ČD obnoví provoz poškozených tratí do Silvestra
Podle jeho slov bylo během povodní vážně poškozeno nebo zničeno celkem 19 mostů. Další rozsáhlé škody vznikly podemletím či odplavením tratí, sesuvy svahů u železničních náspů a zářezů, zaplavením trafostanic a zabezpečovacího zařízení. Voda nejvíce poškodila tratě Plzeň - Domažlice, Plzeň - Klatovy - Železná Ruda, Praha - Beroun, Praha - Kralupy nad Vltavou, tratě v okolí Blatné a některé další tratě především na jihu a západě republiky a v údolí Labe.
Letošní potřebné náklady na zajištění provozuschopnosti železniční infrastruktury po povodních odhadují ČD na 900 milionů korun. "U Státního fondu dopravní infrastruktury jsme uplatnili požadavek na mimořádný povodňový příděl ve výši 202 milionů korun. Pokud nebudou k dispozici další nezbytné prostředky na povodňové opravy, bude nutné hledat tyto finance v již schválených akcích," upozornil Šťáhlavský. Dodal však, že by to ale mohlo způsobit zpomalení některých investičních akcí letošního roku, nebo odklad jejich zahájení.
Celkové škody způsobené povodní u ČD se zatím pohybují kolem 2,5 miliardy korun. Díky preventivním opatřením a urychlenému obnovení provozu na řadě úseků dosáhly škody na infrastruktuře 2,171 miliardy, na zařízení Divize obchodně provozní (například provozuje lokomotivy a vozy) jen asi 100 milionů korun a na ostatním zařízení společnosti přibližně 165 milionů korun. Při letošních povodních byl vyloučen provoz na více než 30 úsecích s celkovou délkou 282 kilometrů.
reklama