ČD jsou oficiálním dopravcem hokejového MS
Podle jeho slov zvládnou vlaky s hokejisty trasu mezi Ostravou a Prahou za tři a půl hodiny, což je přibližně o půl hodiny méně než dnešní vlaky kategorie InterCity. "Je to dáno částečně i tím, že tyto vlaky nebudou nikde zastavovat," uvedl dále Kousal. Zvláštní vlaky budou končit na libeňském nádraží, které nyní dráhy přibližně za 60 milionů korun rekonstruují.
Předseda hokejového svazu Karel Gut informoval, že svaz původně uvažoval o leteckém mostu mezi Ostravou a Prahou, který by však vyšel na přibližně šestinásobek oproti expresnímu železničnímu spojení. "Při započtení cesty z a na letiště a nutnosti být na letišti určitou dobu před odletem, je cesta vlakem časově stejná," upozornil.
ČD také připravují posílení pravidelných vlaků v době konání hokejového šampionátu pro hokejové fanoušky. "Jsme připraveni operativně nasadit další vozy případně celé mimořádné vlaky," řekl Kousal. Odmítl však specifikovat finanční stránku věci, tedy jaký zisk očekávají dráhy z vypravení zvláštních vlaků a posílení vlaků pravidelných.
reklama