Bonnská dohoda o snižování emisí fandí železniční dopravě
To je podle jeho slov také jeden z důvodů, proč železniční sektor vítá politickou dohodu o snižování emisí uzavřenou 23. července v Bonnu. "Bonnská dohoda je pro železniční sektor mimořádně významná. Zdůrazňuje potřebu koordinované dopravní politiky rozvinutých a transformujících se zemí a nápravu současné deformace dopravního trhu," upozornil Šťáhlavský.
Rozvoj železnice jako dopravního prostředku prý přinese během krátkého a střednědobého období pozitivní dopady na životní prostředí. "Konkrétním příkladem demonstrujícím vliv železniční a silniční dopravy na životní prostředí je fakt, že nákladní vlak s 30 nákladními vozy nahradí 60 nákladních automobilů," zdůraznil Šťáhlavský.
Jak dále uvedl, železniční doprava hraje v ekonomice důležitou roli. Externí náklady na dopravu byly pro Evropu v roce 1995 vyčísleny na téměř 10 procent HDP, z toho 92 procent pochází ze silniční dopravy. Na světové úrovni vzniká vlivem dopravní činnosti 23 procent emisí CO2, z toho podíl automobilové a silniční dopravy činí 80 až 90 procent.
reklama