https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/viden-zlepsi-podminky-pro-chodce.rozsiri-chodniky-vytvori-neve-pesi-zony-a-vysadi-stromy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Vídeň zlepší podmínky pro chodce. Rozšíří chodníky, vytvoří nové pěší zóny a vysadí stromy

21.5.2022 06:08 | VÍDEŇ (Ekolist.cz)
Vídeňská ulice Otto Bauer Gasse.
Vídeňská ulice Otto Bauer Gasse.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | Christian Fürthner / Stadt Wien
Vídeň zlepšuje podmínky pro chodce. Pěší doprava je v rakouské metropoli totiž tou nejvyužívanější, Vídeňané absolvují pěšky více než třetinu svých každodenních cest. Radnice šesti městských částí proto letos oznámily nové plány na rozšíření chodníků, vytvoření pěších a volnočasových zón, zlepšení veřejného prostoru a zvýšení bezpečnosti a komfortu v okolí škol.
 

S 35 procenty zaujímá pěší doprava největší podíl na každodenních cestách obyvatel rakouské metropole; větší než cesty MHD (30 %), automobilem (26 %) či na kole (9 %). Radnice šesti městských částí se proto rozhodly vypracovat a schválit strategické plány pěší dopravy. Tři městské obvody (Favoriten, Meidling a Rudolfsheim-Fünfhaus) jsou nyní ve fázi příprav, další trojice (Neubau, Josefstadt a Ottakring) již takzvané pěší masterplány představila a do konce roku provede i s podporou magistrátu první zlepšení.

Vídeňská ulice Zieglergasse.
Vídeňská ulice Zieglergasse.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | Christian Fürthner / Stadt Wien

Přehledy městských částí v první řadě vyznačují, jaké oblasti patří pro pěší dopravu mezi nejvýznamnější a které oblasti vykazují největší problémy. Detailní plány poté přímo ukazují konkrétní potenciál pro zlepšení, například rozšíření úzkých chodníků, doplnění chybějících přechodů nebo zeleně. Městské části podle nich plánují konkrétní stavební zlepšení na několik let dopředu.

V obvodě Neubau se letos rozhodli pro přestavbu v pěti ulicích. Některé z úseků se stanou pěšími či obytnými zónami. Místní radnice chystá i kampaň zaměřenou na citylogistiku, která má omezit stále častější parkování dodávek a dalších vozidel na chodníku.Městská část Josefshof plánuje na letošní rok proměnu veřejného prostoru před školními budovami. Z asfaltového parkoviště se stane volný prostor k hraní a učení, s lavičkami, vodním prvkem a stromy poskytujícími stín a ochlazení v horkých dnech. Radnice se zaměří i na bezpečný průjezd cyklistů v okolí škol a vysadí novou zeleň v ulicích.

Další vídeňský obvod, Ottakring, letos mimo jiné klade důraz na systematické zvýšení bezpečnosti školních cest, například zlepšením rozhledových poměrů v křižovatkách a rozmístěním reflexních výstražných značek.

Pěší masterplán vídeňské čtvrti Neubau, 2022.
Pěší masterplán vídeňské čtvrti Neubau, 2022.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | MA18, komobile / Stadt Wien

Pěší masterplány vznikají ve spolupráci městských částí a vídeňského magistrátu. Ten nabízí odbornou podporu, pomoc při podávání dotačních žádostí na spolkové ministerstvo pro klima a iniciativu městských částí doplňuje i vlastními opatřeními jako jsou ozeleňování budov a celoměstsky významných veřejných prostor nebo výstavba pítek. Podle vídeňské radní pro dopravu Ulli Simy se iniciativy magistrátu a městských částí vhodně doplňují a pomáhají vrátit město lidem a učinit jej lepším místem k životu i adaptovat na změny klimatu. „Chůze je obzvláště zdravá a šetrná ke klimatu, proto bychom měli chodcům vyrolovat pomyslný červený koberec,“ uzavírá Sima.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ig

21.5.2022 11:40
To je vlastně pravda s tím poměrem cest pěšky a autem, u mě je to podobně. Například v pondělí jsem šel pěšky dát před vrátka popelnici a podruhé do Žabky pro rohlíky, zatímco autem jsem byl jen jednou, v Kolodějích se zastávkou v Nebušicích.
Odpovědět

Viktor Šedivý

22.5.2022 15:26 Reaguje na
No vida - začínáte chápat, jak správně data k rozhodování připravit.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist