https://ekolist.cz/cz/kultura/zpravy-kultura/ridici-dvou-aut-dostali-vysokou-pokutu-za-neopravneny-vjezd-do-chko
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Řidiči dvou aut dostali vysokou pokutu za neoprávněný vjezd do CHKO

6.4.2021 18:00 | JESENÍK (Ekolist.cz)
Auto musela vyprostit horská služba.
Auto musela vyprostit horská služba.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora

Řidiči dvou vozidel, kteří vjeli po cestě z Červenohorského sedla až k Vřesové Studánce na Silvestra 2020 a museli být vytahováni Horskou službou Jeseníky, dostali ve správním řízeni pokutu 5 000 a 25 000 Kč.

 
Autem po magistrále
Autem po magistrále
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora

Při prošetřování události se zjistilo, že majitelka vozidla land rover se pokoušela vyprostit osobní auto, které zapadlo na lyžařské magistrále, cca 400m od Vřesové studánky. Během jednání o přestupku byly oba vjezdy vyhodnoceny jako neoprávněné.

„Divoká jesenická příroda čelí zvýšenému tlaku ze strany ne vždy ukázněných turistů. Proto je důležitá důsledná a nekompromisní ochrana míst, kam auta nemají bez povolení přístup. Porušení těchto pravidel dvěma řidiči na konci roku 2020 bylo proto od Správy CHKO Jeseníky zcela na místě," komentoval udělení pokut Ivo Dokoupil z Hnutí DUHA Jeseníky, které podávalo podnět k prošetření události.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (40)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

JD

Jiří Daneš

6.4.2021 18:09
Uložil bych pokuty nejméně dvojnásobné, pokud to zákon umožňuje. Pokud ne, usiloval bych o změnu zákona a zavedením vyšších sankcí. Zhovadilost a arogance některých Čechů je do nebe volající (o pomstu).
Odpovědět
LB

Lukas B.

6.4.2021 18:23 Reaguje na Jiří Daneš
dávat pokutu někomu, kdo vyprošťuje zapadlé auto, a nedojde-li tedy k nějakému extrému (prolomení mostku, olej do potoka apod.) mi připadá nemorální a zvrhlé. lidi by si měli pomáhat.

tahám tak dva-tři zapadlé ročně a tu a tam jsem tažen já. naposled jsem vyprošťoval zapadlého do sněhu před zhruba měsícem. tahal jsem tahal, potáhl ale nevytáhl, stopli jsme větší auto, prasklo jedno lano, pak druhé lano a nakonec slavné vítězství (nic jsme nezničili). byla to vlastně docela sranda a seznámil jsem se s příjemnými lidmi.
Odpovědět
PB

Pravda Bolí

6.4.2021 18:53 Reaguje na Lukas B.
Neměli tam vubec co dělat,když tam blbec zapadl,měl si zavolat horskou službu,aby ho vytáhli a zrovna ho mohli skasírovat.Taky by jste šel pomoc narkomanovi vykrást lékárnu,aby mu nebylo zle je to podobný,možná narkoman je ve větším právu,než namachrovaný měšťák co si myslí,že muže všechno a všude.
Odpovědět
LT

Leoš Tichý

6.4.2021 23:35 Reaguje na Pravda Bolí
Vaše přirovnání je úplně mimo.
A úvaha že narkoman vykrádající lékárnu je ve větším právu než řidič co vjede do zákazu vjezdu...to nebudu komentovat.
Jen by mne zajímalo, jestli by byl Váš názor tak radikální, kdyby tam zapadla fábie a jela by jí vytáhnout Lada Niva...
Podotýkám že sám mám shnilou Almeru, takže rozhodně nejsem žádný snobský boháč. Taky mne rozčilují nadutci, co si myslí že když mají káru za mega (což ani ta Audi ani ten Rover nejspíš nejsou, možná kdysi jako funglovky), můžou si dovolit vše.
Ale zrovna tak mi pijí krev radikalisti, co by "hříšníky" nejraději stáhly za živa z kůže. Ono to pak trošku vypadá jako závist...
Odpovědět
LB

Lukas B.

7.4.2021 08:55 Reaguje na Pravda Bolí
takže koho jsem tahal tuhle sezonu:
chalupníka z jeho vlastní nočním slejvákem promáčené louky. pak místního chlapíka, co uhýbal na úzké uklouzané cestě autu jedoucímu do kopce. pak jednoho polomístního, co chtěl projet pryč okolo zoufalé kolony na běžkařském parkovišti po jeho to ráno neprohrnuté části (a pod deseti centimetry čerstvého bylo uježděno rolbou a pod tím vytáto, takže propadl a zůstal s dvoutunovým esůvéčkem na břiše).
a já jsem zapadl letos dvakrát. poprvé to vyřešila chvíle kopání lopatou a řetězy (které jsem u toho roztrhal), podruhé jsem uhýbal dvěma autům na úzké cestě, a když projely, tak posádky vystoupily a vytlačily mě zpět na cestu. no a jednou jsem nevyjel a po ledu scouvával 150 metrů, a když jsem nandával řetězy, tak vylezl z přilehlé nemovitosti chalupník, který nabízel, že jestli se mi nechce ty řetězy nandávat, tak mě na kopec vytáhne, protože už ty řetězy má nandané (na všech čtyřech kolech nějakého džípu). pokaždé to nakonec bylo velmi příjemné setkání.

a když mě na zasněžené místní komunikaci někdo stopne, a poprosí o vytažení, tak kvůli němu vjedu i pár metrů do zákazu. samozřejmě projevím soudnost, a nebudu zajíždět někam, kde sám zapadnu, a nebudu se snažit vytáhnout auto výrazně těžší.

ostatně, s tém zapadáváním drahých velkých moderních čtyřkolek nadopovaných elektronikou je to tak, že holt ABS výborně funguje, když auto jede, ale nefunguje, když auto stojí, tak přehnaně chytrá ta elektronika není. typicky výjezd do kopce, furt to jede, ta elektronika nějak rozděluje trakci mezi poháněná kola, a najednou to přestane jet a zastaví, řidič zvyklý z normálních situací spoléhat na ABS stojí na brzdě a diví se, že mu pedál nevibruje a auto jede jak sáňky do příkopu - protože se utrhlo s koly v klidu.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

6.4.2021 19:04 Reaguje na Lukas B.
Neuvěřitelná nechápavost. Vy byste měl platit preventivně, protože nechápete, že tam, v CHKO, ten hňup co zapadl neměl, co dělat.
Odpovědět
MF

Michal Fejfar

6.4.2021 19:20 Reaguje na Jiří Daneš
Pravda. Když tam jedou traktorem a jsou po nich metrový díry c cestách, a vohulený strommy, tak to nevadí, ale jen když si někdo zkrátí cetu, to je hned vomáčky, to se dutý zelený palice ve větru jen kymácejí...
Odpovědět
MO

Milan Orkáč

6.4.2021 20:16 Reaguje na Michal Fejfar
Tak se podívejte na zákon, kdo do CHKO může a za jakých podmínek vjet či vjíždět a nepruďte tady!
Odpovědět
LT

Leoš Tichý

6.4.2021 23:50 Reaguje na Milan Orkáč
Chtěl bych vědět, zda Vy dodržujete všechny zákony jak se má, když tady moralizujete.

Mám rád přírodu, chovám se k ní slušně, ale nemám rád moralisty.
Tady nejspíš vadily trochu lepší káry a pražské RZ. Kdyby to byly místní, možná by se vše vyřešilo domluvou, příp. symbolickou pětistovkou pokuty.
Takže taková obyčejná lidská malost.
Odpovědět

Viktor Šedivý

6.4.2021 20:14 Reaguje na Jiří Daneš
Ten co zapadl, tam nepochybně neměl co dělat. Pětadvacet tisíc je dost hysterický výkřik, ale dobře.

Ovšem pět tisíc, pokud ho s tím druhým autem opravdu jeli jen vytáhnout, to už je přinejmenším přehnané - pokud by ho tahalo auto HS, byly by ty strašné škody na přírodě úplně stejné.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

6.4.2021 22:13 Reaguje na Jiří Daneš
A co s tím? Zapadl. Takže jsou dvě možnosti. Buď to auto tam nechat na věčné časy, nebo ho vytáhnout. První je blbost, zbývá jen druhé. že tam neměl co dělat je pravda, ale od toho je těch 25 litrů.

Že vytahovat Q7, od pohledu, něčím, co stejně tak od pohledu připomíná Evoque, nené ten úplně nej nápad už zúčastnění zjistili:-).

Ale těch 5 litrů mi tady přijde jako cu fíl.
Odpovědět
LT

Leoš Tichý

6.4.2021 23:40 Reaguje na Lukas B.
Naprostý souhlas a máte můj obdiv.
Pomoct někomu cizímu v nouzi a k tomu ZADARMO, se dnes už nevidí.
Chtěl bych na cestách potkávat jen lidi jako jste Vy.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

7.4.2021 06:59 Reaguje na Leoš Tichý

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JO

Jan Olejníček

7.4.2021 07:37 Reaguje na Lukáš Kašpárek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

9.4.2021 12:50 Reaguje na Jan Olejníček
Tak jsme si hezky popovídali :D
Odpovědět
CJ

Cenda Jenda

6.4.2021 19:30
To je sranda, navonena nemecka a anglicka predrazena bida zapadne v 15 cm snehu. Zlaty LC200.
Odpovědět
LT

Leoš Tichý

6.4.2021 23:18 Reaguje na Cenda Jenda
Ono je to asi i o pneumatikách.
Nevím jak ta audina, ale ten rover je určitě čtyřkolka. To je jí ale v terénu/na sněhu prd platný, když je obutá do silničních pneumatik.
Na ledě nebo v hlubokém sněhu, když si sedne "na břicho", nepomůže ani terénní vzorek.
Ale pochybuji že tam bylo jen 15 cm sněhu, chápu že to byla od Vás ironie a nadsázka.
Odpovědět
CJ

Cenda Jenda

6.4.2021 19:35
Me akorat fascinuje,ze clovek s takovym scheissem jede na hory :-))
Jel jsem predloni v zime na Jested, vsude povinne retezy (mel jsme je v kufru pripravene, ale LC200 nemela problem i bez nich) a v protismeru jsem potkal dva nemecke scheissy kraksnwagen turek a nejaky placaty BMWergl, jen tak tak me ve smyku minul. Skrabnout mi to tim hnusem, tak bych ho dotahl rovnou na srotiste, kam to patri od vyroby.
Odpovědět

Jirka Černý

6.4.2021 20:43
Nesnáším práci v CHKO v zimě, všichni chtějí služby jako uprostřed okresního města ale nesmí se tam ani posolit silnice, letos jsem tam málem vykutálel náklaďák který se mi utrhl stojící na místě když jsem šel pěšky zjistit zda má smysl pokračovat v jízdě, zákazník byl ještě naštvaný že jsem odmítl na totální ledovce jet s desetitunovou speciální nástavbou za 5 milionů serpentiny k jeho chaloupce v situaci kdy bylo těžké stát na dvou. Jsem rád když tam nemusím i když tam legálně můžu.
Odpovědět
AM

Anežka M

6.4.2021 21:44
5 a 25 k pro řidiče Land Roveru je "vysoká pokuta"? Si děláte srandu, ne.

Strašně moc se chci dožít doby, kdy budem používat stejný systém jako severské země - platíš pokutu nejen podle přestupku ale i podle příjmu/ceny auta.
Odpovědět
FK

Filip Kondapaneni

6.4.2021 22:17 Reaguje na Anežka M
A co takhle rovnou zbavovat auta. Jsou země, které to praktikují
Odpovědět
LT

Leoš Tichý

6.4.2021 23:42 Reaguje na Filip Kondapaneni
A co rovnou sekat hlavy?? Jsou země, které to praktikují...
Odpovědět

Viktor Šedivý

6.4.2021 23:13 Reaguje na Anežka M
Peněžitý trest podle toho, kolik má kdo peněz? Inu dobrá, ale podle tohoto principu také trest odnětí svobody podle toho, jak je pro dotyčného čas vzácný. Takže pro toho, kdo má spoustu aktivit, násobně kratší délku trestu než pro toho, kdo svým životem jen ubíjí čas.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.4.2021 12:20 Reaguje na Anežka M
Ono se někde platí podle ceny auta???
Odpovědět
DM

Dalibor Motl

6.4.2021 22:29
Předpokládám, že vjeli do zákazu vjezdu a za to dostali i ty pokuty. CHKO s tím asi přímo nesouvisí (?) Resp. do kdejaké CHKO vedou normálně silnice, žijí a pracují tam lidé a jezdí se tam stejně jako kamkoliv jinam. CHKO nerovná se zákaz vjezdu.
Odpovědět

Jirka Černý

7.4.2021 05:24 Reaguje na Dalibor Motl
Samozřejmě, ale ve spojení s CHKO to zní mnohem dramatičtěji.
Odpovědět
LT

Leoš Tichý

6.4.2021 22:51
Úplně poslední větu v článku nechápu:

"Porušení těchto pravidel dvěma řidiči na konci roku 2020 bylo proto od Správy CHKO Jeseníky zcela na místě," komentoval udělení pokut Ivo Dokoupil z Hnutí DUHA Jeseníky, které podávalo podnět k prošetření události."

Takže Správa CHKO souhlasí s porušením (jejich) pravidel?
Tak proč jim teda udělily pokutu, když Ivo Dokoupil z Hnutí DUHA prohlásil, že bylo porušení pravidel na místě, tedy v pořádku??? :))
Zajímalo by mne, jakou známku měl pisatel článku na ZŠ ze slohu...
Odpovědět
DM

Dalibor Motl

6.4.2021 23:14 Reaguje na Leoš Tichý
Souhlasím. Článek je věcně nepřesný a ten sloh ... je utrpení to číst. Závěr snad ani není česky. Jako by to překládal stroj z nějakého cizího jazyka... Samozřejmě jezdit do zákazu vjezdu na takovém turisticky frekventovaném místě je "paďourská nabubřelost" i v případě, že by tam zrovna nebyla upravovaná lyžařská stopa. Asi bych na takovém místě (se spoustou turistů a dobrým důvodem vjezd zakazovat) měl nepříjemný pocit i v případě uděleného povolení k vjezdu za příslušnou zákazovou značku.
Odpovědět
LT

Leoš Tichý

7.4.2021 00:15 Reaguje na Dalibor Motl
Kvalita psaných textů v článcích za poslední roky upadla téměř ve všech psaných médiích.
Tady bych byl pro nějaké potrestání těch kdo to vypustí bez korekce do světa, neboť przní mateřský jazyk a ono se to bohužel předává dál. Čtenáři, především mladí, to nakoukají a stává se to standardem. Hodně lidí (včetně mě) nemělo ve škole z Českého jazyka dobrou známku, ale čtením textu se to nakouká a osvojí, takže pokud čtenář nakouká (od profesionála!) patlaninu, logicky patlaninu produkuje dál.

Úplně mě rozseká, když někdo napíše komentář podobně dlouhý jako Vy nebo já jednou větou, bez souvětí namele všechno dohromady. Ale u neprofesionálů se to dá ještě pochopit, ne každý má nadání na sloh.
Nicméně neúplná slova, chybějící písmena, nebo dokonce chybějící celá slova...

Závěr Vašeho komentáře o Vás prozrazuje, že jste slušný a skromný člověk, který se nerad povyšuje nad ostatní.
Mějte se fajn. LT
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

7.4.2021 00:14
Podle mě jsou oba flastry oprávněné. Neměli tam co dělat, Ten druhý by tam mohl vjet beztrestně snad leda v případě, že by šlo o záchranu života. Vzhledem k tomu, že tato situace nenastala, vyfasovali ty pokuty právem.
Odpovědět

Viktor Šedivý

7.4.2021 00:26 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Pokud je "neschválené auto v CHKO" hrdelní zločin a každou vteřinou škodí prostředí kolem sebe, pak tam druhé auto mělo co dělat, napravovalo tento nežádoucí stav.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

7.4.2021 09:00 Reaguje na Viktor Šedivý
Pokuta 25 tisíc není trest za hrdelní zločin. Ani jedno z těch aut tam nemělo co dělat a malé pokuty se evidentně míjí účinkem. Tak je třeba přitvrdit, protože pokuta 1 - 2 tisíce pro majitele auta za milion není velký výdaj.
Odpovědět
LT

Leoš Tichý

7.4.2021 00:49 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Pro uplatnění velmi přísných postihů by bylo na místě sledovat historii hříšníků a s každým dalším proviněním postih stupňovat. (25.000 kč jen za vjetí do zákazu, bez způsobení škody jak psal Lukas B. na začátku diskuse-prolomení mostku či znečištění vody-mi připadá příliš tvrdé.)
Vzhledem k tomu že rozhodně nežijeme v zemi kde právo měří všem stejným metrem, je to až nebezpečné.
Mě třeba vadí že kuřáci háží nedopalky na zem, od nich to okoukají děti a háží na zem např. obaly od bonbónů, ale v životě jsem neviděl, že by za to někdo dostal-byť symbolickou-pokutu.
Uznávám, že vjetí s dvoutunovým autem do panenské přírody je těžší kalibr. Ale zase-jak psal Michal Fejfar-ona ta lesnická technika přírodě taky nedělá úplně dobře. Ale protože NĚKDO rozhodl že je to legální, tak to budeme tolerovat.
Kdyby se to s ochranou přírody myslelo vážně, pustí tam na lesní práce jen koně.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

7.4.2021 09:02 Reaguje na Leoš Tichý
Jenže lesnická technika tam obvykle vjede až při těžbě, takže jednou za nějakých 70 - 90 let, zatímco lufťák si tam klidně jezdí každý víkend.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

7.4.2021 06:49
5k a 25k??? za tohle bych jim vzal řidičák...
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

7.4.2021 09:03 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Při opakování přestupku úplně klidně. Jenže v naší republice to funguje tak, že i opakované řízení bez řidičáku se těžko postihuje, protože není vůle ze strany úředníků.
Odpovědět
LB

Lukas B.

7.4.2021 09:28 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
existuje určitá "kasta" problémových řidičů, kteří řidičák buď nikdy neměli, nebo o něj přišli v šerém dávnověku, kteří stále vesele řídí, tu a tam je někdo chytne, dostanou peněžitý trest (který nezaplatí) a zákaz řízení (k neexistenci řidičáku duplicitní), nebo podmínku, a tu a tam si jdou na chvíli sednout, protože kromě řízení bez řidičáku taky páchají nějakou tu drobnou šmejdskou kriminalitu. samozřejmě svoje auta nemají přihlášená a nemají povinné ručení. a tu a tam někoho přejedou, zraní, zabijí (v ideálním případě sami sebe), a tihle jsou pramenem a vodou na mlýn populismu utahování šroubů.
no a pak si strejc naloží na přívěsný vozík o metrák písku víc, než má v techničáku, teta jede na návštěvu podle navigace, a vjede do jednosměrky, a fí, rok bez řidičáku. tohle někdo opravdu chce?
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

7.4.2021 10:30 Reaguje na Lukas B.
Problém je v tom, že neexistuje stejný metr na všechny. Takže nakonec ten strejc s přetíženým vozíkem dostane tvrdší flastr než jiný člověk, kterého opakovaně přistihnou při řízení vozidla bez řidičáku. Vrcholem bylo, když vloni nějaký chlápek dostal 18 měsíců natvrdo za to, že v sámošce ukradl pět housek. Byly bylo to v v nouzovém stavu, ale i tak je to tvrdý flastr.
Odpovědět
VH

Vladimír Hošek

8.4.2021 17:53
Škoda, že redaktor nezjistil proč tam to první auto jelo. Ten důvod musel být úplně nesmyslný.
Z diskuse mi vyplývá, že diskutující, kteří tak trochu omlouvají zapadlé řidiče neznají asi všechny souvislosti. Do této lokality autem nemůže autem rozumný normální člověk vůbec vjet. Tomu prvnímu zapadnutému řidičovi by měli sebrat i občanku a zbavit jej svéprávnosti.
Odpovědět
LB

Lukas B.

8.4.2021 19:01 Reaguje na Vladimír Hošek
každý někdy udělá pitomost. a povinnost slušného člověka je pomoci mu to napravit. tedy samozřejmě když přijde pokorně s prosíkem a já mu pomoci můžu a dovedu. tedy i vytáhnout z příkopu někoho, kdo vjel tam, kde nemá co pohledávat. když už jednou ten první chytrák tu stopu rozryl, tak další auto na tom moc nezkazí.
(já tady nejsem proto, abych vychovával jiné dospělé lidi, abych zapadlému, kdo zapadne kvůli své vlastní blbosti, držel přednášku o tom, jaký je to idiot a jak si to má vyžrat, a pak hrdě odešel)
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist