LIdé v ČR letos do konce května registrovali dvakrát víc elektromobilů než loni
Nejvíce nových elektromobilů, 35 procent, registrovali lidé a firmy v Praze. Je to dlouhodobě dáno tím, že v Praze má sídlo řada firem, které elektromobily vybavují své vozové parky v celém Česku. Na druhém místě byla Mladá Boleslav se 14 procenty a Brno s pěti procenty nových elektromobilů.
"Z hlediska konkrétních modelů byla nejúspěšnější novinka Škoda Elroq s 1209 registracemi, následovaná modelem Škoda Enyaq s 850 registracemi a Teslou Model Y s 607 registracemi. Dva modely v rámci TOP10 zaznamenaly meziroční pokles, a to Tesla Model 3 s poklesem o tři procenta a Hyundai KONA s poklesem o 15 procent,“ uvedl ředitel CDV Jindřich Frič.
Mezi jednotlivými značkami zaznamenala největší nárůst podílu na trhu s elektromobily Škoda, která meziročně zvýšila počet registrací o 469 procent a dosáhla tržního podílu 37,1 procenta. Stala se tak lídrem trhu, nahradila na první příčce Teslu, jejíž podíl se snížil z loňských 28,8 procenta na 15,4 procenta. Významný růst registrací, a to 208 procent, si v prvních pěti měsících letošního roku připsala značka Volkswagen, která má tržní podíl 7,9 procenta.
CDV vychází z údajů na portálu cistadoprava.cz, který čerpá ze zdrojových dat ministerstva dopravy a Svazu dovozců automobilů. Na konci května centrum spustilo online průzkum zaměřený na praktické zkušenosti uživatelů bateriových elektromobilů. Chce získat informace o každodenním používání elektromobilů a zvyklostí při jejich dobíjení.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (21)
Pavel Hanzl
5.6.2025 22:21 Reaguje na smějící se bestieRadek Čuda
6.6.2025 10:54 Reaguje na Pavel HanzlPokud na to e-auto někdo má a dává mu to smysl ... jedno z jakých důvodů ... tak ať si ho koupí. To nikomu nevadí. Co lidem vadí, když se z toho dělá nějaký svatý grál automobilismu a cpe se to lidem horem dolem ... zejména za situace, že i ten nejlevnější e-vergl z AZNP stojí v základu (přeloženo "s nic moc baterkou") 800 litrů. Jo, kdyby dali do placu nejakou e-Scalu, nebo raději iV, do 600 to by jim ta čísla prodejů jinak naskakovala.
I když je mi jasné, že ropák Hanzl svého Note bez boje nedá;-)))
Pavel Karel
6.6.2025 11:45 Reaguje na Radek ČudaPavel Hanzl
7.6.2025 08:50 Reaguje na Pavel Karels v
7.6.2025 19:46 Reaguje na Pavel KarelJaroslav Řezáč
6.6.2025 13:43 Reaguje na Radek ČudaEauto je svoje kategorie a pokud se ze 4000 zvýší na osum, tak to je to navýšení o kterém píšou ale aut je registrovaných 6.6 milionů.
Pavel Hanzl
7.6.2025 09:52 Reaguje na Jaroslav ŘezáčRadek Čuda
10.6.2025 14:44 Reaguje na Pavel HanzlWankel je pak už úplně slepá ulička, zkoušel to s ním kde kdo, nejdál došla Mazda s RX-7+8, a ta to už dávno vzdala. Což byla škoda, RX byly krásné auta, ale ten motor je spolehlivě poslal do kopru.
Pavel Hanzl
10.6.2025 20:24 Reaguje na Radek ČudaPavel Hanzl
7.6.2025 09:57 Reaguje na Jaroslav ŘezáčPavel Hanzl
7.6.2025 09:54 Reaguje na Radek ČudaRadek Čuda
10.6.2025 14:36 Reaguje na Pavel HanzlJana Dvořáková
6.6.2025 09:47Břetislav Machaček
8.6.2025 18:28 Reaguje na Jana Dvořáková14% Mladá Boleslav, 5% Brno a Horní-Dolní NULA ! Ono to totiž není
o ekonomice provozu, ale o kupní sile a o slevách a pobídkách pro
některé organizace a skupiny obyvatel. Nedávno jsem psal o jedné
mladé EKOmanželce staršího podnikatele, který ji koupil elkáru po
vylágrování převodovek dvou spalováků. Vozí v ní děti do 0,5 km
vzdálené školy a na nákup do 1 km vzdáleného supermarketu. Navíc
k nim přijede každý den několik kurýrních služeb s nákupy zboží, kterým plní kontejnery na tříděný odpad a které po omrzení vozí do sběrného dvora. Toto je typický zákazník kupující elektromobil k dalším třem autům( SUV, Mercedes a nějaký kabriolet).Mimochodem je
tak ekologicky uvědomělá, že posledně vyhodila do papíru 30 tašek zásilkové služby Rohlík hezky poskládaných ve dvou takových taškách.
Alespoň mám recyklované EKOtašky na své výpěstky pro mé kamarády.