ČD přepravily za první pololetí 90 milionů cestujících
Podle jejích slov se ČD podařilo udržet zákazníky pravidelně dojíždějící do zaměstnání a škol. Úbytek nastal u lidí užívajících vlak jen občas. "Ten se projevuje především na vzdálenostech do 10 kilometrů z důvodů, o kterých jsme už informovali - mnozí cestující přecházejí na alternativní integrovanou příměstskou dopravu, aby se vyhnuli dopravním omezením na železnici, spojeným s výstavbou železničních koridorů," upozornila Celá.
Jak ČIA sdělil náměstek vrchního ředitele Divize obchodně-provozní Jaromír Kadlec, například od 27. ledna 2002 nejezdí tři vlaky na trati 091 Praha - Kralupy nad Vltavou a zpět kvůli stavebním pracím na koridoru. "Denně tak přicházíme asi o 600 cestujících," zdůraznil Kadlec. ČD také jednají se zástupci Ropidu (regionální organizace Pražské integrované dopravy), neboť ti přiznali, že zaznamenali nebývalý nárůst cestujících. "Slíbili, že Českým drahám zvýší měsíční úhradu, na začátku příštího týdne o tom s nimi budeme jednat," dodal Kadlec.
Podle vrchního ředitele Divize obchodně-provozní Jaroslava Kocourka došlo v posledních dvou měsících k výraznějšímu odklonu od železnice, neboť prudce propadly ceny pohonných hmot na trhu (průměrná cena klesla proti stejnému období minulého roku v květnu o 12 a v červnu dokonce o 17 procent). "Tento trend zatraktivnil používání automobilů," uvedl Kocourek.
reklama