Auto*Mat: Optimální počet aut na magistrále je o 70 tisíc denně méně
Magistrála u Národního muzea. Zde by v budoucnu měl vzniknout krátký tunel. Podle Auto*Matu se tím nic nevyřeší.
|
|
Foto: Martin Mach/Ekolist.cz |
„Auta musejí do tunelu někudy přijet a na jiném místě zas vyjedou na povrch. Vzhledem k tomu, že magistrála je v samém centru města, fungují ulice Rumunská, Anglická, Ječná nebo Žitná jako dálniční přivaděče. To se nezmění ani výstavbou tunelů. Problém magistrály lze vyřešit jedině zklidněním provozu v centru města,“ doplnil Křivohlávek.
Podle architekta a odborníka na dopravu Ivana Lejčara by mělo po magistrále projíždět optimálně kolem 30 tisíc aut denně. „Jakmile přesáhne denní intenzita 50 tisíc vozů, jakákoliv ulice se stává zcela neobyvatelnou. Při průjezdu do 40 tisíc aut za den je možné z magistrály vytvořit skutečně městský bulvár s obchody, kavárnami, zelení a cyklistickými pruhy. Jako městský bulvár byly všechny ulice Královských Vinohrad původně navrženy,“ dodává Lejčar.
Iniciativa zdůrazňuje, že není možné plánovat výstavbu tunelů na krátkém úseku magistrály bez toho, aby existovalo řešení pro tuto dálnici uvnitř města jako celek. „V opačném případě přesuneme problém nadměrného zatížení automobily od Muzea do jiných městských čtvrtí, konkrétně na Pankrác a do Holešovic. Jenže tam - na rozdíl od Muzea - žijí lidé,“ dodal mluvčí Auto*Matu.
Magistrála protíná městské části Praha 1, 2, 3, 4, 7 a 8. Jen na území Prahy 2 se nachází 97 bytových domů, které jsou vystaveny hluku silnějšímu než 70 decibelů. Bydlení v takových domech je zdraví škodlivé – tyto domy jsou z hlediska legislativy a zdravotnických poznatků neobyvatelné. Přesto v nich žijí lidé.
V Legerově ulici jsou v období celého roku měřeny nejvyšší koncentrace NO2 a jemného polétavého prachu ze všech měřících bodů v Praze. Hygienický limit pro 24hodinové koncentrace jemného polétavého prachu byl v roce 2008 překročen celkem 132krát, tedy prakticky každý třetí den.
Auto*Mat vyzval 14. května 2009 Výbor pro dopravu zastupitelstva hlavního města Prahy, aby doplnil dokumentaci a posoudil různé varianty zklidnění dopravy. Předseda výboru David Vodrážka přislíbil zařadit projednání studie a požadavků Auto*Matu na příštím zasedání výboru, které proběhne 11. června 2009.
Celou studii, která navrhuje řešení problematických dopravních otázek, naleznete zde.
Vizualizaci magistrátního záměru můžete vidět na serveru Aktuálně.cz.
reklama