https://ekolist.cz/cz/kultura/zpravy-kultura/smlouva-o-dostavbe-dukovanje-podepsana.podle-ekologickych-organizaci-jadro-ceskou-energetiku-nevyresi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Smlouva o dostavbě Dukovan je podepsána. Podle ekologických organizací jádro českou energetiku nevyřeší

4.6.2025 16:59 (ČTK)
Je nerozumné vztahovat k novému jádru naděje, že vyřeší českou energetiku, míní zástupci ekologických organizací, které oslovila ČTK. Podle nich se jaderné projekty mohou ještě prodražit či zpozdit a výdaje na výstavbu reaktorů omezí investice v jiných oblastech. Česká vláda by se měla soustředit i na obnovitelné zdroje energie či zateplování domů, uvedli aktivisté v reakci na dnešní podpis finálních smluv ke stavbě dvou jaderných reaktorů v elektrárně Dukovany s korejskou firmou KHNP.
 
"Komplikace, která nyní způsobila zdržení projektu, rozhodně není poslední ani největší. Všechny projekty jaderných elektráren v Evropě i USA se výrazně zpožďují a prodražují. Takže musíme počítat, že i nové Dukovany, pokud se je podaří postavit, budou dražší a začnou vyrábět později," řekl vedoucí energetického programu Hnutí Duha Jiří Koželouh.

Podle něj je proto nerozumné k novému jádru vztahovat naděje a vnímat ho jako řešení české energetiky. Myslí si, že daleko důležitější je, aby se v Česku rychle stavěly větrné elektrárny, které mohou energetiku ovlivnit dříve. "Jiné klíčovější opatření je zrychlení tempa zateplování domů, což lidem pomůže se snižováním účtů za energie," dodal.

Vedoucí energetické kampaně Greenpeace ČR Jaroslav Bican uvedl, že podpis smlouvy s KHNP na dostavbu Dukovan je dokladem toho, jak odhodlaně česká vláda dostavbu jaderné elektrárny dál tlačí. "Škoda, že stejně odhodlaně nepostupuje ohledně obnovitelných zdrojů, když si loni v odevzdaném Národním klimaticko-energetickém plánu stanovila nižší cíl, než nám doporučila Evropská komise," konstatoval. EK minulý týden opět upozornila na nedostatečně velké cíle v podílu obnovitelných zdrojů energie pro společné splnění evropského cíle a doporučila ČR zavést více opatření na urychlení rozvoje obnovitelných zdrojů energie a větší podporu energetických úspor v průmyslu a dopravě.

Podle energetického poradce Edvarda Sequense ze sdružení Calla dopady rozhodnutí objednat dva prototypové korejské reaktory ponesou až další vlády. "Financování této největší stavby v dějinách Česka státem znamená i podle analýzy ministerstva financí omezení v oblasti jiných strategických investic. A nakonec vše cestou příplatku k ceně elektřiny může dlouhé desítky let zatížit účty jejím spotřebitelům," řekl a doplnil, že Česko se mohlo vydat i jinou cestou a začít se s plným důrazem věnovat energetické efektivitě a obnovitelným zdrojům.

Společnost Elektrárna Dukovany II (EDU II), která má na starosti jaderný tendr, dnes podepsala s korejskou firmou KHNP finální smlouvy k výstavbě dvou jaderných bloků v Dukovanech. Firmy tak učinily jen několik hodin po zrušení předběžného opatření soudu, které podpis dohod blokovalo.

První blok v Dukovanech by měl být hotový v roce 2036. Stavba nových jaderných bloků v Česku by měla být největší tuzemskou zakázkou. Náklady při aktuálně preferované výstavbě dvou reaktorů v Dukovanech při současných cenách činí 407 miliard korun.


reklama

BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (55)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

4.6.2025 18:04
Jádro dokázalo vyřešit potřebu elektřiny ve Francii. Není žádný důvod, proč by to samé nemohly vyřešit i u nás. Samozřejmě bez OZE, protože tyto zdroje ve vyspělé energetice nemají co dělat.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

4.6.2025 18:18 Reaguje na Richard Vacek
1* !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.6.2025 21:00 Reaguje na Richard Vacek
OZE ve vyspělé energetice, ať Evropy, Číny nebo USA dělá podstatnou část a v rozvojovém světě (v Africe) je to zcela zásadní procento růstu.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

5.6.2025 06:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, v rozvojových zemích OZE umožní rychlý přechod k vyspělé energetice. V EU se jedná o cestu od vyspělé energetiky zase někam zpět.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.6.2025 09:12 Reaguje na Richard Vacek
Kam zpět? Tohle fakt nechápu, už někdy jela evropská energetika na slunko a vítr?
Odpovědět
EN

Emil Novák

5.6.2025 18:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, předtím než lidé přišli na to jak rozdělávat oheň.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.6.2025 22:27 Reaguje na Emil Novák
Fakt? A čemu se tam dalo říkat energetika? Systém, když všichni běhali po lese s klacky a vyrýpávali slimáky? Vy jste vždycky terminologicky silně akurátní, ale tohle nebude jen hnidopišení, tady bude asi větší omyl.
Odpovědět
EN

Emil Novák

7.6.2025 10:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, energetika se říká třeba i tomu, aby lidé měli teplo a nezmrzli. O to se předtím než lidé přišli na to jak rozdělávat oheň staralo jen slunce.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.6.2025 11:02 Reaguje na Emil Novák
Vy jste kouzelný, tak krouceného hada se hned tak často nevidí. Takže si fakt myslíte, že v dobách ledových a hlavně v noci lidé nezmrzli, bo měli slunce? Nebyly to spíš kožešiny zvířat, které nalovili? A že by byl i kožuch z undatry energetika? Tolik sexu naráz?
Odpovědět
EN

Emil Novák

8.6.2025 11:40 Reaguje na Pavel Hanzl
No samozřejmě že lidé nezmrzli díky slunci, bez slunce by žádní lidé na Zemi nebyli, vy "kroucený hade".
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.6.2025 18:27
Klasika, aneb když "ekologickým" organizacím nejde o ekologii a protijaderný aktivismus až na prvním místě.
Ještě čekám "oslavný" článek p. Smrže.
Odpovědět
JO

Jarka O.

4.6.2025 18:55
Nemají teď trochu pravdy? Jednak pořád není zaručená účast českých firem, což bylo před "rozhodnutím soudu" kritizováno. K. Havlíček to vícekrát připomínal, ale vláda o tom s Korejci v mezičase nejednala a po novém soudním rozhodnutí smlouva bez odpovědi na toto rychle podepsala. A podle podmínek v notifikaci známých z médií Češi zaplatí stavbu JE, ale elektřina půjde do ciziny, a jestě se dost rychle bude muset splácet úvěr od EU. Tak nvím s tou výhrou, tzn.cenou elektriky...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.6.2025 20:56 Reaguje na Jarka O.
Pokud firma musí ze smlouvy garantovat cenu, termín i kvalitu, musí mít právo si vybírat subdodavatele. Je domluvena se Škodárou na turbínách atd. atd. a tak ví, že asi 30% naše firmy udělají. Ale ten zbytek? Máme tolik kvalitních firem? Budou dělat tendry a tam můžou uspět naše firmy, to je těch 60% o kterých básní novináři. Ale garantovat to nikdo nemůže.
Elektřina samozřejmě půjde k nám (ČEZ dává dnes 95% našim odběratelům), ale je to úplně fuk, bude se s ní kšeftovat, bo Evropa je jeden elektrický okruh. prostě ta jaderka bude jedna ze série evropských jaderek jedoucí v principu v jednom módu. Není vůbec žádný důvod, aby to bylo něco jiného, jak lžou dezoláti.
Odpovědět
sv

s v

4.6.2025 21:09 Reaguje na Jarka O.
Bláboly havlíčka, který coby "podnikatel" prodával nefunkční léčbu smrtelně nemocným lidem bere vážně jen ten co žere seno, jaroslave. To i podomní prodejci předraženého nádobí důchodcům mají větší morální kredit a odbornost než ten křivák. Samozřejmě účast českých firem zaručena je. Tvým dojmům jak "chodí" elektřina by se vysmál i žák základní školy. A tu fantasmagorii o úvěru EU sis vybájil odkud?
Odpovědět
EN

Emil Novák

5.6.2025 18:33 Reaguje na Jarka O.
1) Účast českých firem je zaručená minimálně z 30 %. Víte jaká účast by byla kdybychom se řídili názory "ekologických" organizací? Byla by nulová.
2) Naopak podle podmínek v notifikaci známých přímo z textu té notifikace bude elektřina prodávána na pražské energetické burze, pouze s výslovným souhlasem Evropské komise může být prodávána jinak. Stačí se do té notifikace podívat.
Odpovědět
JO

Jarka O.

5.6.2025 19:19 Reaguje na Emil Novák
Ano, o 30 % se psalo. Ale slibovalo se až 60%, a nevadilo by, kdyby to byly čs. nebo slovenské firmy. S uvozovkami u slova ekologický souhlasím, jestli mají v něčem pravdu, tak v tom, že stavba nesníží cenu elektriky. "Nulová" účast- tím míníte, protože by se vůbec nestavělo?
Pokud vím (z médií) tak Pražská burza je odnož německé, cena bude tedy cizí, a touha SRN po zdrojích je známá. Nevím ale, proč by elektrika měla být prodávána na burze a jen s cizím souhlasem, Francie to má taky tak? Dodávky elektřiny jsou přeci základní služba obcanům, to není evropská komodita jako papriky nebo písek.
Já věřím p. Noveskému. Mj. říkal, že Dukovany jsou nachystané na menší reaktory (dnes se jmenují MMR) a na tyto velké je nachystaný Temelín.
Odpovědět
EN

Emil Novák

5.6.2025 20:22 Reaguje na Jarka O.
1) Ne, nikde se neslibovalo že při podpisu smlouvy to bude až 60 %. A podpisem smlouvy to samozřejmě nekončí, velká část prací se teprve bude soutěžit.
2) Ano, kdyby došlo na "ekology", nestavělo by se vůbec nic a průmysl by utřel úplně, takhle má už teď zajištěných víc než sto miliard Kč a šanci soutěžit o další stovky miliard.
3) Cena se neurčuje podle toho co je čí "odnož", ale podle nabídky a poptávky. Průměrná cena na pražské burze je o něco málo vyšší než ma té německé, není pravda že to je "cizí" cena, je to naše cena.
4) Elektřina by měla být na burze prodávána proto, aby byla prodávána za tržní ceny a stát s ní nemohl skrytě dotovat např. průmysl, a tím vytvářet neférovou výhodu oproti ostatní účastníkům společného evropského trhu. A to právě za situace že výrobce čerpá veřejnou podporu. Má to tak každý, i Francie, která přímo notifikaci Dukovan zmiňuje jako vzor pro notifikaci svých reaktorů, které se chystá stavět.
Odpovědět
JO

Jarka O.

5.6.2025 21:48 Reaguje na Emil Novák
1) Uvidíme.
3) Vydřiduši, když platy v SRN jsou vyšší než v ČR
4) Hmm..... Záp. státy vůbec nejsou macešské ke svým důležitým firmám, podporují je, i úlevami na daních atp., asi to víte lépe. Jak to časově má Francie s rozvojem jádra, nevím, ale píšete, že jde o vzor, čili ne kopii notifikace. Francie si bude stavět sama, to je dobry vzor:)
Odpovědět
EN

Emil Novák

5.6.2025 22:22 Reaguje na Jarka O.
Ad 3) Cena elektřiny nemá s platy žádnou souvislost, určuje ji nabídka a poptávka, jako u ostatních komodit.
Ad 4) Úlevy na daních možné jsou, úlevy v podobě dumpingové ceny elektřiny nikoliv.
Přesná kopie to samozřejmě být nemůže, ale v těch podstatných bodech je to v zásadě stejné jako u Dukovan.
Francie si může stavět sama, když její firma vlastní projekt podle kterého to postavit lze a dodavatelský řetězec. ČR nic takového nemá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.6.2025 08:50 Reaguje na Emil Novák
"Polostátní energetická společnost ČEZ prodává 95 procent své produkce elektřiny v České republice, do zahraničí vyveze asi pět procent produkce, a to jen v případě, kdy ji nelze prodat na českém trhu. Primárně prodává ČEZ elektřinu koncovým zákazníkům a ostatním českým obchodníkům jako je PRE či E.ON přímo bilaterálně nebo přes elektronické obchodní platformy."
https://oenergetice.cz/energetika-v-cr/cez-prodava-95-procent-sve-produkce-elektriny-v-ceske-republice

Takže nastává změna a musí to jít přes burzu?
Odpovědět
EN

Emil Novák

6.6.2025 09:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Z nového jaderného zdroje musí jít přes burzu alespoň 70 % produkce, na tom že to ale bude stále na českém trhu se nic nemění. To jsou podmínky za kterých může ČEZ čerpat veřejnou podporu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.6.2025 09:08 Reaguje na Emil Novák
Dobře, ale na burze se prodává i base load, který si ale odběratel s ČEZ dohodne už separátně, ne?
Odpovědět
EN

Emil Novák

7.6.2025 10:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, baseload na burze si odběratel nedohaduje separátně, ten prodej je stejně anonymní jako na spotu. Separátně si může ČEZ dohodnout prodej jedině mimo burzu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.6.2025 20:59
Podepsali Dukovany, to je supr!! Samozřejmě hlupy Drmola vymudroval, jak to celé dozmatkovat a zdupat:
"Podle místopředsedy opozičního hnutí ANO a exministra průmyslu Karla Havlíčka by měla vláda předejít dalším problémům, ověřit si stanoviska všech aktérů projektu, tedy firem, soudů, Koreje po změně prezidenta a Evropské komise, a pokud bude vše v pořádku, smlouvu podepsat."
Může vůbec takovou krávovinu vyplknout řadová kobliha?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

4.6.2025 21:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Vláda naprostých diletantů a amatérů. Ono totiž nic není ještě definitivní, to si asi ve svém naivním mozečku neuvědomujete, že?
Dozimetr, bitcoiny--- mám pokračovat? Čapí hnízdo je oproti tomu naprosto směšná záležitost- jenže ono všechno je to úplně jinak, víte?
Doufám, že si nemyslíte, že by byli tak blbí s těmi bitcoiny. Je to jen zastírací manévr. Ale to, že to jsou všechno gauneři na en-tou, na tom nic nemění.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

5.6.2025 07:01 Reaguje na pavel peregrin
1**
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.6.2025 09:22 Reaguje na pavel peregrin
Jste prostě jejich, žijete v ruském světě naopak.
Vláda diletantů ve čtvrtém roce vlády: inflace do 2%, zadlužování v Maastrichtských kritériích, růst HDP asi +2%, skoro nejvyšší v EU, růst přímů ještě výrazně vyšší. Celkově asi devátí v růstu, celkovou pozici máme prakticky ve všem na průměru EU. Já ted vládu diletantů viděl jako tu Babišovu.
Odpovědět
EN

Emil Novák

5.6.2025 18:35 Reaguje na pavel peregrin
Podpis smlouvy je definitivní.
Odpovědět
sv

s v

5.6.2025 22:18 Reaguje na pavel peregrin
Ano, vládu naprostých diletantů a amatérů ... jsme tady měli za podepisovače green dealu a rušiče dostavby Temelína bureše naivní mozečku peregrinku, co si neuvědomuje, že podepsané smlouvy se v civilizovaném světě, narozdíl od rusácka, dodržují. Ano, aktéři dozimetru by si měli jít sednout ... takový flatulín ... tedy faltýnek nebo vildumentzová. S které že to strany oni vlastně jsou?. Že by to byli anonisti, stejně jako onen podnikatel, který způsobil škodu za několik miliard, tím že do lesa vyvážel azbest. A ano, je to zastírací manévr ... zastírací manévr blažka, kterého ty přece musíš milovat, když je to koník hradního čučkaře alias notorika v komatu, a slejzá se s tebou oblíbenými rusáckými agenty.
Odpovědět
JO

Jarka O.

6.6.2025 19:15 Reaguje na pavel peregrin
Nějak jsem si vzpomněla na 3 šikovné rádce v Pyšné princezně, jak si dělili lup, pardon daně, a když kancléř, Kopecký, konstatoval, že na pana krále (státní kasu) toho zbylo ve váčku nějak málo, tak 3.rádce navrhnul, aby mu to raději nedávali, protože by mu to mohlo být líto, no a když král zbytek peněz dostal, vynadali mu za to, že nevěřil jejich poctivosti. Ale to byla jen pohádka, nejvíc ta koncová scénka z vězení:)
Odpovědět
Zejména Zájmena

Zejména Zájmena

5.6.2025 08:48
Jedině jádro podpořené OZE, ne naopak + bioplynky a paroplynky. A chtělo by to víc menší vodních elektráren. Ty jsou také OZE a přitom dost stabilní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.6.2025 09:23 Reaguje na Zejména Zájmena
Takhle to u nás taky jede, jádro dělá asi 40%, uhlí se nahraztuje OZE. S tou vodou je problém, je jí stále méně a lepší to už asi nebude.
Odpovědět
va

vaber

5.6.2025 09:11
Není ten podpis jen nějaké divadlo pro plebs?
407Miliard by byla rozumná cena ,ale zřejmě zcela nereálná, stejně jak termín dostavby,to je jasné už dnes.
Ovšem vyjádření ekologů to jsou opravdu bláboly. Prý nás nezachrání jádro, ale obnovitelné zdroje. To může ještě někdo tvrdit po zkušenostech s OZ. To mozek nebere.
Je ovšem otázka jak bude eventuální výstavba probíhat a jak to bude s financováním a zda vymyšlený systém financování a splácení dodavatelům nás nakonec nezadluží ještě víc. Jde o velké peníze a mrchožrouti už čekají a ty zajímá jen kolik urvou. Tento režim je podporuje a platí to plebs.


Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.6.2025 09:27 Reaguje na vaber
Vy jste profesionální komik, že? Vy víte, co je cha cha "rozumná cena" jaderky, že? Víte, kolik je rozumná cena rohlíku a plastového Bráníka? A ten termímn fakt nestihnete, to víte už dnes.
Co vás nutí kritizovat věci, o kterých nevíte VŮBEC NIC? To je silně dezolátní postup.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

5.6.2025 10:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Mnohem větší bizár je nekriticky do nebes vychvalovat něco o čem nic nevíte a ještě si u toho myslet,že víte vše.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.6.2025 14:41 Reaguje na Milan Dostál
Nic nevychvaluji, jenom nemám důvod nevěřit seriózním informacím, nemám na krku koblihu. Pokud někdo mudruje nad tím, kolik stojí jaderka a kolik je cha cha "rozumná cena", tak žije zcela evidentně na Paroubkově Marsu.
Odpovědět
va

vaber

6.6.2025 07:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Šašek jsi ty a tvoje bláboly za které by normální člověk ani nevypustil.
Temelín stál něco přes 100miliard blok 1000MW. Stejně měly taxu klasické elektrárny kde za postavení se kalkulovala obvyklá cena za 1MW výkonu a za takovou cenu se prodávaly do zahraničí.
Termín je úplně na vodě ,záleží hlavně jak rychle bude trvat příprava a kdy se začna kopat. Ssamotná výstavba a problémy ktré se objeví, to nikdo neví. Nemá cenu psát dál pro takového znalce jak jsi ty .Vem si svoji Bibli a čti si ,tam je vše.
Odpovědět
EN

Emil Novák

6.6.2025 09:14 Reaguje na vaber
Temelín nestál přes 100 miliard blok 1000 MW, stál cca 100 miliard za oba bloky dohromady. Samozřejmě v tehdejších penězích.
Termín není "úplně na vodě", termín je stanovený ve smlouvě, ve které jsou i sankce za nedodržení termínu.
Odpovědět
va

vaber

7.6.2025 08:20 Reaguje na Emil Novák
Kdyby to tak bylo, bylo by dobře, ale určitě je termín vázán na mnoho podmínek, které musí splnit i naše strana ,aby jej mohl dodavatel dodržet. A to je zásadní pro nějaké sankce.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.6.2025 09:10 Reaguje na vaber
S Novákem bych se o energetice nehádal, být vámi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.6.2025 09:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Ten mě vždycky zdupe jako psa, ale naposled si naběhl s neolitickou energetikou, tu ještě nerozdýchal.
Odpovědět
EN

Emil Novák

7.6.2025 10:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Omlouvám se za pochybení, že jsem nedokázal zareagovat na 100 % těch vašich blábolů a jeden mi unikl, už jsem to napravil.
Odpovědět
EN

Emil Novák

7.6.2025 10:28 Reaguje na vaber
Samozřejmě, každý zodpovídá za své vlastní chyby, ale pokud nehrozí to že dodavatel bude v prodlení a neponese za to zodpovědnost.
Odpovědět
ig

5.6.2025 11:06
Duhy a greenpeacové toho už podělaly a nalhaly tolik, že by se měly schovat a chodit kanálama a ne ještě psát články :D :D
Odpovědět

Radek Čuda

5.6.2025 12:02
"Podle něj je proto nerozumné k novému jádru vztahovat naděje a vnímat ho jako řešení české energetiky. Myslí si, že daleko důležitější je, aby se v Česku rychle stavěly větrné elektrárny, které mohou energetiku ovlivnit dříve."

Kolik vrtulí představují ty dva bloky v JEDU?
A to má být jako alternativa?
Ta Duha, to je fakt spolek totálních pííp.
Zelení hysterici kterým jde o nějakou přírodu a krajinu až na tom posledním místě ...
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

5.6.2025 17:23
Podpis smlouvy ještě neznamená, že v daném termínu bude JE fungovat a že bude stát tolik, co bylo podepsáno. Vrchní soud najednou spěchal, aby se mluvilo o něčem jiném, než o současném maléru vlády a ODS. Alespoň tento "úspěch", než pouze ten současný malér, ale "úspěch" bude úspěchem až po dokončení JE. Budiž tleskejme do doby, než to zase napadne někdo u jiných soudů včetně mezinárodních a budeme čelit případným arbitrážím. V tomto
dluhy prolezlém státě už je to celkem fuk, kolik to bude stát, ale hlavně
ať to funguje. Já už se spuštění asi nedožiju, ale dožiju se příští rok
dalšího navýšení cen díky emisním povolenkám a zajímá mne, co na to poví
vláda. Zda jsme ještě suverénní stát a nebo pouhý vazal EU, kde vládneˇ
většina z bohatých zemí, kde to navýšení nehraje takovou roli, jako u nás.
Ono stačí nás zotročit dalším snížením životní úrovně, abychom kývli na
doprodej státního a soukromého majetku cizákům. Budeme cizinci ve vlastní
zemi a možná nakonec prodáme za pakatel i tu novou JE.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.6.2025 08:57 Reaguje na Břetislav Machaček
Vy to máte dobrý, splní se vám to a půjde to ještě daleko dál, asi i do slušné bídy a totality. Na podzim vyhrají volby dezoláti a podívejte se, co je to spolek Svatopluk. Henleinovi hakenkrojcleři byli proti tomu ryzí demokrati a tohle může dát i ústavní většinu.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

6.6.2025 14:11 Reaguje na Pavel Hanzl
A vy se změně vlády divíte po tom, co předvádí brněnská parta kočičí pracky nyní ve vládě? Už i její voliči ji volit nemíní, pokud nejsou úplnými idioty a riskují to, před čím oni a vy strašíte. Arogance moci napáchala mnoho zla a voliči je za to odmění palcem dolů. Znáte to přísloví o
praseti v žitě, které hlasitě chrochtá, nikomu nic nedá
a žere tak dlouho, až půjde prvé na porážku?
A to zřejmě nevíme ani vše, protože to vláda dávkuje tak,
aby to nebyl obrovský šok i pro zbytek jejich voličů.
Den co den střípek za střípkem a mozaika se začíná jevit
jako celek. Vsadil jste na špatné koně a čeká vás zklamání
na rozdíl od střízlivě uvažujících lidí, kteří na ně nesázeli.
Odpovědět
sv

s v

6.6.2025 21:54 Reaguje na Břetislav Machaček
Brněnská koaliční parta se socany a podržtašky tvého oblíbeného notorika v komatu, jsi chtěl říct machačku. Každopádně platí že i ten blažek vypadá vedle bureše a anonistů, konečníkové nebo pitomia jako Mirek Dušín. A ano jen úplní idioti nebo nevědomé prase jdoucí na porážku by bureše mohlo volit. Nic skládat nemusíš, burešova mozaika gigantického rozhazování státních peněz směrem do vlastní kapsy a při tom nulových investic do infrastruktury, čímž bureš vyvolal obří inflaci, nulové respektive záporné legislativní práce, zrušení připravených reforem podle hesla po nás potopa, dělání podržtašky jak bruselu tak moskvě či jen sprostého mafiánského rozkrádání je dávno známá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.6.2025 09:21 Reaguje na Břetislav Machaček
Člověče nešťastná, co ten Blažek provedl? Dostal miliardu podivných kačáků, které být černé, stejně je stát zabaví!!!
Srovnejte to s bábou a jeho tunely, kdy okradl stát o desítky (stovky?) miliard stejně křivými a mafiánskými postupy!!!
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

8.6.2025 18:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Jedině idiot a nebo lump hájí vypraní špinavých
peněz "darováním" státu a možná i někoho jiného.
Nechci být škarohlíd, ale ta miliarda může být
po i ztrátou, protože ti co od státu bitcoiny
nakoupili v dobré víře, že nejsou z trestné
činnosti je mohou státu vrátit, když je bude
trh jako rizikové odmítat. To pak bude mazec,
co s dluhem jedné miliardy o které tvrdíte,
že je příjmem. Ty bitcoiny z trestné činnosti
mají totiž svůj rodný list a nikdo soudný o
ně nemá zájem, pokud je nekoupil od státu v
dobré víře, že jsou právně a morálně čisté.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.6.2025 20:51 Reaguje na Břetislav Machaček
Takže jsou ty bitcouiny vyprané, jako tvrdíte nahoře, nebo nejsou a kupující je můžou vrátit?
Pokud by byly špinavé, stát by je zabavil a tím vypral, nebo taky ne, když mají svoji stopu? Ujasněte si to.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

6.6.2025 12:48
Co vy na to? Souhlasíte proti tomu?

https://pravyprostor.net/kourici-komin/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.6.2025 09:18 Reaguje na Jaroslav Pokorný
To jsou ty klasické plky jedince, který zakysl za komára a dál se už jen ztrácí ve směsi dezinformací a konspiračních teorií. Hlavní argument je, že cha cha "oni si neuvědomují" něco, což je řešeno už v prvním levelu celého systému, ze kteréno nepochopil vůbec nic.
Odpovědět
Martin Kratochvil

Martin Kratochvil

12.6.2025 09:10

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist