Ambrozek Bémovi: Bouchalova smrt by se měla stát výstrahou
Cyklojízda na památku Jana Bouchala | |
Foto: Martin Mach/EkoList |
„Jeho nehoda nebyla jistě první, ale bohužel zřejmě ani poslední nehodou, jejíž obětí se stal cyklista. Jen v loňském roce u nás při dopravních nehodách zemřelo 93 cyklistů, z toho 4 děti, zhruba 4000 cyklistů je ročně při dopravních nehodách zraněno,“ píše Ambrozek v dopise pražskému primátorovi. Podle ministra by se smrt Jana Bouchala měla stát výstrahou a upozorněním, že je třeba investovat čas, energii i peníze do snahy, aby se cyklistická doprava v Praze stala bezpečnou. „Jsem přesvědčen, že je třeba co nejrychleji směřovat k cíli, kterým musí být komplexní a propojená síť bezpečných cyklistických stezek, oddělených od automobilové dopravy,“ píše Libor Ambrozek.
S podobnou žádostí se obrátil i ředitel odboru vnějších vztahů MŽP Jakub Kašpar na pražského radního pro dopravu Radovana Šteinera. V dopise upozorňuje na to, že zlepšení podmínek pro cyklisty ve městě sebou nese i další pozitiva, zlepšení kvality ovzduší, zklidnění automobilové dopravy a lepší plynulost veřejné dopravy. Podle Kašpara by mohlo být dobrou příležitostí k prezentaci práce pro větší bezpečnost cyklistů Evropský týden mobility 2006, který se bude konta v září. Vyjádření radního Šteinera se nám zatím nepodařilo získat, protože dopis byl doručen jeho odboru teprve dnes.
Ministr Ambrozek chce také oslovit příští týden ministra dopravy Milana Šimonovského s prosbou o navýšení prostředků na budování bezpečných cyklostezek ve Státním fondu dopravní infrastruktury (SFDI). „Velmi oceňuji, že ministr Šimonovský zvyšuje podporu budování cyklostezek. Na rok 2006 už prosadil růst na 100 milionů korun. K opravdu kvalitnímu rozvoji cyklodopravy je ale potřeba ještě víc. Vždyť kilometr kvalitní cyklostezky ve městě stojí v průměru 4 miliony korun a už dnes má fond významný převis žádostí od obcí o podporu výstavby cyklostezek,“ vysvětluje Libor Ambrozek. Proto chce ministra Šimonovského požádat, aby dotace na cyklostezky představovaly v budoucnu alespoň 1 % rozpočtu SFDI, tedy cca 500 milionů korun.
reklama