https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/vlci-v-obore-na-trutnovsku-zahubili-deset-danku-pulku-stada
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Vlci v oboře na Trutnovsku zahubili deset daňků, půlku stáda

7.6.2019 00:42 | BERNARTICE (ČTK)
Smečka vlků včera ráno v oboře manželů Kučerových v Bernarticích na Trutnovsku roztrhala deset daňků z devatenáctičlenného stáda. / Ilustrační foto
Smečka vlků včera ráno v oboře manželů Kučerových v Bernarticích na Trutnovsku roztrhala deset daňků z devatenáctičlenného stáda. / Ilustrační foto
Licence | Volné dílo (public domain)
Smečka vlků včera ráno v oboře manželů Kučerových v Bernarticích na Trutnovsku roztrhala deset daňků z devatenáctičlenného stáda. Mezi zabitými kusy byla i jedna březí samice. Údajně šlo o smečku z Vraních hor, která loví od Trutnova po Adršpach na Broumovsku. Chovatelé odhadují škodu na desítky tisíc korun. Uvedl to včera server iDnes.cz.
 

Mrtvých daňků mohlo být i víc, kdyby vlky nevyplašila Dana Kučerová, když šla brzo ráno venčit psy. Čtyřapůlhektarová obora se rozkládá kousek od jejich domu. "Viděla jsem, jak vlk přímo u plotu mordoval daňka. Zahlédla jsem jeho hřbet, byl to stoprocentně vlk," uvedla. Vlci podle ní nezabíjeli z hladu, ale pro zábavu. Do obory se podhrabali pod plotem.

Kromě prostředků z fondu ministerstva životního prostředí, který by měl zaplatit odvoz usmrcených zvířat do kafilérie, Kučerovi s finanční náhradou nepočítají. "Chovatel spárkaté zvěře, přestože hospodaří stejně jako zemědělec, nemá podle současné legislativy nárok na dotace," uvedl Jiří Kučera. Manželé daňky chovají v oboře na úpatí Vraních hor tři roky.

Letošní škody od vlků nebyly zatím příliš vysoké, protože větší farmáři nechávali na jaře stáda déle v uzavřených ovčínech. Úředníci Správy CHKO Broumovsko evidují letos do 10. května dvě usmrcené ovce, uhynulá tři osiřelá jehňata, osm usmrcených telat a jedno nezvěstné. Městský úřad Trutnov eviduje letos 31 zvířat prokazatelně stržených vlkem, jde o 18 ovcí a deset daňků na území Bernartic a tři ovce v Radvanicích.

V květnu se chovatelé z Broumovska připojili k mezinárodní akci za ochranu pastevectví před vlky. Ve Vernéřovicích na Broumovsku 10. května zapálili protestní vatru. Vyslovili tím nesouhlas s návratem vlků.

První smečka na Broumovsku po 250 letech byla potvrzena v roce 2015. Od té doby zadávili vlci stovky ovcí, koz, telat a také mnoho kusů divoké zvěře. Ochránci přírody odmítají snižování počtu vlků kvůli redukci škod na zvířatech. Farmáři by podle nich měli stáda důsledně zabezpečit elektrickými ohradníky a pořídit si ovčácké psy.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (51)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jan Šimůnek

7.6.2019 19:27
Vystřílet to. A bude-li nám EU bránit, odejít z ní.
Odpovědět
ZU

Zbynek Ulcak

7.6.2019 22:49 Reaguje na Jan Šimůnek
Myslíte ty chovatele, že?
Když někdo chová tak krásná zvířata jako jeleny, daňky apod. v ohradě, oboře - tak si zaslouží, aby mu je vlci sežrali. Ostatně - co by s těmi daňky ti "chovatelé" udělali - nechali na dožití?
Odpovědět

Jan Šimůnek

8.6.2019 13:08 Reaguje na Zbynek Ulcak
Bohužel, tahle zvěř v tak velkém množství do normálního lesa nepatří, proto se běžně chová v ohradách, oborách apod. (V normálním lese působí jak živá katastrofa.)
Vlci tady nemají co dělat. Je jen otázka času, kdy to samé provedou v nějaké mateřské škole.
Odpovědět
ZU

Zbynek Ulcak

8.6.2019 15:45 Reaguje na Jan Šimůnek
V tom s Vámi samozřejmě souhlasím - vystřílet ty svině šedivé, které sežerou naše děti a vnuky, tak jako se to děje denně na Slovensku, Rusku a jiných zemích, kde vlci žijí v mnohem větších počtech!
Odpovědět

Jan Šimůnek

9.6.2019 08:34 Reaguje na Zbynek Ulcak
Jistě, volná příroda je jen proto, aby se po ní proháněli opilí a zdrogovaní členové ekologických organizací, jako u nás na Šumavě. Nikdo jiný v ní nemá co dělat.
A vůbec - lidi mají sedět přivázaní u pásu ve fabrice a makat na ekologické aktivisty a jejich šílené vize, akorát se smějí čas od času nažrat a vyměnit si pamprsky.
Odpovědět
Sl

Slovan

9.6.2019 20:05 Reaguje na Jan Šimůnek
Zatím se mi zdá, že zdrogovaný, zfanatizovaný a zmagořený jste jen vy. Naprostá nula, která ve svém životě nic nedokázala a která si svou méněcennost snaží vybít na zvířatech, která se bránit nemohou. Odpad společnosti. A ať to redakce klidně znovu smaže a zcenzuruje. Aspoň budu vědět, že sem posílat peníze na chod nebudu - proč taky, když chrání ty, proti kterým by měla bojovat.

https://www.youtube.com/watch?v=HvK8AozBTiU&list=PLmsRADTMbmkeZnzInP8w5Yu8F7pBsyXF2&index=6 (Všechny pocity na vás jsou v témhle jediné skladbě)
Odpovědět

Jan Šimůnek

10.6.2019 20:18 Reaguje na Slovan
O ekolozích "pod vlivem", jezdících po rezervaci v terénních vozidlech se běžně psalo v diskusních fórech na začátku ekology zaviněné kůrovcové devastace Šumavy. Čili existuje vícero nezávislých svědectví, která se vzájemně potvrzují.
Odpovědět
ZU

Zbynek Ulcak

9.6.2019 23:05 Reaguje na Jan Šimůnek
"... každý den se sem plíží gayové u Mexika a přicházejí odpojit naše ženy v kómatu od přístrojů..." (Homer Simpson) - Pane docente - Vy také žijete v zajetí nějakých svých bludů...
Odpovědět
re

regis24

9.6.2019 11:38 Reaguje na Zbynek Ulcak
Jen tak pro upřesnění není to žádná obora, ale farmovy chov. A na co asi se tak na farmě chová? Mléko to asi nebude...
Akorát v tomto případě jaksi nefungují rady eko-rádoby odborníků na ochranu stád. Plot byl vysoký 2 metry. A nevím jestli jsou pastevečtí psi vhodní k daňkům...
V těchto případech bude fungovat jedině ochrana majetku se zbraní.
Odpovědět
mr

9.6.2019 21:36 Reaguje na regis24
Vyrábíte po myslivecku nesmyslný problém, kde vlastně žádný není. Proč někdo něco chová a nemá to řádně zabezpečené? Jaký je rozdíl mezi nezabezpečeným daňkem a beranem? Do kdy chcete vlastně ty nezabezpečené chovy a jejich nezodpovědné majitele obhajovat? Vlk má po lesích a polích honit zvěř, aby nepáchala tolik místních škod. Stahovat jejich pozornost k nezabezpečeným domzvířatům by měl být trestný čin. Je problém, aby úřady tyto nezodpovědné chovy konečně ukončily? Kde vlastně sedí ta "žába na prameni"?
Odpovědět
re

regis24

10.6.2019 08:08 Reaguje na
mr co to meleš za blbosti? Asi neumíš číst - stádo bylo za 2 metry vysokým plotem. Jaké další zabezpečení tedy experti navrhují? Pastevecké psy? Tak doporuč plemeno pasteveckého psa vhodné ke stádu daňků a jelenů. Elektrický ohradník? Jak ten pomůže když se podhrabou?
Vlk nemá nic honit, honí si u toho jen úchylové jako ty...
Když už vlk má něco dělat, lovit slabé a nemocné kusy. To se jaksi u nás neděje, u nás vlci jen likvidují stáda domácích zvířat. Žába sedí v Hnutí Duha - ta jediná bere dotace na nesmyslné hlídky a zkoumání. Kde mají výsledky? Nikde. Nemají nic, jen sbírají hovna a občas vyfotí a odlijou stopu...
Odpovědět
mr

10.6.2019 12:03 Reaguje na regis24
Zatím tu melou pitominy leda myslivečtí úchyláci - máte jistě od toho chlupaté ruky a tady děláte leda ze sebe machra. Napsal jsem to jasně a stručně. Ty myslivecké pitominy nás stojí miliardy ročně lesních škod. Polní ani nevzpomínám - nedávno je ale vzpomínali v Tv. O přírodě víte naprosté houno. Nevím, proč by měli lovit leda slabé a nemocné kusy??? Asi jste padlý už totálně na hlavu. Loví všechno, co zvládne, dostihne a třeba i překvapí, a pak nakonec v přímém kontaktu přemůže. Tomu se, myslivecký troubo, říká přírodní výběr. Jeho nezastupitelný význam pro lesporost je ten, že honí zvěř a nenechá ji tím zničit úplně porost. Že zlepšuje vitalitu spárkaté všeobecně, je leda vedlejší účinek toho př. výběru. Tak se tomu děje od nepaměti všude tam, kde vlci byli a jsou dodnes. Třeba v Rusku se ani stromy nemusí nijak vysazovat, jelikož ve vlčích oblastech roste les sám tak, jak tomu bylo i u nás před mysliveckým blbnutím. Když si někdo neví rady s chovem a jeho zabezpečením, tak to nemá chovat. Likvidují leda nezabezpečená stáda - a to není ŽÁDNÁ ŠKODA, tak tu nebulte krokodýlí slzy falše. Hloupá, strakatá domkoza s nimi přežila přes půl roku v divočině - všichni myslivci - vodborníci jí "zkušeně" předpovídali trýznivou smrt ve vlčích mordách a ona nakonec skončí v klobásách, jelikož se sněhem došla hladová k lidem, zatímco jakési myslivci vychvalované "prvotřídní a životaschopně" stádo muflonů z volnosti skončilo, jak mělo - ve vlčích žaludcích. Už běžte s tou mysliveckou vodborností a histerií k šípku.
O psech tu bylo vzpomenuto už dosti, tak nevím, proč se tak naivně houpě ptáte. A na noc bych to klidně pozavíral, jako jiný dobytek. Myslíte si, že jsou jediní, co chovají na zahradě daňky???
Odpovědět
re

regis24

10.6.2019 22:04 Reaguje na
Čéče, víš jak vypadá daněk?
Jo a doporučuji aby jsi se do té Rusi odstěhoval, tam budeš v harmonii honit s vlky. Tady u nás se toho naštěstí nedočkáš. Vlci u nás nemají místo - všade už jsme my lidi.
Na uchylny eko zhulence taky dojde, jsou na ně nachystaný spoustu normálních lidí.
Odpovědět
JM

Jiří Malík

9.6.2019 13:34 Reaguje na Jan Šimůnek
Pane Šimůnku, možná byste se měl léčit.
Odpovědět
JM

Jiří Malík

9.6.2019 13:32
Bylo by rovněž vhodné, aby novinářská obec komentovala (a hlavně pravdivě) i to, co vlci činí dobrého. Tj. pomáhají chránit naše lesy před decimováním přezvěřením, které způsobili myslivci. Jak zaznělo na kulatém stole k problematice vlků letos ve sněmovně 99% vlčí potravy je divoká zvěř včetně jelenů i černé zvěře a srnčího. Měli bychom volat tedy sláva a hosana, zachráncům naších lesů. Bohužel, zatím je vlků moc málo, aby ty statisíce ks přemnožené zvěře zvládli, navíc, když část farmářů nemá dobře chráněno (pokud se vlk padhrabe, je špatně ohrada, ne vlk). Pokud by takto chtěli, tedy vyváženě a pravdivě, v souladu s tiskovým zákonem, média informovat, musela by každý den vzniknout minimálně jedna zpráva o tolik potřebné regulaci přemnožené zvěře vlky. Pak by špatné zprávy zanikly v přívalu vlčího dobra. Bohužel média raději plédují špatné zprávy a lidé si na to zvykli, nebo možná přirozenost části Čechů je nadávání od rána do večera a hledání nepřítele. Ano, vystřílet, ale přemnoženou zvěř na rozumné stavy, které pak budou udržovat predátoři. Jinak oprava české neználkovské tvorby (i níže): predátoři se nemohou přemnožit, vlci nechodí do školek, za přemnožení zvěře a příchod vlků mohou (i) myslivci, pokud je potravní nabídka, je nebo měl by být predátor. To je zákon přírody. Pro býložravce je predátor požehnání. A v drtivé většině predátoři neloví pro zábavu, ale proto, že mají hlad nebo učí lovit mladé. Pokud uloví kořist, sežerou, co jde a vrací se na místo ke konzumaci. Více násobná kořist u vlků je obdoba u lišek. Taky zadáví třeba celý kurník a pak to postupně odnosí, protože kořist lehká. U vlků to pak pochopitelně nejde, už kvůli ohradě. Urážet ekology jako pan Šimůnek, je opravdu směšné a ubohé a divím se redakci Ekolistu, že tyto nenávistné až xenofobní reakce ponechává.
Odpovědět
LB

Lukas B.

9.6.2019 16:46 Reaguje na Jiří Malík
na některých věcech se neshodneme. dobrá, nechme to tak. na trojčence se shodnout můžeme, co říkáte?
vlk bude redukovat přemnoženou zvěř, tak, že v ideální budoucnosti nebude třeba myslivosti (prý). ročně je uloveno řádově 200tis. ks srnčí zvěře (a je jich furt stejně a je to vícero-méněro setrvalý stav), hlavní to zamýšlené potravy vlků. kdybychom pro jednoduchost brali že smečka pěti vlků uloví a sežere jeden kus, potom ročně na vlka připadá přibližně 70 kusů ulovené a sežrané srnčí zvěře. to znamená, že na srnčí zvěř potřebujeme 200000/70 = 2857 vlků. a že tu jsou divoká prasata a jeleni, potom dejme tomu 4000 vlků. souhlasíte? vlk na 20 čtverečných kilometrů (extravilány měst a vodní plochy jsem si dovolil odečíst).
nebo je to jinak?
Odpovědět
mr

10.6.2019 12:26 Reaguje na Lukas B.
Stačí zvěř přestat v zimě krmit. To pak budou totiž jiná čísla. A samozřejmě i jiné tlaky od zemědělců a lesáků.
Odpovědět
re

regis24

10.6.2019 22:06 Reaguje na
Jo, ale musíte to domluvit s holkama a klukama v parlamentu, ono je to prikrmovani totiž nařízeno zákonem.
Odpovědět

Jan Šimůnek

10.6.2019 20:23 Reaguje na Lukas B.
A to ještě musíte zohlednit fakt, že vlci raději strhnou domácí zvíře nebo malé dítě, než by se štvali s divokou zvěří.
Odpovědět
ZU

Zbynek Ulcak

10.6.2019 23:21 Reaguje na Jan Šimůnek
Ale to přece vůbec nevadí, pane docente - to malé dítě přece bude určitě frekventant nějaké lesní školky, kam posílají děti jen zdrogovaní levicoví liberálové, takže žádná škoda. A dovážejí je tam v drahých terénních vodidlech, které jim zaplatila EU spolu se Sorosem, a cestu si zkracují přes rezervace. To jste nečetl? Svého času to bylo napsáno v těch diskusních fórech, odkud čerpáte jiné své kraviny, takže to musí být pravda.
Odpovědět

Jan Šimůnek

11.6.2019 18:02 Reaguje na Zbynek Ulcak
I kdyby to byla pravda, tak to dítě za své rodiče nemůže.
A lesní školky považuji, zřejmě na rozdíl od vás, za docela rozumnou záležitost.
Odpovědět
re

regis24

10.6.2019 08:22 Reaguje na Jiří Malík
A také by bylo vhodné, aby novinářská obec pravdivě komentovala další výsledky zhulených ochránců. Takže:
- absolutní ochrana kormorána skončila přemnožením, v současnosti je za ulovení kormorána vypláceno zástřelné ze státní kasy (takže z našich peněz - děkujeme ochranářům)
- absolutní ochrana a vypouštění bobra, v současnosti se již bobr musí lovit, protože páchá škody na vodních tocích (až vám díky bobrovi voda zatopí dům, budete pořád hájit vyhulence?)
- šíření vlků a lží kolem nich - četl jste to správně, to že vlčí potrava je z 99% složena z divoké zvěře. Akorát, že to jsou jen články vyhulených zelených můžíků, žádná odborná studie s výsledky k tomu není. Takže se živí pouze divokou zvěří a stáda domácí chodí pouze zabíjet. V tom případě ale neplatí, že jsou to vlci, protože ti to nedělají. Takže je potřeba tato nebezpečná zvířata selektovat.
A určitě chcete rozšiřovat populaci těchto nebezpečných zvířat v naší osídlené krajině? Jo, snažte se. Já zase vím, jak se budu bránit.
A liška skutečně neudělá to, že by zlikvidovala celý kurník. Fakt ne, tohle udělá kuna, lasička a třeba pes. Liška ne. Zeptejte se pár lidí na vesnici co mají slepice.
Keci o přemnožování zvěře myslivci jsou ohraná písnička - zvěř se chová a loví podle plánu, plán kontrolují majitelé pozemků a schvaluje státní správa.
A počty už napsal pan "lu" přede mnou, tak se nad tím zkuste zamyslet...
Odpovědět
mr

10.6.2019 13:00 Reaguje na regis24
Cit."A liška skutečně neudělá to, že by zlikvidovala celý kurník." - z celé plejády vašich nesmyslů jsem si vybral tento jediný, jež mi znovu oživil a nezapomenutelně vryl na celý život do paměti jednu až neuvěřitelnou událost jedné májové noci - známý měl asi už skoro měsíční bažanty, jež už mnozí odmítali se nechat zahnat na noc do fólie a zůstali prostě na hřadech ve voliéře. A ráno mi volal, abych se přišel na tu hrůzu mrknout - asi 50 ks zadávených ve voliéře, v rohu malá škvírka se zbytky liščí srsti a pár ztracených bažantíků na pěšině, co asi už neunesla. Ještě, že nevlezla do fóliáku. Na druhý den mi pak volal, že už našli i ty zbylé - lišky totiž asi na poslední chvíli vynorovali. Tak nám tu neprašte o lišce a kurníku. Zadáví, co stačí.
Odpovědět
Hu

Hunter

10.6.2019 18:38 Reaguje na
A ta liška nebyla obyčejná liška, ale byla to liška Bystrouška.
Odpovědět
mr

10.6.2019 21:46 Reaguje na Hunter
Nevím, nepředstavovala se. Každopádně odhalila nesmyslnost těch polokrotkých mysliveckých chovů a ukázala na lidskou blbost nemít drůbež zabezpečenou - stačilo totiž leda řádně přidrátovat kousek pletiva.
Odpovědět
Hu

Hunter

11.6.2019 16:28 Reaguje na
A zazvonil zvonec a pohádce o lišce, co usmrtila 50 zahřadovaných bažantů byl konec. Teď ještě tu o tom, jak broučci svítili lampičkama. Karafiát byl taky velký pohádkář.
Odpovědět
re

regis24

10.6.2019 22:08 Reaguje na
Jojo, a protože to píše jeden šulin na Ekolistu tak to musí být pravda...
A já psal o slepicich a ty o bazantech.
Odpovědět
mr

11.6.2019 21:29 Reaguje na regis24
Prakticky všichni myslivci při nedostatku aspoň jakýchkoliv argumentů okolo tzv. škodné jsou vulgární. Takže nic nového pod slunkem ... Ale pane mudrci, jaký je pro lovící lišku rozdíl mezi kuřaty bažantími a kura domácího ???? Jako, kdyby tam chovali např. wyandotky, tak šla tehdy liška do mých modrých ušatých nebo elliotů, jo??? Jste prostě ještě blbší, jak jsem myslel. To u nás zas až tak velké pitomce v myslivosti nemáme, že by mi chtěli nějak výrazně oponovat v debatě o bažantech atd.
Odpovědět
Hu

Hunter

18.6.2019 13:00 Reaguje na
Ale dyk vy náčelníku pevný kramfleku jste bažanta viděl tak leda toho skleněnýho, co ho máte u postele.
Odpovědět
JM

Jiří Malík

9.6.2019 13:33
Vystřílet vlky? Nelze to kvalifikovat jako výzva k trestnému činu, milá redakce Ekolistu?
Odpovědět
Sl

Slovan

9.6.2019 20:08 Reaguje na Jiří Malík
Samozřejmě (už kvůli tomu, že se jedná o chráněný druh), jenže redakce ekolistu toho psychopata brání. Což mi jaksi přijde smutné...
Odpovědět

Jan Šimůnek

10.6.2019 20:21 Reaguje na Slovan
Stačí protáhnout parlamentem zákony, podle nichž bude to vystřílení zcela legální počin. Lidí, kteří jsou na "návrat divočiny" stále naštvanější, je už dost na to, aby se nějaká "antiekologická" strana dostala do parlamentu.
Odpovědět
Sl

Slovan

10.6.2019 22:16 Reaguje na Jan Šimůnek
K čemu zákony, stačí udělat referendum ;) Ať víme, zda těch lidí požadujích zničení naší přírody bude 0,5 nebo aspoň 5% ;) Osobně bych to viděl na tu první možnost.
Odpovědět

Jan Šimůnek

11.6.2019 18:05 Reaguje na Slovan
A co pro to referendum děláte? podpořil jste svým hlasem jedinou parlamentní stranu, která má ničím neomezovaná a pro politiky závazná referenda?

MMCH, já už před mnoha léty hlásal, že směřování ekologie by mělo být referendy a ne pochybným politikařením a zákulisními machinacemi.
Odpovědět
Hu

Hunter

9.6.2019 22:25
Německo plánuje utratit za vlky 3,1 milionu eur
http://www.svetmyslivosti.cz/navrat-velkych-selem/nemecko-planuje-utratit-za-vlky-3-1-milionu-eur

Německo: Pouze pasivní vítání vlka nestačí, musí se urychleně jednat
http://www.svetmyslivosti.cz/navrat-velkych-selem/nemecko-pouze-pasivni-vitani-vlka-nestaci-musi-se-urychlene-jednat

Itálie: Plán péče o vlka se ocitl na mrtvém bodě
http://www.svetmyslivosti.cz/navrat-velkych-selem/italie-plan-pece-o-vlka-se-ocitl-na-mrtvem-bode
Odpovědět
mr

10.6.2019 12:18 Reaguje na Hunter
Jo, jo. Nechme se inspirovat německou byrokracií. To je kolébka moudrostí. Sice od nich k nám došly leda vždy samé problémy (a asi určitě ještě dojdou), ale to asi pár hlavám tady nevadí ...
Odpovědět
Hu

Hunter

10.6.2019 18:45 Reaguje na
Naši předkové věděli moc dobře, proč některé druhy v tehdejší době eradikovali z přírody. Německo je hezká ukázka, jak ten vývoj bude probíhat. Škody, vyhozené finanční prostředky, napadání lidí, čím vyšší počty, tím větší rizika. Koneckonců už jsme to viděli s kormoránem. Naprosto nesmyslná absolutní druhová ochrana vedoucí v konečném důsledku k devastaci rybářství, autochtoních populací ryb atd. S vlkem to dopadne úplně stejně, budou se akorát sčítat a platit škody z kapes daňových poplatníků, aby si pár ekofanatiků vycuclo granty a podpory na absolutní nesmysl. Pohádka o tom, jak vlk spasí naše lesy, není nic jiného než pohádka, nikdy a nikde se to v kulturní středoevropské krajině nestalo a nestane (koneckonců ani jinde).
Odpovědět

Jan Šimůnek

10.6.2019 20:21 Reaguje na Hunter
Souhlas.
Odpovědět
mr

10.6.2019 21:41 Reaguje na Hunter
Takže to tu sp(r)así všechno myslivci. To ale nebude o pohádce. To je drama. A ještě s tím bude sranda.
Odpovědět
re

regis24

10.6.2019 22:10 Reaguje na
Jsi hroznej magor. Na každý argumenty jen zkoušís keci o myslivcich. To už přece musí být divný i blbovi jako jsi ty, ne? Nebo to s těma duhakama hulite tak moc, že už je prostě v hlavě prázdno.
Odpovědět
Sl

Slovan

10.6.2019 22:19 Reaguje na regis24
Má pravdu. Oni myslivci střílí totiž na všechno. Nepoznají ležícího člověka od jelena a dokáží rozeznat vlka od psa, nedejbože od československého vlčáka? Noták. Oni by nejraději vyhubili všechny dravce - od vlků a medvědů po orli a jiné dravé ptáky.
Odpovědět

Jan Šimůnek

11.6.2019 18:06 Reaguje na Slovan
Myslivci jsou jeden extrém, ekologové druhý, jedni za 18, druzí za 20-2.
Odpovědět
ČM

Čech M.

11.6.2019 13:33 Reaguje na Hunter
Kdyby měli myslivci platit škody na lesích způsobených spárkatou zvěří, tak by si museli připravit miliardy.
Vlci podle posledních počtů způsobili v celé ČR škody cca 5 mil. Mimochodem v Zakarpatské Ukrajině nejsou potřeba oplocenky a mnohde se tam ani nemusí zalesňovat - les se sám obnoví. Vlky tam zatím nevyhubili.
Odpovědět
Hu

Hunter

11.6.2019 14:17 Reaguje na Čech M.
No myslivci škody na lesních porostech hradí z vlastní kapsy, v souladu s par. 52,odst. 1 Zák. 449/2001. Takže když něčemu nerozumíte a nic o tom nevíte, tak aspoň nežvaňte. Zakarpatská Ukrajina? To si děláte srandu ne? Zkoušíte porovnávat absolutně neporovnatelné podmínky v lesním hospodářství, stejně jako ty výkřiky o Rusku. Srovnávat koloběžku s kulturní krajinou?
Odpovědět
ČM

Čech M.

11.6.2019 15:57 Reaguje na Hunter
Skutečné škody jsou o celé řády vyšší, jen oplocenka na několik arů vyjde na desítky tisíc a bez ní listnatý les u nás nevypěstujete, ale já o tom psal jen proto, aby byl vidět ten rozdíl ve škodách zvěře.
To Zakarpatí jsem zmínil jako reakci na vaše tvrzení, že vlk v Evropě nikde lesům nepomohl.
Přitom podobná situace je na východu Slovenska, které na toto území navazuje a to je střední Evropa!
Odpovědět
Hu

Hunter

11.6.2019 16:33 Reaguje na Čech M.
Na Ukrajině, vých. Slovensku a v Rusku jsem strávil hodně času, tak tady nezkoušejte srovnávat podmínky centrální Evropy a lesnictví ovlivněné tzv. saskou školou a LVS s naprosto extenzivním lesnickým hospodařením. S vlkem to nemá absolutně nic společného.
Odpovědět
mr

11.6.2019 21:43 Reaguje na Hunter
Vy jste snad jediný, kdy byl kdy v životě v Rusku v přírodě ... To teda klobouk dolů ... Znám vám podobného mudrlanta, co se chlubil kůží odstřeleného medvěda z vrtulníku na Kamčatce ... Ostatní jsou asi blbci, co nepoznají vlka od bělky. Když zde pročítám ty ujeté a histerické myslivecké pitominy, tak mám dojem, že asi se kvapem blíží ten tisící rok té naší slavné myslivosti ... A asi to ani nebude žádná škoda.
Odpovědět
Hu

Hunter

11.6.2019 22:22 Reaguje na
No mimo jiný jsem chodil pro vodu na čaj po pěšine, o které mi druhý den ráno Vadim řekl, že "eto tigrovaja trapa, on tuda ochotitssa za kabanami", ale co s tím nějaký náčelník pevný kramflek má společnýho, to teda fakt nevím. Navíc když jedinýho bažanta, co viděl, byl ten skleněný, co ho má u postele. Jinak, btw. histerické se píše správně hysterické, tedy s y, možná byste si mohl nejdřív dostudovat ten pravopis, než se zas budete pouštět do nějaké diskuze. Rusko, resp. bývalé mám procestované až kam, díky spolupráci naší fakulty v dobách dávno minulých, od evropské části až po Vladivostok, trávil sem tam každý rok několik měsíců, tak tady proboha o Rusku nezkoušejte něco žvanit.
Odpovědět
mr

12.6.2019 20:59 Reaguje na Hunter
Jéžiší, my si tu z těch vašich teoretických žvástů asi sednem na zadek. Né??? O lesnictví a bažantnictví víte kulový a chcete mudrovat. V Rusku asi ta příroda funguje jinak než u nás a zbytku světa, jelikož vy to víte nejlépe - jste tam přece byl s fakultou ... Jste zářný př., kam až kleslo školství = překrucování reality. Představte si, že i v tom Rusku (dokoncei i v Jůesej) chovali (možná ještě chovají) bažanty podobně, jako tomu je někde u nás dodnes - samosebou i se všemi důsledky pro místní přírodu. A i tam jsou myslivečtí pitomci, co by kvůli konkurenci o zvěřinu a nezabezpečeným škodám na dobytku i toho tygra vybili. Lidi jsou všude stejní. A jestli jste myslel ten lov z vrtulníku, tak je to tam asi celkem časté, tam se totiž cestuje hlavně vzduchem. A nemýlím-li se, měli s tím kdysi problém myslivci i na Slovensku.
Odpovědět
re

regis24

13.6.2019 20:08 Reaguje na
Docela by mě zajímalo, z jakého zdroje máte informace o odchovu a vypouštění bažantů v zemích bývalého SSSR a v USA. Ani jedna tato "země" nemá absolutně nic podobného s českou myslivosti. USA vůbec ne, tam se praktikuje pouze lov. Rusko a středoevropska myslivost = totální nesmysl a jen to ukazuje že placate blbosti a nevíte nic.
Ale hlavně psát něco proti myslivcům,z toho máš asi sladko v hubě.
Odpovědět
mr

14.6.2019 15:42 Reaguje na regis24
Divím se, že se vůbec vyjadřuejte k tématu o němž nic nevíte. Myslíte, že je hunter jediný, kdo jezdí po světě, teda prý po Rusku? Sice ti ostatní si to musí zacálovat sami - cestu i ten lov, ale prostě jezdí. Dokonce mě chtěl kdysi jeden známý "šokovat výbornou metodou" z USA (aby bažanti po vypuštění neutekli), tak jsme se s kámošem hezky zasmáli ... Prostě bažanta lovného chovají snad po celém světě (viděl jsem úplně stejně zbarvené hybridy, jak chováme doma k nerozeznání) a i problémy s jeho úbytkem mají stejné, tak to mnohde řeší naprosto stejně. A ti Rusi, když dle vás to nechovají, tak nevím, nač si kdysi u nás kupovali kuřata. Když si myslíte, že je česká myslivost pupek světa, tak jste prostě trouba.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist