Bratislavští cyklisté by chtěli až 15 milionů v rozpočtu města
Podle aktivistů není stav cyklostezek v Bratislavě dobrý. "Fragmenty cyklistické sítě, někde neudržované, někde změněné parkoviště, nedokáží motivovat cyklisty k využívání kola jako dopravního prostředku," argumentuje další člen BicyBa Dušan Zaťko.
"V první etapě jsme navrhli tři najpotřebnější trasy - propojení Starého Města s Ružinovem, kde se dá napojit na cyklotrasu do Vrakuně, ale i na Dunajskou cyklistickou cestu, potom cestu z centra na Devín, respektive z centra na Zlaté písky", říká Patrik Martin. Na Slovensku podle jeho odhadu stojí každý nový kilometr cyklostezky ve městě zhruba 500 tisíc Sk.
Městem financované cyklotrasy se podle údajů BicyBa budovaly v letech 1991 - 1993. Do roku 1993 vydal magistrát na tyto účely 6,5 milionu Sk. V letech 1994 -2000 se podle Patrika Martina na budování cyklistických tras a stezek podílely jen jednotlivé městské části. V roce 2001 magistrát financoval alespoň údržbu cyklotras částkou 300 tisíc Sk.
reklama