https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zalobou-kvuli-dieselgate-by-se-mel-zabyvat-soud-v-mlade-boleslavi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Žalobou kvůli dieselgate by se měl zabývat soud v Mladé Boleslavi

30.4.2021 00:55 | PRAHA (ČTK)
Emisní skandál propukl před pěti lety, 18. září 2015, když americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) oznámila, že v automobilech koncernu Volkswagen objevila zařízení, které dokáže ovlivnit množství vypouštěných emisí. Software umí rozpoznat, že automobil prochází emisním testem, během něhož vypouštěné škodlivé látky automaticky sníží.
Emisní skandál propukl před pěti lety, 18. září 2015, když americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) oznámila, že v automobilech koncernu Volkswagen objevila zařízení, které dokáže ovlivnit množství vypouštěných emisí. Software umí rozpoznat, že automobil prochází emisním testem, během něhož vypouštěné škodlivé látky automaticky sníží.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | SMG / Shutterstock
Žalobou společnosti Safe Diesel, která zastupuje české majitele vozů z koncernu Volkswagen zasažené kauzou dieselgate, by se měl zabývat Okresní soud v Mladé Boleslavi. Obvodní soud pro Prahu 8 mu případ postoupil, protože se nepovažuje za místně příslušný ho řešit, sdělil ČTK mluvčí soudu Michal Novotný. Naftové vozy koncernu byly vybaveny softwarem, který sloužil k manipulaci s emisemi. Safe Diesel žádá náhradu škody od koncernových automobilek.
 

"Obvodní soud pro Prahu 8 vyslovil svoji místní nepříslušnost a zároveň rozhodl o postoupení věci Okresnímu soudu v Mladé Boleslavi," uvedl Novotný.

Obvodní soud v případě první vlny žadatelů konstatoval v polovině předloňského roku, že firma Volkswagen uznala nároky v hodnotě přes půl miliardy korun. Bylo to však proto, že se společnost v požadované lhůtě k žalobě nevyjádřila. Odvolací soud rozsudek zrušil, následně to potvrdil i Nejvyšší soud. Okresní soud by tak měl o nárocích na odškodnění rozhodovat znovu.

Ke sporu s koncernem Volkswagen se připojily tisíce lidí, celkem podle dostupných informací žádají zhruba 1,5 miliardy korun. V Německu nebo Spojených státech už automobilisté odškodnění dostali, v ČR nikoliv. V Česku se prodalo zhruba 165 000 z celkem 11 milionů dotčených vozidel.

Emisní skandál propukl před pěti lety, 18. září 2015, když americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) oznámila, že v automobilech koncernu Volkswagen objevila zařízení, které dokáže ovlivnit množství vypouštěných emisí. Software umí rozpoznat, že automobil prochází emisním testem, během něhož vypouštěné škodlivé látky automaticky sníží.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Viktor Šedivý

30.4.2021 14:37
Auta se chovala jak měla - v průběhu testu vyhověla emisním požadavkům.
To je zcela jiná situace než třeba v USA, kde předpis vyžaduje dodržení emisních limitů v provozu.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist