https://ekolist.cz/cz/kultura/zpravy-kultura/pocet-elektromobilu-jezdicich-v-cr-se-loni-zvysil-o-14.000-na-vice-nez-36.000
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Počet elektromobilů jezdících v ČR se loni zvýšil o 14.000 na více než 36.000

4.1.2025 00:51 (ČTK)
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Počet elektromobilů jezdících v ČR se loni zvýšil zhruba o 14 000 na více než 36 000. Nejčastěji lze na českých silnicích potkat elektromobily značky Tesla. Nejvíce elektromobilů je registrováno v Praze, téměř 12 500. Vyplývá to z informací webu cistadoprava.cz, které vycházejí z dat ministerstva dopravy, informovalo Centrum dopravního výzkumu (CDV), podle kterého elektromobily představují podíl 0,54 procenta na všech registrovaných vozidlech v ČR.
 
Podle CDV bylo k 31. prosinci 2024 v Česku registrováno 36 364 osobních bateriových elektrických vozidel kategorie M1. Loni se tak jejich počet rozrostl přibližně o 14 000 vozů. Nejčastěji lze na českých silnicích potkat elektromobily značek Tesla, Škoda a Volkswagen. Tesle s 8642 registrovanými vozidly patří 23,7 procenta trhu s bateriovými elektrickými vozy. U Škody je to asi 5500 kusů, u Volkswagenu asi 3750.

"Důležitým faktorem růstu byl nejen trh s novými či zánovními elektromobily, které byly v loňském roce z podstatné části podpořeny záručním programem Elektromobilita Národní rozvojové banky, ale také s ojetými elektromobily. Ty jsou v evidenci ministerstva dopravy zastoupeny přibližně čtvrtinovým podílem," uvedl Lukáš Kadula z CDV. Doplnil, že díky sekundárnímu trhu se stává elektromobilita dostupnější pro širší spektrum zákazníků.

"Nákup ojetého elektromobilu již v řadě případů představuje často cenově velmi zajímavou alternativu. S dalším rozvojem infrastruktury dobíjecích stanic, inovacemi v oblasti bateriových technologií, a především novým cenově dostupnějším modelům jako např. Škoda Elroq, Kia EV3, Renault 5, Hyundai Inster se elektromobilita velmi pravděpodobně stane ještě atraktivnější volbou pro stále více zákazníků," uvedl Kadula. Připomenul, že letos se očekávají nové modely, které jsou v Česku mezi nejregistrovanějšími, a to Tesla Model Y Juniper a Škoda Enyaq.

Situace v jednotlivých krajích je rozdílná. Nejvíce elektromobilů je registrováno v Praze, a to 12.493, následuje Středočeský kraj s 5386 elektromobily, Jihomoravský kraj s 3914 a Moravskoslezský s 2648 elektromobily. Nejméně jich je registrováno v Karlovarském kraji, a to 519. Ve většině obcí s rozšířenou působností, které evidují motorová vozidla, je mezi bateriovými elektromobily nejčastěji zastoupena Tesla. Výjimku tvoří Mladá Boleslav, kde na 50 tesel připadá 693 bateriových elektromobilů Škoda.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (26)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

4.1.2025 11:21
Evropa sice rozjela elmobilitu, ale s Čínou prohrává. Proč? A proč jí krachuje celý automobilový průmysl?
Čína si nalajlovala cestu a systematicky se namontovala do Afriky a rozjela tam těžbu surovin pro fve i elmobilitu za gigantických státních dotací. Rozjela neméně dotovavaný průmysl panelů i elaut a výsledek vidíme.
Proč tohle neudělala EU?
A) Kdo je EU? Německo, Francie, Polsko? Jedině federální, jednotný stát má sílu tohle provádět.
B) Kolem dotací do elaut ropáci vytvořili neskutečný, hyenizační humbuk, takže se to nikam nepohlo. To samé panely fve.
Tak čemu se čemu?
Kapitalismus 19. století tu fakt už dávno nemáme a národní státy končí, šance mají jen říše.(Timothy Snyder).
Odpovědět
pp

pavel peregrin

4.1.2025 13:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Dva důvody by tady byly, p. Hanzle- za prvé, nesmyslný Green Deal, který systematicky zničí i to, co Evropě zbylo. A za druhé- jistě jste si povšiml, že Čína, na rozdíl od EU, Africe nenabízí nechtěné "demokratické" principy, ale a pouze jen kšeft. A tomu rozumí všichni normálně uvažující a ideologií nezaslepení lidé na světě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2025 16:58 Reaguje na pavel peregrin
Mě by zajímalo, jak grýndýl ničí Evropu. Jede to v Číně i USA (trochu v jiném provedení) a oni na tom bohatnou a my krachujem?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

6.1.2025 11:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Právě to jiné provedení!
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.1.2025 13:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Však všechno to, kam se EU dostala, jste s jásotem a fanaticky podporoval, tak si nestěžujte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2025 17:01 Reaguje na Jaroslav Studnička
To je nějaké nerorouzmnění. Já jsem podporoval ropáctví a stálé zmatky a byrokracii v 27 státech? Nemáte pocit, že je to zase celé naopak?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.1.2025 18:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Omyl Hanzle, jenom vy opět nechápete souvislosti.

Stačí několik poznámek:
- váš odpor k jaderné energetice, nepochopení stavu energetiky v EU, závislost na dovozu zemního plynu, energetická krize, spekulativní obchodování s emisními povolenkami, odstavování stávajících zdrojů bez adekvátní náhrady, navyšování klimatických cílů bez dopadových studií, apod.

To vše za vašeho ideologického jásotu a podpory energetické politiky EU v čele s Německem.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2025 22:51 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jako dycky, psaný text je pro vás fatální problém a nejen ten, který píšu já.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.1.2025 11:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Omyl Hanzle, díky tomu, že jste v energetice analfabet nechápete souvislosti a v záplavě vašich blábolů už ani nevíte kdy jste co napsal.

Je to jednoduše dohledatelné.

Stačí několik připomínek:
- hejty na rozvoj jaderné energetiky, slovo "jaderné mamuty"
- Německo si netvoří závislost na ruském zemním plynu.

Odpovědět
RV

Richard Vacek

4.1.2025 14:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Máte krátkou paměť.
EU se stala vzdělanostní společností. Zaujímá vedoucí místo v počtu objevených lidských pohlaví.
Doložila, že Zemi sežehnou plameny pekelné, že už dnes nám vedra drtí palce a investovala maximálně možného, aby toto odvrátila.
Zjistila, že firmám se nejlépe daří, když mají nadirigováno kolik žen mají v managementu a proto zajistila ESG reportování, kde se ověřuje, jestli si firmy zbytečně neškodí.
V oblasti spalovacích motorů Brusel objevil perpetuum mobile a proto pro tyto motory směle vyhlásil požadavky na CO2, které z toho vycházejí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2025 17:03 Reaguje na Richard Vacek
Jistě, obejvila neskutečné prostory dezolátismu, demagogií a ruského světa naopak, kde se lži považují za normální komunikaci. Ale to není věc Evropy, ale Mordoru, který nám to sem úspěšně tlačí.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

4.1.2025 17:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale nikdo nám to sem přece netlačí. Já kupříkladu považuji za nehoráznou lež to, když někdo říká, že se Evropa obejde bez ruského plynu. Za prvé, ruský plyn sem bude proudit dál, jenom v jiné zkapalněné formě a přes prostředníky, což se děje dosud a ve zvyšující se míře a dále, je pak potřeba také říci, že takový plyn, ať už ruský, americký, katarský nebo bůhvíčí si ti prostředníci nechají řádně zaplatit. Nemluvě o USA, které tímto Evropu přímo vydírají. Tak holt když vám nevadí zdražování této energie a jste ochoten přinášet neustálé oběti, je to vaše rozhodnutí, ale mě tato naprosto idiotská politika nevyhovuje. A pokud byste si přečetl dnešní rozhovor s bývalým guvernérem Rusnokem, tak jasně řekl, že aby se tady něco začalo měnit k lepšímu, potřebujeme podstatně lacinější energie, s čímž naprosto souhlasím.
Vytáhněte už hlavu z ideologie a začněte uvažovat racionálně, přesně tak, jak to dělají ti Číňané, kterým jste se před chvílí divil, jaktože oni a proč ne my.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2025 18:26 Reaguje na pavel peregrin
Kdo vám preboga pořád nakecává, že se neobejdeme bez ruského plynu? Na světě jsou stovky těžařů a distributorů!! My bereme rourami z Norska, Holandska, Británie, LNG jde z USA, Alžíru, Kataru atd. atd. Z Ruska už žádná roura nefunguje, jen Turkstream s malým výkonem a něco LNG prodává ve Francii a Španělsku. Před válkou to dělalo 60% spotřeby EU, dnes asi 8%.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2025 18:33 Reaguje na pavel peregrin
Pan Rusnok je stará škola (četl jsem to), ale klíč k prosperitě levné energie skutečně nejsou, navíc Evropa prostě zdroje nemá. Proto jede tak mohutně do OZE!
Amíci nikoho nevydírají, ale fakt je, že na levných ruských surovinách a levné produkci z Číny jsme se balíkovali slušně. To je jedna z hlavních příčin současné krize.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

4.1.2025 19:00
Levná energie je základ všeho. Bez ní neexistuje rozvinutá společnost. Ten sešup EU je právě kvůli tomu. Pokud voliči neprosadí změnu, směřujeme do středověku. EU bez průmyslu, bez energií, předlužená, bez perspektivy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2025 22:46 Reaguje na Richard Vacek
Vy jste zase skočil na špek nějakým dezolátům, že? Nejnižší ceny elektřiny mají v Libyi, Sýrii, Súdánu atd. prosperita jak čapa.
Nejdražší mají v Británii, Dánsku, Švýcarsku, v Singapuru, o něco levnější než my, mají v Japonsku.
Tady jasně vidíte, že je to přesně naopak, než tvrdíte, jak dycky.
https://www.globalpetrolprices.com/electricity_prices/
Odpovědět
RV

Richard Vacek

5.1.2025 09:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Musíte se více seznámit s konceptem EROEI. Pro začátečníka třeba na http://euanmearns.com/eroei-for-beginners/
Pak budete vědět, proč rozvinutá společnost potřebuje energii získávat efektivněji než společnost, která si vystačí se sběrem velbloudích koblížků.
Pokud to dělat nebudeme, budeme klesat zpět do zaostalé společnosti.
V energii totiž můžete vyjádřit téměř vše okolo - jak cenu lidské práce (mzdu), tak cenu výrobku i služeb.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2025 22:48 Reaguje na Richard Vacek
Vy musíte být ryzí komik. Jak si mají voliči prosadit levnou elektřinu? Kdo jim ji bude zalevno dávat? Fakt nežijete na Paroubkově Marsu?
Odpovědět
Pe

Petr

5.1.2025 09:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Ironií pak je situace kdy ti, kdo volají po levných energiích, sami mohou mít (prostřednictvím třeba nějakých fondů, například důchodového spoření, v očekávání velkého a jistého zhodnocení) peníze investované do energetiky, a ani o tom nevědí.
Odpovědět
ZW

Zdenek Wenzel

5.1.2025 14:11
Ekolist, aby se udržel nad vodou, tak tady nechává v diskusi řádit přitroublé ředitele zeměkoule. Proto v pravidlech diskuse nemají ani náznak věty, že zveřejňovat nepravdy a lži budou záporně hodnoceny a přispějí k jejich zablokování.

Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

5.1.2025 16:35
Opět téma pro OZE ideologa Hanzla se kterým je diskuse o ničem. Jednak si
nepamatuje, co tvrdil před měsíci a roky a navíc energetice vůbec nerozumí.
Nárůst prodeje elektromobilů je pouze díky zvýhodněním a kvůli snobismu
těch, kteří už nemají kde utrácet peníze. Vidím to ve svém okolí, kde
podnikatel koupil své mladé manželce elektromobil na odvoz dětí do školy
a školky a na nákupy. K němu mají doma spalováky Mercedes a BMW a k nim
terenní auto. Takže žádná elektromobilita, ale pouze další z hraček k
těm třem. Beru, pokud by elektroauta nahradily spalováky, ale být pouze
dalším autem v rodině navíc nic neřeší. Takto to je u většiny vlastníků,
ale jako jediné vozidlo v rodině jsem elektromobil ještě neviděl. Jednak
je to drahá záležitost a navíc omezená svým použitím i na jiné účely.
Beru ho i jako městské služební vozidlo pro krátké jízdy úředníků a
například kurýrních služeb, ale tím výčet použití pomalu končí. Jinde
jako v Norsku je druhým vozidlem ke spalováku a v Číně nutností, když
do města nesmí spalováky kvůli smogu. Tam ale stojí pakatel i pro
střední třídu a má tudíž své opodstatnění. Nechci být škarohlíd, ale
být krutější zima s výpadky proudu v sítích, tak to mnohé zastánce
elektromobility probere ze snů. Bez dobíjení nepojedou nikam a prvé
co při omezování odběrů budou po továrnách dobíjecí stanice, protože
domácnosti budou mít doufám před dobíjením aut přednost.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

5.1.2025 17:34 Reaguje na Břetislav Machaček
Problém je v základních neznalostech. Na benzince při tankování čepuji benzín v energetickém toku asi 10 MW. Proto jsou kapalná uhlíkovodíková paliva tak oblíbená a proto díky nim vznikla rozvinutá společnost.
Odpovědět
MM

Milan Milan

5.1.2025 21:14
A co ten letošní smog přes Vánoce na Ostravsku? Těžba uhlí v podstatě nulová, těžké provozy minimální, vyplácané kotlíkové dotace v mld. a výsledek? Smogová situace. Čím to asi teď bylo????
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.1.2025 16:32 Reaguje na Milan Milan
Inverzí. Nic složitého.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

6.1.2025 08:45
Prodeje elektromobilů v EU strmě padají.
Jednak došly dotace na jejich prodeje, jednak se ukazuje jejich slabá stránka v porovnání se spalováky - cena, dojezd, závislost na vnější teplotě, dlouhá doba dobíjení , nedostatečná infrastruktura a vysoké ceny elektřiny.
Konzistentně tvrdím, že gryndýl je na prsa a vede nás do chudoby.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.1.2025 16:31 Reaguje na Miroslav Vinkler
To tvrdíte už asi 5 let a pořád nic, některé státy na tom ale výrazně bohatnou. V roce 21 jste mohutně bedákal, že se bez ruského plynu neobejdeme, že zmrzneme, zkrachujeme, EU se rozpadne atd. atd. i vsázet jste se cha cha chtěl. Fakt si nevzpomínáte?
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist