Rakouská vláda zvyšuje podporu při nákupu elektromobilu
29.6.2020 14:37 | VÍDEŇ
(ČTK)
Více peněz dostanou také ti lidé, kteří si koupí motocykly a mopedy s elektrickým pohonem.
Licence | Volné dílo (public domain)
"Na cestě z krize vyvolané koronavirem chceme investovat do budoucnosti," řekla ministryně. Podle agentury Reuters se na příspěvku bude částkou 2000 eur podílet automobilová branže.
Více peněz dostanou také ti lidé, kteří si koupí motocykly a mopedy s elektrickým pohonem. Půjde o zvýšení z 1000 na 1200 eur, respektive ze 700 na 800 eur. Vzroste též podpora pro nová dobíjecí místa. Těch je v současnosti v Rakousku 5500 a vláda chce, aby se jejich počet co nejrychleji zvýšil.
Ke konci května bylo v Rakousku registrováno 33.000 elektromobilů, což podle tamního statistického úřadu představuje jen 0,7 procenta všech aut.
Rakousko na podporu elektromobility vyčlenilo pro období 2019-2020 celkem 93 milionů eur, píše agentura APA.
reklama
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.
Dále čtěte |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (19)
PH
Pavel Hanzl
29.6.2020 16:12Rakušáci už vypnuli poslední uhlák, tak má cenu dotovat elektroauta. U nás je to k ničemu, pokud máme 60% elektřiny z uhlí, můžeme rovnou jezdit na benzín. Elektrika je jen pro lidi, co mají doma na střeše fve. Už se zase propadáme mezi zavíjející se ekonomiky.
Odpovědět
SP
Svatá Prostoto
29.6.2020 16:49 Reaguje na Pavel HanzlU nás to hlavně znamená, že značná část daňových poplatníků, kteří mají horko těžko (pokud vůbec) na Fabii v holobytu by se ze svých daní skládala na podporu těm, kteří si mohou dovolit dát za auto minimálně víc.
Což je sociální prasárna jak vyšitá.
Odpovědět
Což je sociální prasárna jak vyšitá.
SP
PH
Pavel Hanzl
29.6.2020 18:46 Reaguje na Svatá ProstotoTi, kdo bydlí v holobytu se na nikoho neskládají, žádné daně z příjmu neplatí. Ovšem nejvíc doplácíme na Agrofert a vůbec vládní mafii nejen penězi, ale daleko horším způsobem.
Odpovědět
SP
Svatá Prostoto
29.6.2020 22:28 Reaguje na Pavel HanzlDoporučuji si ten příspěvek přečíst ještě jednou.
Odpovědět
ig
30.6.2020 08:15 Reaguje na Svatá Prostoto
A tak to má být. Celý ten zelený program má jediný hlavní cíl a to, aby chudí podpořili bohaté. A chudí je ještě radostně podporují a hádají se, když jim to chce někdo vymluvit.
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
30.6.2020 21:31 Reaguje na Svatá ProstotoSoudruh přece už dávno říkal "bude líp". Tak už snad bude, ne? Soudruzi zásadně nelžou.
Odpovědět
SP
Svatá Prostoto
30.6.2020 22:02 Reaguje na Pavel HanzlOn tam byl původně otazník, ale nějak se na něj pozapomnělo:-). O tom ostatně svědčí i to, že do dějin vešla i navazující odpověď ... Líp už bylo. :-)))
Odpovědět
JD
Jiří Daneš
29.6.2020 16:53 Reaguje na Pavel HanzlKdyž jim přestane ČR a ostatní "uhláci" a provozovatelé JE prodávat el.proud, tak budou muset jezdit na kole, nebo chodit pěšky, protože ty jejich hydroelektrárny budou stěží stačit pokrýt spotřebu průmyslu a na svícení.
Odpovědět
PH
ig
30.6.2020 08:18 Reaguje na Jiří Daneš
K čemu průmysl? Nějaké velké hlučné rumplováky, určitě ještě umazané od oleje, to by se už beztak mělo zrušit. Fabriky se natřou na duhovo a budou se v nich scházet lidi a poslouchat etno hudbu.
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
30.6.2020 21:30 Reaguje naPrůmysl v dnešní době skutečně není špianvý rumplovák jak za komára. Kdy jste viděl naposled nějakou normální fabriku zevnitř?
Odpovědět
SC
Stanislav Chytrý
6.7.2020 13:20 Reaguje na Pavel HanzlElektrika by měla být pro všechny lidi co ji chtějí, co na ní mají. Není důvod je jakkoli dotovat. Navíc v současnosti, kdy má automobilový průmysl velké problémy by bylo lepší jej podpořit než elektro auta, jejíž přínos je více než sporný.
Odpovědět
SC
Stanislav Chytrý
6.7.2020 13:20 Reaguje na Pavel HanzlElektrika by měla být pro všechny lidi co ji chtějí, co na ní mají. Není důvod je jakkoli dotovat. Navíc v současnosti, kdy má automobilový průmysl velké problémy by bylo lepší jej podpořit než elektro auta, jejíž přínos je více než sporný.
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
29.6.2020 18:49Skutečný problém ale vidím v tom, že na elektroauta nejsou stavěné komunikaci. To auti je drahé ale provoz skoro zadamo, takže každý bude mít snahu jezdit úplně všude a furt. A to se na silnice už nevlezeme, tento stát to řešit neumí.
Odpovědět
ig
30.6.2020 10:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Nebude, chudší lidi na to auto nebudou mít. Možná je to celé jen spiknutí bohatých proti chudým. Bohatí to ustojí, chudí na tom budou ještě hůř, ale přestanou se motat po silnicích a bohatí se nebudou muset cestou do St. Moritz zdržovat v zácpách.
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
30.6.2020 21:28 Reaguje naObávám se, že to bude zase celé naopak, jak dycky. Elauta půjdou cenou dolů, limitou je dnes baterie. Elon Musk už dodělává velmi zajímavou baterii zalevno? s garancí milión kilometrů. Tam se bude lámat eloktroauto a benzín a s palivem skoro zadamo je jasné, kdo vyhraje i u normálních, tj. chudších lidí. Kteří navíc třeba denně jezdí do práce. Elektrokola jsou nejrychleji se rozvíjející segment v kolech.
Odpovědět
SP
Svatá Prostoto
30.6.2020 22:10 Reaguje na Pavel HanzlTak až ji dodělá, tak se uvidí. Zatím to beru jako ty vaše kapesné reaktory. Bylo by to fajn, na tom se shodneme, ale já ... asi už věkem ... dokud to neuvidím komerčně funkční, tak to neřeším.
U e-kol je rozdíl v ceně, ostatně, když jsem viděl v Globusu e-babetu za nějakých 23 litrů ... jezdit častěji v létě na chalupu, tak jsem ji rovnou bral. Jenže u e-mobilu jste furt na 3/4 mega ... za Zoe:-(.
A co se týče té ceny, jak by se to začalo lámat, tak se na to napráskne spotřebka jen to fikne. O to strach nemám. Nakonec, tento národ přestat na měsíc dva chlastat a kouřit, tak si v Letenské budou podřezávat žíly:-). I když je fakt, že Alenka se toho deficitu nebojí:-)))
Odpovědět
U e-kol je rozdíl v ceně, ostatně, když jsem viděl v Globusu e-babetu za nějakých 23 litrů ... jezdit častěji v létě na chalupu, tak jsem ji rovnou bral. Jenže u e-mobilu jste furt na 3/4 mega ... za Zoe:-(.
A co se týče té ceny, jak by se to začalo lámat, tak se na to napráskne spotřebka jen to fikne. O to strach nemám. Nakonec, tento národ přestat na měsíc dva chlastat a kouřit, tak si v Letenské budou podřezávat žíly:-). I když je fakt, že Alenka se toho deficitu nebojí:-)))
SC
Stanislav Chytrý
6.7.2020 13:22Rakousko pokud by těmi 5000 € podpořila nákup klasických aut udělalo by mnohem lépe. Nehledě na to, že by hodně automotive pomohlo, kdyby Brusel pozdržel, nejlépe zrušil svá nesmyslná rádoby eko nařízení, které zabily nejeden dobrý motor.
Odpovědět