ČD plánují snížit rozsah osobní dopravy o zhruba tři procenta
Podle jeho slov se podnik po dohodě s kraji zaměří pouze na rušení málo využívaných spojů. "Budeme se snažit také odstranit veškeré nepřípoje, které cestujícím znepříjemňují život," zdůraznil dále Kousal. Od dubna by do provozu na ČD měla zasáhnout první vysokorychlostní jednotka pendolíno, nejprve ve vnitrostátní dopravě a později i na vlacích mezi Vídní a Drážďany.
Jak dále Kousal připomněl, ČD se v posledních měsících daří dohánět propad počtu přepravených cestujících. Zatímco ještě na konci března dráhy přepravily o 7,5 milionu osob méně než za stejné období roku 2002, na konci července byl ten propad již pouze tři miliony. "Počet přepravených cestujících roste přibližně o čtyři procenta měsíčně, na loňskou úroveň bychom se měli dostat zřejmě v říjnu," tvrdí ředitel.
ČD by letos chtěly hospodařit pouze s půl miliardovou ztrátou, která vznikne nedofinancováním osobní přepravy ze strany státu. Zatímco stát si objednal dopravu za 10,5 miliardy korun, zaplatí za ní jen 6,8 miliardy korun, zbytek si musí ČD zabezpečit z jiných zdrojů. "Stále nám půl miliardy chybí," upozornil Kousal. Ač se ČD nepodařilo naplnit plán za první pololetí ani v osobní ani v nákladní dopravě, příjmy v nákladní dopravě byly letos lepší než v loňském roce
reklama