ČD plánují mírný nárůst osobní dopravy, zdražovat se nebude
Jak dále uvedl, nový jízdní řád se poprvé připravoval v nových podmínkách. "Především začal platit nový zákon o drahách, který Českým dráhám ukládá provozovat osobní dopravu v objednaném a státem zaplaceném rozsahu a v celé Evropě se přechází na platnost jízdních řádů, která bude v souladu s kalendářním rokem," upozornil Zelený. Zdůraznil, že ČD chtějí nabídnout především kvalitnější osobní dopravu v regionech i jisté zlepšení v dálkových spojích. Zkvalitnit se má ve spolupráci s regionálními organizátory dopravy především doprava v okolí velkých měst.
Podle Zeleného se od poloviny června nijak nebude měnit cena jízdného a nepočítá se s tímto krokem ani v nejbližší budoucnosti. "Nemůžeme ale předvídat, zda se například výrazně nezvednou ceny nafty. Na to bychom pak stejně jako autodopravci museli reagovat," řekl vrchní ředitel Divize obchodně přepravní ČD Jaroslav Kocourek. Do budoucna ČD předpokládají přechod na jiný tarif, který by zvýhodnil pravidelné cestující před náhodnými. "V průběhu platnosti tohoto jízdního řádu se ale tak rozhodně nestane," potvrdil Kocourek.
Nový jízdní řád počítá i s nárůstem počtu vlaku jedoucích rychlostí až 160 km/hod, což umožňuje pokračující výstavba vysokorychlostních koridorů. Výrazně se zlepší i spojení mezi největšími českými městy, zejména mezi Prahou a Brnem, kde budou jezdit vlaky každé dvě hodiny a přibližně 260 kilometrovou vzdálenost mezi oběma městy zvládnou za něco málo před dvě a třičtvrtě hodiny. Novinkami, které ČD budou nabízet v souvislosti s novým jízdním řádem, jsou některé další komerční slevy jízdného.
reklama