ČD: Pendolino vyjede na české koleje v polovině roku 2003
Po nezbytných zkouškách by se všech sedm objednaných jednotek mělo zapojit do pravidelného provozu mezi Berlínem, Prahou a Vídní v průběhu roku 2004. Na dnešní tiskové konferenci to oznámil generální ředitel ČD Dalibor Zelený.
Sedm objednaných jednotek vyrobí mezinárodní konsorcium v čele s italskou firmou Alsthom Ferrovia, která při výrobě vychází ze svých zkušeností s konstrukcí vysokorychlostních souprav pro německé, švýcarské, finské či španělské železniční společnosti. Výhodou těchto souprav je to, že díky speciální technologii naklápění skříně dokáží oblouky s malým poloměrem projíždět o 20 až 30 procent vyšší rychlostí.
Po dodání těchto jednotek ČD by se cesta z Prahy do Berlína zkrátila přibližně na tři hodiny, z Prahy do Brna na něco málo přes dvě hodiny a z Prahy do Vídně na přibližně tři a půl hodiny. Hodnota celého kontraktu na dodání sedmi jednotek je 4,4 miliardy.
Podle Zeleného chtějí ČD vynaložit na modernizaci hnacích vozidel ČD do roku 2005 celkem 7,5 miliardy korun. Tyto peníze půjdou zejména na modernizaci přibližně 30 let starých motorových vozů a dodávku nových elektrických jednotek určených pro příměstskou dopravu. "Po roce 2005 se pak počítá s dodávkou krátkých elektrických i motorových vlaků pro regionální dopravu," dodal Zelený.
reklama