https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/cd-se-zapoji-do-ids-v-plzni-a-v-oblasti-pardubic-a-hradce-kralove
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

ČD se zapojí do IDS v Plzni a v oblasti Pardubic a Hradce Králové

29.12.2001 10:21 | PRAHA (ČIA)
Od 1. ledna 2002 začnou fungovat nové Integrované dopravní systémy na Plzeňsku a v oblasti Hradce Králové a Pardubic. Při jízdách veřejnými dopravními prostředky tak cestujícím v těchto aglomeracích bude stačit jeden jízdní doklad, bez ohledu na to, zda pojedou dopravním prostředkem MHD, vlakem nebo v některých případech i linkovým autobusem. Na vzniku těchto systémů se nemalou měrou podílely také České dráhy. ČIA to potvrdil vedoucí tiskového oddělení ČD Petr Šťáhlavský.
 

Podle jeho slov začne na Plzeňsku platit od Nového roku vedle tarifů zúčastněných dopravců také tarif Integrované dopravy Plzeňska (IDP). Území Plzeňska je rozděleno do dvou tarifních pásem. Zóna P pokrývá území města Plzně a přilehlých obcí, dnes obsluhovaných MHD, zóna Z zahrnuje příměstskou oblast do vzdálenosti asi 18 km od centra Plzně, sem patří také okresní město Rokycany. "Nabídka je prozatím směřována pro předplatitele, organizátorem IDP je Plzeňský holding," upřesnil Šťáhlavský.

Vytvoření IDS v oblasti největší východočeské aglomerace je výsledkem výrazné iniciativy zástupců ČD, na kterou kladně reagovali Dopravní podniky v Hradci Králové a Pardubicích. V takzvané nulté etapě byl vytvořen společný tarif VYDIS, který budou vedle svých tarifů používat jak provozovatelé MHD v Hradci Králové a Pardubicích, tak České dráhy. Za tímto účelem byly vytvořeny tři zóny. Zóna 1 zahrnuje tratě DP města Hradce Králové v I. a II. pásmu, zóna 2 tratě DP města Pardubic a zóna 3 vybrané úseky tratí ČD na území obou měst a mezi nimi. Tarifní nabídka je prozatím zaměřena na část klientely, především na občany obou uvedených měst.

"Všichni zainteresovaní si od spolupráce nejprve v oblasti tarifní, později i dopravní při koordinaci jízdních řádů jednotlivých dopravců slibují vyšší zájem občanů o používání veřejné dopravy, a tím zmírnění negativních dopadů individuálního motorismu na životní prostředí a zlepšení ekonomiky dopravců ve veřejné dopravě," dodal Šťáhlavský. Integrované dopravní systémy, do nichž jsou zapojeny rovněž ČD, existují v současnosti v Praze, Ostravě, Zlíně a Českých Budějovicích.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist