17:59 Reaguje na JAROSLAV HALAMAPři normální porážce je zvíře omráčeno a usmrceno v bezvědomí. To má vliv i na kvalitu masa, takže jatka jsou zainteresována na tom, aby to dělala dobře.
pavel peregrin
18.10.2020 13:04 Reaguje na JAROSLAV HALAMAJAROSLAV HALAMA
18.10.2020 13:44 Reaguje na pavel peregrinDAG
18.10.2020 17:09 Reaguje na JAROSLAV HALAMApavel peregrin
18.10.2020 20:29 Reaguje na JAROSLAV HALAMAp X
18.10.2020 20:41 Reaguje na pavel peregrinco je nebo neni týrání nebudu posuzovat, ať si každej udělá obrázek sám... jen dodám že radši budu koukat se všim všudy na lov vlka, než tenhle hnus ;)
Majka Kletečková
22.10.2020 23:39 Reaguje na pavel peregrinp X
18.10.2020 20:33 Reaguje na JAROSLAV HALAMAMartin Kočí
17.10.2020 22:55Jiří Daneš
17.10.2020 23:24 Reaguje na Martin KočíK Vašim lží o vztahu vlků a lidí, cituji Wikipedie,která vlkům spíše fandí : "Záznamy o útocích vlků existují z většiny míst, kde se tato zvířata vyskytují. Naprostá většina útoků neovlivněných vzteklinou směřovala a směřuje na děti, velmi málo na ženy a zcela vzácně jsou oběťmi i dospělí muži. Pokud nejsou vyrušeni, vlci své oběti obvykle konzumují."
Ano,útoky nalidi, tedy děti lidí jsou běžné všude, kde se vlci vyskytují a dojde k nim i v ČR. Otázka není zda, ale kdy.
při posledním útoku byli vlci na Broumovsku vyrušeni a dokonce světlicemi odháněni, a z toho důvodu ovce nesežrali. Té pohádci o 40 přemnožených srncích, nevěříte ani sám.
Majka Kletečková
22.10.2020 23:44 Reaguje na Jiří DanešNa rozdíl od Vás si myslím, že vlk do středoevropské krajiny patří.
Majka Kletečková
23.10.2020 12:00 Reaguje na Majka KletečkováPetr Blažek
17.10.2020 23:35 Reaguje na Martin KočíOno by nebylo tak hrozné kdyby sežrali 1 ovci a odtáhli dál, ale oni ze sportu roztrhají klidně i 15-20 ovcí najednou. A tam bych nahnal Vás a ostatní ochránce vlků aby jste šli a ty roztrhané kusy posbírali nebo je dorazili. Ono když se o ty zvířata staráte tak k nim totiž máte nějaký vztah. Plno jste jich pomáhal odrodit, některé dokonce i kojil z lahve, takže Vám nemůže být jedno jak skončí.
Společnost, která je schopná utratit desetitisíce a někdy i statisíce za léčbu svého čokla, tady klidně odbyde roztrhaní stáda dovětkem - vždyť vám to stát nahradí. Schválně jak dlouho si myslíte že tohle normální člověk snese. Dvakrát, třikrát a pak prodá stádo a je hotovo. A komu to nevadí tak není chovatel ovcí, ale podnikatel s dotacema.
J. Kloutvorová
18.10.2020 11:34 Reaguje na Petr BlažekJAROSLAV HALAMA
18.10.2020 12:45 Reaguje na Petr BlažekJarek Schindler
18.10.2020 12:54 Reaguje na JAROSLAV HALAMAJAROSLAV HALAMA
18.10.2020 13:13 Reaguje na Jarek SchindlerJarek Schindler
18.10.2020 18:21 Reaguje na JAROSLAV HALAMAJoseph Chlor
22.10.2020 17:32 Reaguje na JAROSLAV HALAMAJako krom Bratislavy či Košic, abychom v tom měli jasno.
No a na Aljašce teprvá ! Co tam je predátorů !!
Kdo nemá vlka , na - tu máš !
Dotace jsou.
Radim Polášek
18.10.2020 13:07 Reaguje na Petr BlažekBohužel ovce a asi všechna domácí zvířata, snad mimo koz na krátké běžecké úseky, jsou člověkem vyšlechtěna tak, že ani mimo ohrady, kdy mohou utíkat libovolným směrem, vlkovi nikdy neutečou. Proto vždycky, když vlci přepadnou chovaná zvířata, je to hromadný masakr.
david matoušek
17.10.2020 23:37 Reaguje na Martin KočíRadek Novák
17.10.2020 23:37 Reaguje na Martin KočíPokud ale vlk zjistí, že to dvounohé zvíře je naprosto neškodné (současná situace), a přitom mnohem pomalejší než ta ovce proč by to
nezkusil?
Konkrétní otázka: Poslal by jste vy osobně, v pozici skautského vedoucího, v oblasti vlčího teritoria malé děti na noční stezku odvahy?
Jiří Havlík
18.10.2020 00:00 Reaguje na Radek NovákJarek Schindler
18.10.2020 11:00 Reaguje na Jiří HavlíkJAROSLAV HALAMA
18.10.2020 12:53 Reaguje na Radek NovákJan Šimůnek
18.10.2020 18:02 Reaguje na JAROSLAV HALAMARoman Sofín
18.10.2020 19:37 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Olejníček
18.10.2020 21:03 Reaguje na Roman SofínJarek Schindler
18.10.2020 21:50 Reaguje na Roman SofínMichal Ukropec
18.10.2020 08:39 Reaguje na Martin KočíJAROSLAV HALAMA
18.10.2020 12:22 Reaguje na Martin KočíJarek Schindler
18.10.2020 13:22 Reaguje na JAROSLAV HALAMAJarek Schindler
18.10.2020 21:55 Reaguje na JAROSLAV HALAMAJoseph Chlor
22.10.2020 17:39 Reaguje na JAROSLAV HALAMACo kdybyste se jí někdy v noci zašel k těm Teplicím zeptat, nejlépe v zimě, když už všecko spí...ať máte při rozhovorech klid, věděj ? Vinkler jim půjčí granát, kdyby si nebyli tak zcela jisti vstřícností dotyčných.
Stanislav Pel
17.10.2020 23:47Jan Šimůnek
18.10.2020 09:51 Reaguje na Stanislav PelMiroslav Vinkler
18.10.2020 06:10" Útok proběhl kolem 22 hodiny, když na pastvině zrovna projížděl hlídač. Vlci odcházeli od kořisti jen neradi. Jak jich bylo více, tak si navzájem dodávali odvahu a nechtěli se jeden před druhým ukázat jako slaboši. Opravdu bylo nepříjemné, když ještě v noci chlapi opravovali povalené ohrady a vlci na ně koukali ze vzdálenosti 50 m.
Za poslední týdny je útoků opravdu hodně, skoro každý druhý den. Něco se nám podařilo dát do médií, dokonce i do NOVY, ale novináři nepřijedou ke každým čtyřem ovcím."
==========================
Každý snad z toho pochopí , že ti lidé mají hodně velký problém , to už je o ekonomickém přežití a podnikatelském konci.
Jirka Černý
18.10.2020 09:07 Reaguje na Miroslav VinklerJoseph Chlor
22.10.2020 17:13 Reaguje na Jirka ČernýTakže on je v poho.
Leda by granát selhal. A Vinkler neuměl tak rychle utíkat - jak umí utíkat hladový vlk.
JAROSLAV HALAMA
18.10.2020 12:58 Reaguje na Miroslav VinklerJirka Černý
18.10.2020 17:20 Reaguje na JAROSLAV HALAMAMichal Ukropec
18.10.2020 08:30Jan Šimůnek
18.10.2020 09:58A další stupeň reakce je pak opravdu silné hnutí, jako v listopadu 1989, což už je, pochopitelně, za hranicí politického systému.
Radim Polášek
18.10.2020 13:10 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
18.10.2020 18:04 Reaguje na Radim PolášekViktor Šedivý
18.10.2020 10:54Petr Pekařík
18.10.2020 11:28 Reaguje na Viktor ŠedivýPredátor jde cestou nejmenšího odporu. Při reintrodukci sokola stěhovavého tito taky nezačali likvidovat městské holuby , ale vyžrali poštolky apod. v celém městě a pak šli do jedinců v držení holubářů. Kormorán taky raději zaletí na plný chovný rybník , než na řeku , stejně tak prostřený stůl pro vydru. Jde jen o to , jak si vlci zvyknou na lidská sídla a nebude jim vadit se projít mezi domy. Holub hřivnáč byl dříve plachý a dnes ? Liška to stejné , je jich plný Londýn , straka je v parcích hojná atd. Jak si vlci zvyknou , tak bude průser ještě větší. Jsem pro redukci, ne pro vyhubení. Ale je třeba začít co nejdříve. Za pár let to bude drahé , jako to začíná s vydrou a bobrem.
Jan Šimůnek
18.10.2020 18:06 Reaguje na Petr PekaříkRoman Sofín
18.10.2020 12:03JAROSLAV HALAMA
18.10.2020 13:19 Reaguje na Roman SofínKarel Zvářal
18.10.2020 13:59 Reaguje na Roman SofínViktor Šedivý
18.10.2020 14:20 Reaguje na Roman Sofín-
Tohle ovšem hlavně není problém ochrany vlka či chovu ovcí. Tohle je ukázka arogance moci, kdy někdo vymyslí zákon, kašle na následky a jediné čeho je fakt dost jsou hraběcí rady.
A pak se stát hróóózně diví, že občan odmítá respektovat i rozumná rozhodnutí.
Karel Zvářal
18.10.2020 14:34 Reaguje na Viktor ŠedivýJan Šimůnek
18.10.2020 18:08 Reaguje na Roman Sofín1. To si musí Brazilci vyřešit sami
2. Jsou to často informace od krajně nevěrohodných ekologických organizací.
Roman Sofín
18.10.2020 19:42 Reaguje na Jan ŠimůnekSlovan
18.10.2020 12:46Jsem klidně pro, aby stát hradil například koupi a výcvik pasteveckých psů a zároveň dotoval řekněme 1/4 potravy. A jelikož je drtivá většina útoků v noci, klidně se může dotovat noční ochranný přístřešek s ohrazením, kde budou ovce v noci v bezpečí. Dotuje se tu skoro vše, tak proč ne tohle. Důležitá je pomoc i po odborné stránce, protože na život s vlky si musíme pomalu zase zvyknout a farmáři obzvlášt. Na Broumovsku to mají mnohem těžší, jinde jsou ty problémy minimální.
Vyřešení té situace na Broumovsku musí být komplexní i vědecké, aby se zabránilo dalším problémům do budoucna. Vlk je vrcholový predátor, který do zdravé krajiny patří a místo zde pro něj bezesporu je (stejně jako pro dravé ptáky atd.) A jak praví staré české přísloví - “Kdo chce s vlky žíti, musí s nimi výti.” - jinak řečeno, je nutno se přizpůsobit prostředí, ve kterém chceme žít.
Takže míň výkřiků a emocí a víc odbornosti a vědy :)
pavel peregrin
18.10.2020 13:11 Reaguje na SlovanBřetislav Machaček
18.10.2020 14:36 Reaguje na pavel peregrinza milióny na ohradu s ovcemi. Možná vytvoří aplikaci do chytrých telefonů, kdy uvidíme zda se k nám neblíží vlčí smečka. Pak očipují i nás, aby bylo vidět, zda je nerušíme
v jejich teritoriu a zřídí na to dispečink s pohotovostní výjezdovou skupinou chránící ty vlky. Spíše to vidím na ilegální likvidaci vlků v zimě pomocí jedu v nějaké zdechlině, ale to na to doplatí i jiná zvířata. Tak nějak to dopadlo s likvidací škodné a nechtěnými otravami orlů karbofurem. Takřka nezjistitelné, nepostižitelné a účinné.
S vaničkou se vyleje i dítě a bude tu plno křiku a taky
obviňování nevinných. Nastane tlak na myslivce, chovatele
a konečně budou o všem rozhodovat pouze ochranáři. Možná
je to cíl situaci vyhrotit na maximum a získat sympatie i těch umírněných lidí, kteří váhají mezi částečnou regulací
a totální ochranou. Pak ukážou otrávená zvířata a i laici odsoudí všechny zainteresované mimo těch ochránců. A věřte mi, že některým už k tomu radikálnímu kroku moc nechybí.
Slovan
18.10.2020 15:04 Reaguje na Břetislav MachačekJinak vám třeba nevěřím ani písmenko.
Radim Polášek
18.10.2020 13:12 Reaguje na Slovanrýpal lesní
22.10.2020 22:26 Reaguje na Radim PolášekSamospráva vlků to vidí jinak. Vlci vydali již před několika sty lety vlastní vlčí zákon, kterým se řídí, a který je dlouhodobě součástí právního řádu vlků, a některými jeho ustanoveními se řídí i jejich blízcí, psi. Jen ten trouba člověk obecný, který si říká homo sapiens (?) to nějak nechce pochopit. A tento zákon několikatisíckrát rozhlásili, v lese, na polích, kopcích i okolí, hlasitě a jasně. Naše vyhlášky je tedy až tak nezajímají, neboť nejsou kompatibilní s jejich právem, a nejsou vlastně ani v souladu se zákony přírodními. A ti, kteří neumí planetu sami ( i sebe sama ) ukočírovat, a dostávají se do trůblu, by neměli omezovat nějakými cinty slušné vlky.
:o)
<rl>
Jarek Schindler
18.10.2020 13:17 Reaguje na SlovanTakže dal bych tomu ještě nějaký ten rok ať mají i ostatní občané možnost seznámit se osobně s realitou a potom referendum. Chcete mimo NP výt s vlky?
Slovan
18.10.2020 14:06 Reaguje na Jarek SchindlerVlk do evropské a středoevropské přírody patří. Jedinci při hledání nového teritoria migrující i tisíce kilometrů. Myslet si, že zůstane jen v NP je hloupost když má vhodné podmínky i v CHKO nebo ve vojenských újezdech. Vlka není důvod se přeci bát. Respektive se ho nemusíme bát více než jelena nebo divočáka. Kdyby nebyli problémy na Broumovsku, tak ani nevíte, že u nás žije. Pokud by zde byla dříve vyhubena třeba liška, nyní by se vracela a jelikož chovatelé slepic by na ni nebyli xy let zvyklí, byl by to podle mě úplně stejný problém. Asi chápete, jak to myslím :)
Karel Zvářal
18.10.2020 14:26 Reaguje na SlovanSlovan
18.10.2020 14:49 Reaguje na Karel ZvářalPodle mého je obojek a sledování tamní smečky ideální řešení a win-win řešení jak pro ochranáře tak pro pastevce. Nějakou dobu by se to sledovalo a pak by se udělal závěr.
Karel Zvářal
18.10.2020 14:55 Reaguje na SlovanSlovan
18.10.2020 20:54 Reaguje na Karel ZvářalNo, abych to vysvětlil více - win je to v tom ohledu, že než se případně bude střílet, budou tvrdá data. Už nebude ta situace, kdy jeden bude tvrdit to a druhý úplný opak. Bude se přesně vědět, kde vlci loví a co loví. Na Broumovsku je nutné, aby ochranáři s chovateli vzájemně spolupracovali. Je to přeci jednuduché. Navíc... i kdyby se hnutí Duha do toho zapojilo (proč ne), byl bych v tomto případě nejraději, aby to udělalo přímo MŽP nebo AOPK se zapojením zemědělského svazu a klidně myslivců. Aby se nemohla ani jedna strana nijak obviňovat. Navíc pokud by se prokázalo, že vlci byli na místě zabitých ovcí, chovatel by mohl dostat bez dalšího šetření ihned náhradu. Já si myslím, že by to prostě byl na Broumovsku kompromis pro obě strany.
Jan Olejníček
18.10.2020 21:13 Reaguje na SlovanKarel Zvářal
18.10.2020 21:17 Reaguje na SlovanSlovan
18.10.2020 22:21 Reaguje na Karel ZvářalJá myslel, že jste pochopil co jsem tím chtěl říct, no bohužel nepochopil. Napsal jsem přeci jasně, že na noc by ta zvířata měla být zavřená, protože právě v noci jsou ty útoky skoro vždy. A že by stát takovéto zabezpečení měl zadotovat. Stejně tak sem napsal to samé u pasteveckého psa. Mě fakt nebaví se milionkrát opakovat.
Duha by se na tom mohla podílet např. poskytnutím fotopastí a lidmi, kteří umí ta zvířata stopovat. Byl by to vědecký monitoring kvůli získání dat, kterého by se účastnily všechny strany, což sem napsal také a překvapuje mě, že zrovna vy nevíte co to vlastně je a že o nějaké “uhlídání stáda” primárně nejde, protože pokud by se potvrdilo, že ti vlci se specializují na hospodářská zvířata, tak by museli, bohužel, pryč kvůli ostatním vlkům v ČR. Co je na tom těžkého k pochopení?
Karel Zvářal
18.10.2020 22:38 Reaguje na SlovanJoseph Chlor
22.10.2020 18:07 Reaguje na SlovanV tom vám nikdo nesmí bránit !!
I vy jste totiž ten stát.
Sám tolik nemáte ?
Tak se složte. Něco chcete, tak to udělejte, ale za své. Ne že jim tam nalifrujete vlky a ještě je budete kasírovat na daních. A říkat tomu " věda " a " řešení".
Se prostě o ty vlky postarejte se vším všudy, čím byste se jinak lišili například od majitele hutí, který se vybodne na řešení externalit (prach, hluk, znečišťování vod...).
Ničím.
Chcu něco, tak to udělám a zafinancuju, ale se vším všudy.
Jiné je podvodem na ostatních.
Bohužel je takovýto podvod značně rozšířen a mnohdy i celebrován.
rýpal lesní
22.10.2020 22:49 Reaguje na Karel ZvářalTen výraz "vlkomilové" se mi líbí, nezavdává příčinu k postihu za terorismus, jako jiný výraz od nějakého "vlkobijce" Klause staršího.
S platbou za baštu i škody pochopitelně nemůže mít nikdo rozumný problém, nakonec, v Rakousku se zemědělci naučili hospodařit i za činnosti, které u nás ještě ani neumíme - kolonka na tento účel ve výkazech i ve SR existuje.
<rýpal lesní>
Jan Šimůnek
18.10.2020 18:13 Reaguje na Slovanrýpal lesní
22.10.2020 22:11 Reaguje na Jan Šimůnekrýpal lesní
23.10.2020 23:00 Reaguje na Jan Šimůnek<rl>
Jarek Schindler
23.10.2020 09:05 Reaguje na Majka KletečkováHunter
18.10.2020 20:07 Reaguje na SlovanSlovan
18.10.2020 21:00 Reaguje na HunterHunter
18.10.2020 21:46 Reaguje na SlovanMilan G
18.10.2020 21:21 Reaguje na HunterJen tak mimochodem, on je tady někde p. Holínka? Každý druhý příspěvek je nahlášen jako porušení pravidel diskuse :-)))
Jarda Vesničan
18.10.2020 18:09 Reaguje na SlovanJan Šimůnek
18.10.2020 18:12 Reaguje na Slovan2. To Broumovsko je jen předobrazem toho, co se bude dít i jinde, pokud se něco naprosto zásadního neudělá.
Až nějací vlci vtrhnou na zahradu mateřské školky, bude pozdě dělat něco rozumného. To je nutné udělat teď.
Marcela Jezberová
20.10.2020 08:53 Reaguje na SlovanJoseph Chlor
22.10.2020 17:56 Reaguje na Marcela JezberováTedy příslušný druh jatek, v releventních lokalitách.
Dotovat jatka (vlkem prováděná) na pastvě zdá se býti poněkud rozmarným způsobem - jak civilizace zachází se svými zdroji (včetně těch potenciálních), připadá mi to rozpustilé, infantilní.
Jinak ale souhlas, až na to vítězení druhu, zvaného člověk, někdy je to i prohra. A taky bych bral s rezervou to, že se ti vlci nechají zastrašit ojedinělými výstřely, viz zdejší zmínka o světlicích.
Joseph Chlor
22.10.2020 17:24 Reaguje na SlovanKde je vlk, tam je živo", budovu by poskytl kraj a peníze stát.
Že sem tak smělý...a co třeba další zvířata, která tu kdysi byla a nyní nejsou ? Taky si je tu vysadíme ? A když bude potíž - třeba s tím, že ve vodě začnou mizet ryby a ve vzduchu ptáci a na suchu ...tak pak se budou angažovat vědci a bude se dotovat.
A co lidi ?
Když zvířata, tak i lidi, ne ? Nebo jsou snad lidi míň jak zvířata ?
Třeba tkzv. sudetští Němci....
Trochu mi to připomíná ČTV, ta taky umí vyrábět práci tak, aby měli herci a spol. zaměstnání. O nic jiného tam nejde.
Ale co už, zdroje jsou.
Vy jste fakt skvělí, zaděláte na problém...a pak už jen parazitovat na ostatních (stát totiž ty peníze inkasuje od daňových poplatníků).
A ještě tomu říkáte " věda".
Proč to neuhradíte sám ? Včetně těch dotací ? Co vám brání ?!??
Odpovězte, proč si nevyhrnete rukávy a nejdete do toho, ale za své ?
rýpal lesní
22.10.2020 22:31 Reaguje na Joseph ChlorMajka Kletečková
23.10.2020 00:51 Reaguje na Joseph ChlorDokud tu nebyl vlk, myslivci nadávali na rysa. Díky vlkovi začal být rys v pohodě.
Je dobré si vydržovat nějakého vnějšího nepřítele. Až lidi všechna ostatní zvířata vyhubí, tak se pustí do sebe. Pak to bude s kompenzací škod státem mnohem složitější.
Jan Šimůnek
23.10.2020 09:05 Reaguje na Majka KletečkováRadim Polášek
18.10.2020 13:17Střílet vlky, střílet vlky, střílet vlky.
Aby ti, co zbudou, dostali strach pokaždé, když ucítí člověka a od ohrad s ovcemi a dalších člověkem vyrobených chovných staveb zmizí s ocasem mezi nohama okamžitě jak na ně někdy narazí.
Miroslav Vinkler
18.10.2020 13:33 Reaguje na Radim PolášekJAROSLAV HALAMA
18.10.2020 14:05 Reaguje na Radim PolášekViktor Šedivý
18.10.2020 14:21 Reaguje na JAROSLAV HALAMAJan Knap
18.10.2020 16:18 Reaguje na JAROSLAV HALAMAPříspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.
david matoušek
18.10.2020 17:20 Reaguje na Jan KnapJarek Schindler
18.10.2020 18:33 Reaguje na david matoušekJarda Vesničan
28.10.2020 19:02 Reaguje na Jan KnapJan Šimůnek
18.10.2020 18:16 Reaguje na JAROSLAV HALAMArýpal lesní
23.10.2020 23:06 Reaguje na Jan ŠimůnekNebo jsou slepí a hluší a ty ovce našli jen po hmatu.
<rl>
Karel Zvářal
18.10.2020 13:49Od začátku návratu vlka jsem pro. Jsem pro slovenský model, ke kterému bychom měli směřovat od začátku, a nečekat, až situace vygraduje. Potom možná bude pozdě bycha honit, tak jako jsme svědky u těžko zvladatelného viru. průběžné usměrňování regulací problémových smeček/jedinců. Tam, kde lidem neškodí, nechť svobodně žijí
Karel Zvářal
18.10.2020 13:53Od začátku návratu vlka jsem pro průběžnou (mírnou) regulaci problémových jedinců/smeček. Jsem pro slovenský model, ke kterému bychom měli směřovat od začátku, a nečekat, až situace vygraduje. Potom možná bude pozdě bycha honit, tak jako jsme svědky u těžko zvladatelného viru. A tam, kde vlci lidem neškodí, nechť svobodně žijí.
Břetislav Machaček
18.10.2020 15:14 Reaguje na Karel ZvářalTotální hájení je krůček od jejich degradace na úroveň ochočeného
zvířete, které se lidí neobává a ani jejich zbraní. Každé normální zvíře před světlicí uteče, tak jako před lidmi opravujícími ohrady.
Pouze tyto kreatury trhaly ovce dál a čekaly, kdy budou moci pokračovat. To se stát někde s tradičními populacemi vlků, tak vybijí celou smečku takto zkažených zvířat. To se děje s tygry,
kteří ochutnali lidské maso. Nikdo jim nedává obojek a sleduje,
koho sežere příště. Bojím radikalizace a ilegální likvidace pomocí otrávených návnad. Na ta doplatí zase ohrožení dravci a jiná masožravá zvířata, která přírodu od zdechlin uklízejí. Vlk se
v zimě z hladu uchýlí i k tomu a bude to drastické a zbytečné.
Ta neústupnost vlkomilů zplodí pouze další problém navíc.
Zcela se tak vytratila soudnost ochranářů, kteří vyrostli u
svých bílých myšek, které nosili k veterinářům dokonce léčit.
Děti z vesnic nastražovaly na jejich šedé příbuzné pastičky a
umí tak rozlišit prospěšnost tvora pro danou lokalitu.
Myš ve stodole byla škůdce, tak jako vlk v ohradě s ovcemi. Ti
z města své myšky milovali a milují i ty vlky, ale ovce už ne,
protože je nepovažují za zvířata, ale pouze za krmivo pro vlky.
Tak ať pak spásají louky sami pomocí těch vlků, které přeškolí
při přemnožení na vegetariány. Do nekonečna je stejně hájit nejde,
ale to už tu budou pouze ty kreatury nebojící se lidí.
Karel Zvářal
18.10.2020 15:30 Reaguje na Břetislav MachačekHorší je, že tam intenzivně loví karibú, bo Lidl tam nemají. Došlo to až tak daleko, že soby chovají na farmách a vypouští. Jedna nenažraná rodinka jich za rok pobije mnoho desítek, ti snad nic než maso nemají na jídelníčku. Co mě *ere nejvíc, jak plundrují hnízda ptákům, kterých je v té oblasi poskrovnu, ale tradice jim velí všechno posbírat. O lovu tuleňů nemluvě, když čtyři z pěti sklouznou s dírou u hlavy pod hladinu...
Jan Šimůnek
18.10.2020 18:18 Reaguje na Břetislav MachačekJan Olejníček
18.10.2020 21:42Miroslav Vinkler
18.10.2020 22:58 Reaguje na Jan OlejníčekNezájem o obyčejné lidi , kteří se živí sebe a své rodiny poctivou prací.
A tohle si platíme z našich daní , to je k zblití.
david matoušek
19.10.2020 08:39 Reaguje na Jan OlejníčekJosef Ston
18.10.2020 23:20( Beskydy) od jara vlci zadavili přez 100 ovci... A to i v ohradě postavené specializovanou firmou a hrazenou z dotací.
Jan Šimůnek
19.10.2020 08:09 Reaguje na Josef Stondavid matoušek
19.10.2020 08:57 Reaguje na Jan ŠimůnekBřetislav Machaček
19.10.2020 11:01 Reaguje na Josef Stonchovatele a kritiky vlků. Chce to vlčí smečku do Divoké Šárky
a reakce bude zcela jiná. K tomu jěště kousanec do zadku někomu
z vlkomilů, zakousnutá čivava ochránkyně a vidím to na regulační
odstřel. Na to se zatím čeká a nějaké stovky ovcí jsou jim
zatím fuk.
rýpal lesní
22.10.2020 21:48 Reaguje na Břetislav MachačekNebo jako redaktor nějaké TV. Ale souhlas, pražáků je hodně, ještě by i zbylo.
<rl>
rýpal lesní
22.10.2020 22:06 Reaguje na Josef StonMajka Kletečková
23.10.2020 01:28 Reaguje na rýpal lesníPastevečtí psi (slovenský čuvač, maďarský komondor, jugoslávský šarplaninec ...) jsou součástí stáda a instinktivně jej chrání proti útokům šelem a zlodějů. (Pozor, neplést s ovčáckými psy, ti jsou používáni k nahánění a vedení stáda a nebyli šlechtěni na boj s vlkem.)
Pastevečtí psi jsou proti vlkům těžká váha a v boji jeden na jednoho má dospělý pes nad vlkem velkou fyzickou převahu. Vlk je na druhou stranu hbitější a mazanější.
Jan Šimůnek
23.10.2020 09:08 Reaguje na Majka KletečkováBude třeba zařídit, aby se vlci lidí báli a prchali před nimi, a to se jinak než střelbou zařídit nedá. A pokud se stávající, totálně zkažení, vlci nedokáží naučit strachu před lidmi, pak budou muset být všichni vystříleni.
rýpal lesní
23.10.2020 23:13 Reaguje na Majka KletečkováTeritoriální výchova, příslušnost k stádu, a umí počítat kusy. To stačí.
A na vetřelce moskevák :-)
A kdo si ohřál u nich v kožichu ruce, ví, jak jsou povahou fajn, ale jen pro toho, kdo je jejich.
<rl>
david matoušek
23.10.2020 06:38 Reaguje na rýpal lesníBohdan Kaluza
19.10.2020 12:47co jste ulovili, že máte hlad... řekl bych, že nic. Pobijete všechny dravce, a pak se divíte, že je přemnožená spárkatá, že je mnoho hrabošů...
a jejich počty reguluje i ten vlk, pro jehož odstřel tak horujete až hystericky.
Jan Šimůnek
19.10.2020 13:06 Reaguje na Bohdan Kaluzadavid matoušek
19.10.2020 13:43 Reaguje na Bohdan Kaluzadavid matoušek
19.10.2020 13:49 Reaguje na Bohdan KaluzaMajka Kletečková
23.10.2020 01:37 Reaguje na david matoušekJan Šimůnek
23.10.2020 09:09 Reaguje na Majka KletečkováJan Olejníček
19.10.2020 13:57 Reaguje na Bohdan KaluzaOvce fakt nepatří do přírody?
Jan Šimůnek
19.10.2020 17:27 Reaguje na Jan OlejníčekMajka Kletečková
23.10.2020 01:42 Reaguje na Jan ŠimůnekTo na Vás ale sedí také.
rýpal lesní
23.10.2020 23:14 Reaguje na Jan Šimůnek<rl>
Jarek Schindler
23.10.2020 09:29 Reaguje na Bohdan KaluzaPobijí se všichni dravci? Řekl bych, že ty všechny dravce nejste schopen ani vyjmenovat, natož abyste znal jejich stavy.
Jarek Schindler
23.10.2020 09:29 Reaguje na Bohdan KaluzaPobijí se všichni dravci? Řekl bych, že ty všechny dravce nejste schopen ani vyjmenovat, natož abyste znal jejich stavy.
Miroslav Vinkler
20.10.2020 13:49Jinak dopadneme jak s emigranty ve Švédsku.
Jan Šimůnek
20.10.2020 17:46 Reaguje na Miroslav Vinklerrýpal lesní
22.10.2020 21:44 Reaguje na Miroslav VinklerMajka Kletečková
21.10.2020 17:12Pokud tento chovatel nevyužívá v oblasti s výskytem vlků pastevecké psy, tak opomenul jeden z nejzákladnějších, nejdůležitějších a nejúčinnějších způsobů ochrany. Může mít hafo lidských strážců, ale bez pasteveckých psů nelze jeho ochranu ovcí považovat za adekvátní situaci.
Břetislav Machaček
21.10.2020 17:48 Reaguje na Majka Kletečkováv diskusi 20.10 v 17.44 pod článkem Jindřišky Jelínkové o vlcích
na Broumovsku. Možná jste to přehlédla a tak prosím o ty odpovědi.
Předem děkuji.
Miroslav Vinkler
21.10.2020 21:01Obec Šonov požádala úředně CHKO Broumovsko o udělení výjimky :
" Žadatel chce odstranit jedince vlka obecného nebo jemu podobného křížence z přírody, který se projevuje nestandardním chováním. Tento jedinec dle útočí na hospodářská zvířata v těsné blízkosti intravilánu obce. Snaha o odstranění jedince je odůvodňována prevencí závažných škod, zejména na úrodě, dobytku, lesích, rybolovu, vodách a ostatních typech majetku....
==================
Odpověď AOPK/ CHKO Broumovsko vypadá takto :
" Žadatel zamýšlí odstranit jedince vlka obecného nebo jemu podobného křížence z přírody, který se projevuje nestandardním chováním.....
Agentura vyzývá žadatele k odstranění nedostatků žádosti o povolení výjimky :
- ve lhůtě do 31. 10. 2020 doplní žádost o podklady, které ve smyslu § 45 odst. 1 správního řádu jednoznačně specifikují, které věci se žádost týká (tj. předmět řízení o výjimce) a čeho konkrétně se žadatel
domáhá:
- Přesná identifikace jedince, který má být z přírody odstraněn, z čeho žadatel dovozuje, zda se jedná o vlka či zda se jedná o křížence s jiným druhem. Žadatel by měl předložit informace formou důkazů (např. DNA, fotografie apod.)"
Následují další bláboly a končí se :" Výše uvedené nedostatky Agentura považuje za podstatné vady žádosti. Nebude-li nedostatek podané žádosti ve stanovené lhůtě odstraněn, správní orgán řízení podle § 66 odst. 1 písm. c)
správního řádu zastaví."
Dále upozorňujeme žadatele, že na udělení výjimky ze zákona o ochraně přírody není právní nárok.
Agentura p ř e r u š u j e řízení ve věci povolení výjimky na dobu do odstranění nedostatků žádosti podle výše uvedené výzvy, nejdéle však
do 31. 10. 2020. "
Ing. Hana Heinzelová, v. r.
VEDOUCÍ SPRÁVY CHKO BROUMOVSKO
==================================================
Snad vám taky došlo kam zašel úřední šiml, v našem případě klisna H.H.
To je spravedlnost v podání úřednice, která si zjevně dělá z bezmocných
farmářů srandu.
Radek Novák
22.10.2020 09:34 Reaguje na Miroslav VinklerKdyž F.H. ve scénce hrobníka požadoval vlastnoruční podpis nebožky že je mrtvá, netušil jakou inspirací pro úředníky se stane.
rýpal lesní
22.10.2020 21:32 Reaguje na Miroslav VinklerS pozdravem "právo pro každého", <rýpal lesní>
Jarek Schindler
23.10.2020 09:45 Reaguje na rýpal lesnírýpal lesní
23.10.2020 23:21 Reaguje na Jarek SchindlerAno, díky neuměščikům ( to je název na Rusi pro ty kteří neovládají to co mají umět a jsou zodpovědni za stav ) to pak vypadá, jak píšete. Občané by je měli nakopat do zádele.
<rýpal lesní>
Joseph Chlor
22.10.2020 15:11Ale to například i mikrobi, bakterie, viry....hraboši...
Teze druhá : Vlky lidé odjakživa hubili.
Dnes je přikrmují, ba i dotují škody jimi působené.
Teze třetí : Mnohé se změní až vlci roztrhají nějaké dítě.
Bohdá to nebude nikdy žádné dítě, včetně zeleného dítěte.
Teze čtvrtá : Vlky z lesů žene hlad.
Dnes za rozvinutého kapitalismu 5.0 by však neměl hladovět nikdo. A navíc - lesy se proměňují díky těžařům (oni to svádějí na kůrovce) v holiny. Tedy vlci za chvilu nebudou mít z čeho utíkat....
:-D)))
Ne ,vážně . Já su vášnivý houbař (někdy však přinesu z lesa pouze pytel petek a dalších obalů, co tam zanechali jiní milovníci lesů). A tak uvažuju, že si krom pepřáku (prý zmákne i medvěda) pořídím revolver nebo pistoli na plynové patrony. Máte s tím někdo zkušenost ? Zaplaší to či dokonce zpacifikuje vlčí smečku ?
Neměl bych si radši pořídit kulomet ?
Víte, chodím většinou s manželkou, ona po operaci nezvládne utíkat....ale kulomet by možná unesla !!!
Miroslav Vinkler
22.10.2020 15:17 Reaguje na Joseph ChlorKdyž nic jiného, rozcvičíte se i s manželkou na čerstvém vzduchu.
Joseph Chlor
22.10.2020 17:09 Reaguje na Miroslav VinklerTo máš doma po dědkovi, ten granát ?
Bacha si dej, za nouzového stavu by tě za takové přechovávání munice mohli klidně poslat do basy. Nechávej si takové věci raději sám pro sebe, nešiř je po netu, mohl by se toho někdo chytit... víš jací jsou dneska lidi.
Hezký den.
Miroslav Vinkler
23.10.2020 06:16SPUŠTĚN NOVÝ WEB FARMÁŘŮ BROUMOVSKA
- VLK TRAVU NEZERE -
Chráníme a pečujeme o krajinu, která je našim domovem.
http://www.vlktravunezere.cz
Lenka Č.
23.10.2020 07:36 Reaguje na Miroslav VinklerPrvní skupina tvrdí zastřelit každého vlka, který se odváží překročit státní hranici.
Druhá skupina vlky chránit a nezkřivit jim ani vlásek.
Co takhle posunout se každý se svého umanutého postoje o krok vedle a zaměřit se na nějaký rozumný management krajiny? Tam, kde problém je, ho řešit - a umožnit tedy vlkům, aby se opět naučili mít strach z člověka. Tam, kde větší problém není (Šumava, Česká Kanada apod.) a vlci nepůsobí takové škody, a jejich výskyt je spíš ojedinělý, je nechat být.
Tohle bych viděla jako optimální řešení. Proč musíme všechno hned hnát do extrémů?
david matoušek
23.10.2020 07:56 Reaguje na Lenka Č.Jan Šimůnek
23.10.2020 09:11 Reaguje na Lenka Č.Lukáš Kašpárek
23.10.2020 08:56 Reaguje na Miroslav VinklerCo to je kur** za protimluv???????????????
Vlci do krajiny patří! Do krajiny nepatří nezodpovědní a zároveň neschopní podnikavci typu velkochovů domácích zvířat, kteří ani nejsou schopni se řádně postarat!
Pane Vinkler vzpamatujte se.....
Jan Šimůnek
23.10.2020 09:13 Reaguje na Lukáš KašpárekMiroslav Vinkler
23.10.2020 10:10 Reaguje na Lukáš KašpárekAle vlci a jejich pomatení ochránci nesmí diktovat všem bezbřehé představy o tom, že musíme vlka chránit vždy a všude.
Co bude mimo vymezené pásmo musí být bez skrupulí odstřeleno nebo odchyceno.
Jan Šimůnek
23.10.2020 13:52 Reaguje na Miroslav VinklerMichal Vacek
23.10.2020 11:08Závěrem jen... takto to dopadá, když někdo žije od narození někde v Brně v paneláku a v pětadvaceti zjistí, že někde venku je příroda. A tam žijí i živá zvířátka. Tak se najednou začne strašně starat a chce všechno zachraňovat. Uvidí, že někde v americe ve velkých parcích, nebo jinde na světě žije v divoké přírodě spousta různých druhů zvířat, tak se ráčí je tady také vysadit. Ale vůbec nedomýšlí, jaké to v těchto podmínkách může mít následky. ....že?? pane Malík.
Jak v jednom televizním dokumentu hovořil dvaadevadesátiletý lesník. Mluvil moc hezky o přírodě a o tom, jak ji člověk ubližuje. Ke konci řekl jednu krásnou větu. "Za posledních sto let nikdo neublížil víc přírodě, než za posledních třicet let ty spolky rádoby ekoochránců ...děti země a jím podobné". Dle mého selského rozumu, ochrana přírody je v úplně jiných podstatách, než že tady budeme podporovat přemnožení některých živočišných druhů. Jako v minulosti kormoráni. ...to bylo slávy a nadšení, že jsou opět tady. Přísně se chránili. Teď? Jsou premnoženi a platí se za odstřel. ...také výsledek "ekoteroristů".
rýpal lesní
23.10.2020 23:24 Reaguje na Michal Vacek<rl>
Michal Vacek
23.10.2020 11:14Majka Kletečková
23.10.2020 12:41 Reaguje na Michal VacekHunter
23.10.2020 14:17 Reaguje na Majka KletečkováMajka Kletečková
23.10.2020 12:39speciální vlčí KPZ (pepřový minispray, miniparalyzér s LED svítilnou a odlehčený ruční granát – vše barevně sladěno).
Doporučená barevná provedení:
- zelená
- duhová
- malinová
Miroslav Vinkler
23.10.2020 13:28 Reaguje na Majka KletečkováHunter
23.10.2020 14:15 Reaguje na Miroslav Vinklerhttps://www.polovnickakomora.sk/sk/spk-aktualne/spravy-a-informacie/2117-na-slovensku-sa-aj-nadalej-bude-lovit-vlk.html
Petr Pekařík
23.10.2020 18:15 Reaguje na Hunterrýpal lesní
23.10.2020 23:26 Reaguje na Petr PekaříkPetr Pekařík
24.10.2020 09:11 Reaguje na rýpal lesníMajka Kletečková
24.10.2020 17:28 Reaguje na Petr PekaříkBřetislav Machaček
24.10.2020 18:40 Reaguje na Majka Kletečkováotázky neumíte a stále píšete to
samé. To jste za to placená? Jinak
seďte raději u PC, ať vás opravdu nepotká v přírodě hladová smečka. Jim nevysvětlíte, že jste jejich
ochránkyně a hájíte je před lidmi,
kteří pouze chtějí, aby se opět
obávali lidí a zůstali v lesích.
Jste žena, a ženy neurážím, aby
být to chlap tak ...!
Hunter
26.10.2020 10:17 Reaguje na Břetislav MachačekPetr Pekařík
24.10.2020 15:49 Reaguje na Majka KletečkováMajka Kletečková
24.10.2020 18:35 Reaguje na Petr PekaříkJinak mne ale těší důvěra, s jakou se na mne obracíte ve věci týkající se pasteveckých psů. Ne každý zde na ekolistu je schopen náležitě ocenit moje moudra.
S tím poměrem 1:1 si to příliš ulehčujete. Typický pastevecký pes je těžká váha a zmákne dva dospělé evropské vlky. A to i přes to, že síla jeho skusu se té vlčí nevyrovná. Doporučuje se zaměstnávat alespoň dva tyto hlídače i při malém počtu hospodářských zvířat. Farmář, pro kterého sháníte tyto informace, by se měl podle mého názoru sám obrátit na odborníka z hnutí Duha. Dobrá a fundovaná rada se neobejde bez podrobnějšího seznámení se s konkrétními podmínkami chovu farmáře.
Majka Kletečková
24.10.2020 18:36 Reaguje na Petr PekaříkBřetislav Machaček
24.10.2020 18:54 Reaguje na Majka Kletečkovádokud se nespálí. Do přírody si oblékněte ta
trička a vlci budou vědět, že jste jejich
ochránkyně. Pozdravně zavyjí a půjdou lovit
ovce i s těmi ovčáckými psy. Hlídač bude na ně
pokřikovat, mávat rukama a nakonec se i se psy
za desítky tisíc zavře do nějaké boudy.
Petr Pekařík
25.10.2020 13:01 Reaguje na Majka KletečkováPetr Pekařík
25.10.2020 13:04 Reaguje na Majka KletečkováBřetislav Machaček
25.10.2020 15:06 Reaguje na Petr Pekaříkovce maximálně rozmazané a nebo vůbec. Pak
ukážou roztomilá vlčata z obory v Srní či ZOO
a nějaké pochybné záběry z fotopastí. Tomu se říká
objektivita a ohleduplnost k divákům slabší nátury.
Na to pak hned vidíme v akčním filmu potoky krve,
uťaté hlavy a sadismus. Prostě se ukazuje pouze to, co se hodí do krámu. Lidé by ale měli být zoceleni i při pohledu na realitu života jako je roztrhaná umírající ovce či pes po boji s vlky. Bohužel dnes
tu máme takový svět, že za nás rozhodují jiní, co je pro nás vhodné a nevhodné, co je fejk a co ne, který web je pravdivý a který lživý.
Tohle nejsou ty sliby z listopadu 1989 o svobodě
tisku a informací. Takže se tomu nedivte, že vám
odkaz někdo smaže. Možná nás časem nechají i
zavřít za kritiku totální ochrany vlků na úkor
likvidace pastevectví.
Majka Kletečková
26.10.2020 12:15 Reaguje na Petr PekaříkRoztrhaný pes u domácího stavení a roztrhaná ovce v ohradě – v tom z hlediska drastičnosti žádný rozdíl nevidím.
Břetislav Machaček
26.10.2020 19:34 Reaguje na Majka Kletečkováa zabít své psy. Odhaduji to na záběr nějaké
automatické kamery. Bohužel tak samo mohou
skončit nejenom ovce a psi. Zkuste si sama
vyhledat různé záběry zbytků lidí po setkání
s vlky a medvědy a to prosím ze zemí, kde
existují opravdu divoká zvířata bojící se
člověka- lovce "s hromovou holí". I tam
dochází k neštěstím, kdy se prostě setkají
a zvítězí ten, kdo je připraven a kdo není,
ten bohužel prohraje. Vaše pepřáky než je
vyhrabete z baťohu vám budou na prd a zkuste
se zeptat kynologů, zda se dá ubránit třeba
smečce obyčejných psů. Pokud to umíte, tak
jednomu, někdy se štěstím i dvěma, ale tři
už bez opakovací pušky nezvládne nikdo.
A to mluvím o samotném muži a ne o ženě
bránící ještě malé děti či pejska. Pokud
vlci poznají sílu zbraně, tak se lidem
vyhnou a při setkání postačí pouhé poplašné výbušky nebo obyčejná startovní pistole.
To by reagovali jinak na použité světlice.
Bez této zkušenosti ale nemají žádné
zábrany a nepomůže vám ani to tričko.
Mimochodem dobrý obchodní artikl, jak si
přivydělat nějakou tu korunu na lidech bez
patřičných informacích a věřících těm
jejich propagačním materiálům. Inu kšeft
je kšeft a ani kapři si sami nebudou
vypouštět vlastní rybník.
Petr Pekařík
31.10.2020 22:32 Reaguje na Majka Kletečkováhttps://www.seznamzpravy.cz/clanek/noci-s-nepritelem-jak-farmas-chrani-sve-stado-pred-vlky-126402#seq_no=7&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_req_id=6mqBpx6qm7r-202010312046&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Petr Pekařík
1.11.2020 20:05 Reaguje na Petr Pekaříkhttps://technika.magazinplus.cz/1888-spojene-staty-zrusily-po-vice-nez-ctyriceti-letech-ochranu-ikonickych-vlku.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_req_id=pOnQwf9KaZE-202011011810&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Petr Pekařík
11.11.2020 18:10 Reaguje na Majka KletečkováA to je čuvač jehňátko , na rozdíl od šarplanince, středoasiata apod. . Prostě hájí svůj prostor. Bůh ochraňuj turisty !
Petr Pekařík
16.11.2020 13:37 Reaguje na Majka Kletečkováhttps://www.youtube.com/watch?v=Yxx8pQSVku8