https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/volkswagen-zacal-s-majiteli-aut-jednat-o-mimosoudnim-vyrovnani-podvodu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Volkswagen začal s majiteli aut jednat o mimosoudním vyrovnání podvodu

3.1.2020 00:13 (ČTK)
Německá automobilka Volkswagen začala jednat s německými majiteli dieselových vozů této značky. / Ilustrační foto
Německá automobilka Volkswagen začala jednat s německými majiteli dieselových vozů této značky. / Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Německá automobilka Volkswagen začala jednat s německými majiteli dieselových vozů této značky. Chce se pokusit o mimosoudní vyrovnání přiznaného podvodu s emisemi, oznámila včera firma spolu s německým svazem na ochranu spotřebitelů VZBV. Výsledek ale zatím nechce odhadovat.
 

"Diskuse jsou ve velmi rané fázi a není žádná záruka, že povedou k dohodě. Obě strany souhlasily, že jednání zůstanou důvěrná," uvedl Volkswagen a svaz VZBV. Svaz zastupuje více než 400.000 německých majitelů dieselových vozů.

Koncern Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že asi do 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Auta při jízdě produkují výrazně více emisí než při kontrolních testech. Aféra se týká mimo jiné více než milionu vozů Škoda Auto.

Ve Spojených státech se Volkswagen s téměř půl milionem majitelů naftových vozů dohodl na vyrovnání v celkovém objemu kolem deseti miliard dolarů (227 miliard Kč). Koncern v rámci dohody mimo jiné souhlasil, že majitelům vyplatí odškodné 5100 až 10.000 dolarů (zhruba 116.000 až 227.000 Kč). Zavázal se také, že majitelům nabídne opravu či odkup jejich vozu.

Němečtí řidiči mají podle agentury Reuters menší šanci získat od firmy odškodnění. Německá auta totiž v důsledku emisního skandálu neztratila osvědčení o způsobilosti k provozu na silnici. Mohla si je udržet, pokud se zákazníci s Volkswagenem dohodli na aktualizaci softwaru.


reklama

Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

KP

Karel Ploranský

5.1.2020 15:37
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

5.1.2020 15:49
Já se cítím aférou Dieselgate jednoznačně poškozen. Ale úplně jinak poškozen než ti, kterým vadí, že se firma VW pokusila nějak vybřednout ze smyčky nesplnitelných (!) požadavků, které si vymýšlejí byrokrati v Bruselu. A že se proto uchýlila k triku s úpravou softwaru, který při testech kouřivosti změnil režim motoru tak, aby vyhověl normě.
Mně vadí něco jiného:
Náš Golf byl jedním z aut, kterých se věc týká, proto jsme byli vyzváni k (povinnému) přistavení auta na přepsání softwaru v řídicí jednotce motoru. Velmi lituji toho, že jsem poslechl.
Auto po tom zásahu jede jednoznačně hůře, zejména v nižších otáčkách, vyžaduje vytáčení. A spotřeba se zvedla o litr.
Netroufám si odhadnout, jak hodně naše auto škodilo životnímu prostředí s původním podvodným softwarem - ale jestliže s novým "správným" softwarem narostla spotřeba nejméně o 15 procent, tak teď určitě škodí víc. Ale úřední šiml spokojeně řehtá...
Odpovědět
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist