https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/arnika-ministerstvo-zamitlo-stavbu-novych-silnic-na-pankraci
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Arnika: Ministerstvo zamítlo stavbu nových silnic na Pankráci

24.6.2003 18:12 | PRAHA (ČIA)
Ministerstvo pro místní rozvoj zrušilo povolení magistrátu ke stavbě nových silnic na Pankrácké pláni. Změna dopravní sítě, zahrnující i rozšíření severojižní magistrály, se měla provádět v souvislosti s připravovanou stavbou mrakodrapů a obchodních center v této části Prahy 4. Proti navrženému dopravnímu řešení je ministerstvo dopravy, Útvar rozvoje hlavního města i ekologická a občanská sdružení. Podle nich bylo rozhodnutí o stavbě nového dopravního systému vydáno v rozporu se zákonem. ČIA to řekl zástupce ekologického sdružení Arnika Martin Skalský.
 

"Rozhodnutí ministerstva je největším úspěchem občanských sdružení, která se již roky snaží prosadit rozumnou dostavbu Pankrácké pláně," vysvětlil Skalský. Při povolování nové dopravní sítě prý magistrát zašel příliš daleko a porušil několik zákonných ustanovení najednou. "Stavba mrakodrapů a obřích nákupních center naráží na ochranu životního prostředí a zdraví lidí, další tisíce aut se do místní dopravní sítě jednoduše nevejdou," tvrdí zástupce Arniky.

Ministerstvo vytýká magistrátu, že neposoudil soulad navržených dopravních staveb se zákony a platným územním plánem. Magistrát navíc rozhodnutí nezdůvodnil, ve spisu chybí stanovisko o posouzení vlivů na životní prostředí (proces EIA), podmínky rozhodnutí jsou prý zmatečné. "Magistrát učinil v řízení takové množství chyb, že způsobily nezákonnost celého rozhodnutí," řekl ČIA právník Ondřej Tošner. Ministerstvo dalo zapravdu i obavám, že nové silnice na Pankráci výrazně zhorší kvalitu životního prostředí a bezpečnost silničního provozu.

Arnika, Občanská iniciativa Pankráce, Ateliér pro životní prostředí, Klub za starou Prahu a řada dalších organizací prosazují, aby se zástavba Pankrácké pláně řešila komplexně. "Nejprve by se měla zpracovat a schválit koncepce, která by určila zástavbu celého území i parametry jednotlivých staveb. Teprve pak je možné projektovat novou dopravní síť, která musí vycházet z potřeb města, nikoliv jen ze zájmů majitelů komerčních center," uvedla předsedkyně Občanské iniciativy Pankráce Marie Janoušková.

Její sdružení kritizuje stavby výškových kancelářských budov a prosazuje, aby na Pankráci vzniklo více provozoven služeb a obchodů pro obyvatele okolních sídlišť. Proti mrakodrapům na horizontu Prahy protestují také památkáři, kteří se obávají vyřazení města ze seznamu UNESCO. Nové dopravní řešení navrhla společnost ECM, která na Pankrácké pláni prosazuje stavbu mrakodrapů. Po zrušení územního rozhodnutí ministerstvem pro místní rozvoj se návrh na přestavbu pankráckých silnic vrátil zpět na Odbor územního rozhodování magistrátu.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist