https://ekolist.cz/cz/kultura/zpravy-kultura/v-hrensku-vznikne-pristaviste-pro-stani-malych-plavidel.park-jeho-vznik-odmita
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

V Hřensku vznikne přístaviště pro stání malých plavidel. Park jeho vznik odmítá

15.6.2024 01:00 | HŘENSKO (ČTK)
Licence | Volné dílo (public domain)
Přístaviště pro stání malých rekreačních plavidel vznikne v Hřensku. Zachováno bude čekací stání nákladních lodí a remorkéru Beskydy. Přístaviště poskytne připojení na pitnou vodu a elektrickou energii. Maximální kapacita bude osm lodí. Záměr nemá významný vliv na životní prostředí, uvedl v rozhodnutí zveřejněném na webu Krajský úřad Ústeckého kraje. Správa národního parku České Švýcarsko vznik přístaviště odmítá.
 
Stavba plovoucího mola dlouhého 90 metrů a širokého tři metry se nebude posuzovat podle zákona o vlivu na životní prostředí (EIA). Hlavní molo bude s břehem spojeno lávkou Pro uložení elektroinstalace a vodovodní přípojky budou zespodu po celé délce lávky připevněny nerezové žlaby. Na přístupovou lávku se bude vcházet z železobetonového objektu. Plovoucí molo bude z důvodu bezpečnosti ukotveno ke břehu.

Ředitelství vodních cest (ŘVC), které je investorem, předpokládá sezónní provoz přístaviště od května do září v případě malých plavidel. Mezi Ústím nad Labem a hranicí s Německem žádné takové není. Hřensko je jedním z oblíbených cílů turistů na severu Čech.

Proti zřízení přístaviště se vyjádřila Správa národního parku České Švýcarsko. "Správa NP považuje posilování návštěvnosti území NP za zatěžující vliv, který směřuje k přetěžování – over turismu území NP," uvedla správa parku. "Objekty infrastruktury, které způsobují další zábor břehů a posouvají rekreační zátěž dále od obcí (zástavby), musí být na území chráněných oblastí významně limitovány," napsala správa.

Přístav ve Hřensku je poslední před říční hranicí z Německem, kde lze plavidla při povodních bezpečně vyvázat. V roce 2021 Ředitelství vodních cest lodní státní modernizovalo. Ochranné stání tvoří tzv. dalby, což jsou vysoké ocelové sloupy, které vyčnívají z vody a umožňují lodě uvázat při záplavách. Proti proudu Labe je další nejbližší ochranný přístav v Děčíně-Rozbělesích.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

JS

Jarek Schindler

15.6.2024 14:04
Jaký zábor břehů si může člověk v případě tohoto plovoucího mola asi představovat? Na a hlavně, jak drasticky zvýší přistaviště pro 8 malých lodí návštěvnost NP? Tohle by měli sledovat všichni kterým se slibuje v případě CHKO či NP lepší značka , která přitáhne turisty a povede k rozvoji regionu.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

15.6.2024 15:33 Reaguje na Jarek Schindler
ono těch osm lodí je spíš vrcholek ledovce. Hřensko si zvyklo na vysoký standard fresh turismu, kdy jezdí hlavně na jeden den. V ulicích blešák a s soutězkách Disneyland.

Pokud máte na strosti ochranu přírody a biodiverzity, tenhle Fresh názor si dovolit zkrátka nemůžete, protože ochrana přírody je každodenní činnost...to není to, že turista zasmradí obec na čtyři hodiny a jde zasmradit jinam.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist