Američané mají nyní větší zájem o trvale udržitelný cestovní ruch
Pro přilákání amerických cestovatelů na udržitelné jednání mohou podle Claudino stačit i maličkosti, jako jsou recyklovatelné lahve na pití s názvem cestovní kanceláře nebo agentury, namísto jednorázových plastových lahví. V programu by měla být zařazena návštěva lokálních míst a bude dobré upozornit na to, že ubytování je držitelem "zeleného certifikátu". V amerických společnostech mívají podle Claudino oddělení zaměřená právě na udržitelnost, která sledují přístup partnerů k této oblasti právě například u služebních pobytů.
Američané budou podle Cladino chtít vědět, že jejich návštěva negativně neovlivnila danou destinaci.
V počtu cest vedou podle Claudino takzvaní mileniálové a generace Z, tedy mladí lidé a také majetní turisté. Ti podle ní vyžadují cestování s hlubším významem, namísto "konzumního". Přejí si exkluzivní a autentické zážitky. "Důraz je na lokální zážitek či méně exponovaná místa," uvedla.
Proočkovanost způsobila ve Spojených státech podle Claudino nárůst počtu rezervací pobytů. Stoupl zájem o domácí dovolenou a předpokládá se, že zůstane na vzestupu. "Lidé ale mají zájem cestovat, a to, že byli tak dlouho zavření, nahrává tomu, že budou chtít trávit delší dobu na cestách. Doufáme v to, že budou trávit delší dobu než čtyři až pět dní v nějaké destinaci," řekla. Doplnila, že se také zkracuje období, ve kterém se lidé rozhodují o uskutečnění cesty. Rezervaci si zhruba třetina Američanů nyní zajišťuje měsíc až tři před odjezdem.
reklama

Domy přírody loni přivítaly kolem půl milionu návštěvníků, meziročně více
Na Čerchově se otevřela horská chata
Národní parky České a Saské Švýcarsko připravují novou přeshraniční trasu