Právo: Cyklostezka Ohře dostala zelenou
6.3.2009 | ÚSTÍ NAD LABEM | Právo
Ústecký kraj pracuje na přípravách realizace výstavby Cyklostezky Ohře, která povede územím 33 obcí na Chomutovsku, Lounsku a Litoměřicku. Výstavba cyklostezky má navázat na podobný projekt v Karlovarském kraji.
Na území Ústeckého kraje bude cyklostezka měřit bezmála 136 kilometrů.
Náklady na stavbu, které by měly dosáhnout více než 700 miliónů korun, budou z větší části hrazeny penězi z krajské pokladny.
Počítá se však i se spoluúčastí dotčených obcí.
„V současné době je dopracovávána dokumentace pro zahájení řízení o vydání územního rozhodnutí pro celý úsek z Perštejna do Litoměřic. Dokumentace byla dosud projednána s odborem životního prostředí krajského úřadu a s Lesy České republiky. Jednání pokračuje s Povodím Ohře,“ řekl Právu mluvčí kraje František Janačík.
Zároveň podle něj pokračují jednání mezi obcemi a vlastníky pozemků. „Zpracování celé dokumentace do vydání územního rozhodnutí stojí 7 miliónů korun a zaplatí ho Ústecký kraj,“ upřesnil Janačík a dodal, že na 17. března je do Loun a Litoměřic svolána schůzka s představiteli dotčených obcí, na níž má být dohodnut další postup.
Cyklostezka Ohře v Ústeckém kraji bude patřit k nejdelším stavbám v Česku. Není proto divu, že naráží na problémy. Kromě vlastnických a nevyřešených vztahů je to i průchod trasy vzácnými přírodními lokalitami.
„S ohledem na životní prostředí není cílem kraje, aby vznikla betonová nebo asfaltová cesta. Většina povrchu stezky bude z přírodních materiálů,“ připomněl Janačík.
Živičný povrch bude podle něj položen na stezku pouze na předen vytipovaných úsecích, na kterých lze počítat se zvýšeným počtem in-line bruslařů.
Projekt počítá také se dvěma přemostěními – cyklistickými lávkami. V Doksanech na Litoměřicku přes rameno řeky Ohře a v Lounech přes silnici I/28 Most–Louny. Zajímavostí je navržený jeden kilometr dlouhý okruh v Postoloprtech, mapující podél řeky historická bojová opevnění, vybudovaná v období mezi válkami.
Cyklostezka Ohře je jednou ze čtyř páteřních tras, které se v Ústeckém kraji postupně budují nebo výhledově vzniknou. Celkem by jejich výstavba měla přijít na 1,5 miliardy korun.
***
Většina povrchu stezky bude z přírodních materiálů František Janačík, mluvčí Ústeckého kraje
reklama
Náklady na stavbu, které by měly dosáhnout více než 700 miliónů korun, budou z větší části hrazeny penězi z krajské pokladny.
Počítá se však i se spoluúčastí dotčených obcí.
„V současné době je dopracovávána dokumentace pro zahájení řízení o vydání územního rozhodnutí pro celý úsek z Perštejna do Litoměřic. Dokumentace byla dosud projednána s odborem životního prostředí krajského úřadu a s Lesy České republiky. Jednání pokračuje s Povodím Ohře,“ řekl Právu mluvčí kraje František Janačík.
Zároveň podle něj pokračují jednání mezi obcemi a vlastníky pozemků. „Zpracování celé dokumentace do vydání územního rozhodnutí stojí 7 miliónů korun a zaplatí ho Ústecký kraj,“ upřesnil Janačík a dodal, že na 17. března je do Loun a Litoměřic svolána schůzka s představiteli dotčených obcí, na níž má být dohodnut další postup.
Cyklostezka Ohře v Ústeckém kraji bude patřit k nejdelším stavbám v Česku. Není proto divu, že naráží na problémy. Kromě vlastnických a nevyřešených vztahů je to i průchod trasy vzácnými přírodními lokalitami.
„S ohledem na životní prostředí není cílem kraje, aby vznikla betonová nebo asfaltová cesta. Většina povrchu stezky bude z přírodních materiálů,“ připomněl Janačík.
Živičný povrch bude podle něj položen na stezku pouze na předen vytipovaných úsecích, na kterých lze počítat se zvýšeným počtem in-line bruslařů.
Projekt počítá také se dvěma přemostěními – cyklistickými lávkami. V Doksanech na Litoměřicku přes rameno řeky Ohře a v Lounech přes silnici I/28 Most–Louny. Zajímavostí je navržený jeden kilometr dlouhý okruh v Postoloprtech, mapující podél řeky historická bojová opevnění, vybudovaná v období mezi válkami.
Cyklostezka Ohře je jednou ze čtyř páteřních tras, které se v Ústeckém kraji postupně budují nebo výhledově vzniknou. Celkem by jejich výstavba měla přijít na 1,5 miliardy korun.
***
Většina povrchu stezky bude z přírodních materiálů František Janačík, mluvčí Ústeckého kraje
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk