MF Dnes: Zase chtějí kácet u silnic
27.11.2007 | PLZEŇ | MF Dnes
Další kolo kácení stromů u silnic chtějí rozjet správci komunikací. Začalo totiž období vegetačního klidu a stromy lze porážet.
Kácení u silnic začátkem roku vyvolalo veliký rozruch. Místy padly celé aleje, což mnoho lidí pobouřilo. Dřevorubce v březnu zastavovali výzvou ministři dopravy a životního prostředí. Například v Kašperských Horách pak kácení pokutovala Česká inspekce životního prostředí (ČIŽP) za narušení rázu krajiny.
Jiří Berkovec z plzeňské pobočky ČIŽP říká, že lidem se mnohdy porážení stromů nelíbí, ale nevědí, jak je zastavit. „Už se na nás proto obracejí. Věnujeme těm případům zvýšenou pozornost,“ uvádí Jiří Berkovec. Krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš se chystá s řediteli silničních správ rozsah akcí probrat. „Měly by se kácet například kaštany podél silnice, která spojuje Bor u Tachova a Horšovský Týn,“ říká Miroslav Jaroš. Radní tvrdí, že se mají kácet pouze nemocné nebo suché stromy. „Jedná se o bezpečnost,“ argumentuje Jaroš.
Část vzrostlé aleje na staré silnici směrem na Plzeň padne v příštích týdnech v Plané. Některé z jírovců jsou staré a vyhnilé. Hrozí jejich pád. Souhlas k poražení zhruba patnácti stromů už dalo město. „Ohrožují zdraví a životy lidí. Založíme novou alej. Bude dál od silnice, aby nebránila provozu,“ říká Eva Čermáková z radnice v Plané.
Vadí stromy v krajnici
Na Klatovsku se chystá kácení asi 50 stromů u silnice z Plánice do Klatov. „Žádáme i o posouzení vlivu na krajinný ráz,“ říká Jiří Velíšek z klatovské správy silnic. Důvodem kácení je fakt, že stromy rostou v krajnici.
Šéf plzeňské pobočky Ředitelství silnic s dálnic Zdeněk Kuťák tvrdí, že jeho organizace bude jednat o porážení stromů podlé silnice z Klatov do Železné Rudy. „Se zástupci ministerstva dopravy a životního prostředí si vyjasníme, jestli dál pokračovat,“ uvedl Kuťák.
Tomáš Mařík z pražského ústředí ČIŽP tvrdí, že lidé už se naučili sledovat, pokud někdo stromy ke kácení označí barvou a upozorňují na to. „To se zatím nestávalo,“ říká Mařík.
Obce nyní dostanou od ministerstva životního prostředí instrukce jak postupovat v případě kácení u silnic. „Pokud se dozvědí o kácení většího rozsahu, budou muset řízení zastavit a chtít stanovisko, že nepůjde o podstatný zásah do krajinného rázu. Tak se mimo jiné získá čas záležitost posoudit,“ konstatuje Tomáš Mařík.
reklama
Jiří Berkovec z plzeňské pobočky ČIŽP říká, že lidem se mnohdy porážení stromů nelíbí, ale nevědí, jak je zastavit. „Už se na nás proto obracejí. Věnujeme těm případům zvýšenou pozornost,“ uvádí Jiří Berkovec. Krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš se chystá s řediteli silničních správ rozsah akcí probrat. „Měly by se kácet například kaštany podél silnice, která spojuje Bor u Tachova a Horšovský Týn,“ říká Miroslav Jaroš. Radní tvrdí, že se mají kácet pouze nemocné nebo suché stromy. „Jedná se o bezpečnost,“ argumentuje Jaroš.
Část vzrostlé aleje na staré silnici směrem na Plzeň padne v příštích týdnech v Plané. Některé z jírovců jsou staré a vyhnilé. Hrozí jejich pád. Souhlas k poražení zhruba patnácti stromů už dalo město. „Ohrožují zdraví a životy lidí. Založíme novou alej. Bude dál od silnice, aby nebránila provozu,“ říká Eva Čermáková z radnice v Plané.
Vadí stromy v krajnici
Na Klatovsku se chystá kácení asi 50 stromů u silnice z Plánice do Klatov. „Žádáme i o posouzení vlivu na krajinný ráz,“ říká Jiří Velíšek z klatovské správy silnic. Důvodem kácení je fakt, že stromy rostou v krajnici.
Šéf plzeňské pobočky Ředitelství silnic s dálnic Zdeněk Kuťák tvrdí, že jeho organizace bude jednat o porážení stromů podlé silnice z Klatov do Železné Rudy. „Se zástupci ministerstva dopravy a životního prostředí si vyjasníme, jestli dál pokračovat,“ uvedl Kuťák.
Tomáš Mařík z pražského ústředí ČIŽP tvrdí, že lidé už se naučili sledovat, pokud někdo stromy ke kácení označí barvou a upozorňují na to. „To se zatím nestávalo,“ říká Mařík.
Obce nyní dostanou od ministerstva životního prostředí instrukce jak postupovat v případě kácení u silnic. „Pokud se dozvědí o kácení většího rozsahu, budou muset řízení zastavit a chtít stanovisko, že nepůjde o podstatný zásah do krajinného rázu. Tak se mimo jiné získá čas záležitost posoudit,“ konstatuje Tomáš Mařík.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk