https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zeleznicni-prekladiste-v-malesicich-vadi-okolnim-mestskym-castem
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Železniční překladiště v Malešicích vadí okolním městským částem

5.1.2017 14:00 | PRAHA (ČTK)
Praze 9 vadí navýšení provozu, které by se dalo po otevření překladiště očekávat.
Praze 9 vadí navýšení provozu, které by se dalo po otevření překladiště očekávat.
Foto | Jamison Young / Flickr
Plánované železniční překladiště v Malešicích vadí okolním městským částem. Negativní stanovisko k posudku vlivu na životní prostředí proti němu podaly Praha 9, Praha 10 a Praha 14. Dnes o tom informovaly v tiskové zprávě. Nový terminál nedaleko spalovny má nahradit ten, který skončí v areálu nákladového nádraží na Žižkově. Předpokládá se pohyb dvou až tří vlakových souprav a 110 kamionů denně. Obyvatelé proti němu sepisují petici.
 

Překladiště chce stavět firma Rail Cargo Terminal Praha. Záměr zveřejnila v systému EIA, kde úřady posuzují vliv jednotlivých projektů na životní prostředí. "Chceme našimi připomínkami docílit toho, aby byla zpracována studie EIA o možných dopadech na životní prostředí," uvedl radní Prahy 9 pro dopravu a životní prostředí Tomáš Holeček (ODS).

Podle Prahy 10 by se malešicko-strašnická průmyslová zóna měla v budoucnu stát novou městskou čtvrtí, nikoliv železničním terminálem. Podle starosty Prahy 14 by vybudování překladiště znamenalo zničení potenciálu rozvoje celé této části Prahy.

Praze 9 vadí navýšení provozu, které by se dalo po otevření překladiště očekávat. "Křižovatka Kbelská - Průmyslová a Poděbradská je nejvytíženější úrovňová křižovatka v Praze, kde projede denně více jak 70.000 vozidel. Plánovat projekt takové rozsahu bez zajištění dostatečných kapacit z hlediska infrastruktury, je nepřijatelné," dodal Holeček.

S terminálem počítal i návrh metropolitního plánu, s čímž radnice Prahy 10 také nesouhlasila. Podle oznámení v systému EIA se na překladišti s rozlohou kolem 80.000 metrů čtverečních počítá se dvěma jeřáby na manipulaci s kontejnery, šesti železničními kolejemi a umístěním až 900 kontejnerů. Projekt počítá se zahájením stavby v roce 2019, v provozu by mohl být v roce 2020.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
van mal
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist